
Η Επίτροπος, Μαρία Δαμανάκη, αρμόδια για τις Θαλάσσιες Υποθέσεις και την Αλιεία, συναντήθηκε σήμερα στα γραφεία της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα με αντιπροσωπεία του Κόμματος των Οικολόγων-Πρασίνων, αποτελούμενη από τον κ. Νίκο Χρυσόγελο, στέλεχος των Οικολόγων-Πράσινων και Περιφερειακό Σύμβουλο Ν. Αιγαίου και τους κκ. Κώστα Διάκο, περιφερειακό σύμβουλο Αττικής και Βάντα Λαλιώτου, ιχθυολόγο, υπεύθυνη για την Πολιτική Αλιείας του κόμματος.
Η Επίτροπος ενημέρωσε τους Οικολόγους-Πράσινους για την εξέλιξη της δημόσιας συζήτησης ενόψει της κατάθεσης της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μεταρρύθμιση της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής, με στόχο την εξασφάλιση της προστασίας των οικοσυστημάτων των θαλασσών και την αειφόρο αλιεία.
Επίσης, η κα. Δαμανάκη έθεσε υπόψη της αντιπροσωπείας την ανάγκη για την πιστή εφαρμογή των διατάξεων του Μεσογειακού Κανονισμού και ζήτησε από τους Οικολόγους-Πράσινους τη συμβολή τους ώστε να ξεπεραστούν τα μεγάλα προβλήματα που παρουσιάζει η Ελλάδα ως προς την συμμόρφωσή της με αυτές της διατάξεις που και η ίδια έχει εγκρίνει.
Η αντιπροσωπεία των Οικολόγων-Πράσινων ενημέρωσε την Επίτροπο για τις θέσεις του κόμματος, για την οικολογική προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, διατύπωσε τις προτάσεις της για την ανάγκη μιας συγκροτημένης πολιτικής για την Αλιεία που δεν βασίζεται σε πελατειακές σχέσεις, αλλά έχει στόχο την αειφορία του αλιευτικού κλάδου, ο οποίος θα μπορεί να αναλάβει ενεργό ρόλο στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. καθώς και την πρότασή της να διατηρηθούν οι διευθύνσεις Αλιείας, που βαίνουν προς κατάργηση, στις Περιφέρειες. Επίσης, η αντιπροσωπεία τοποθετήθηκε υπέρ της ανάγκης να υπάρξει θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός, με προτεραιότητα την οικολογική παράμετρο, χωρίς νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών και τάχθηκε υπέρ της ενίσχυσης της βιολογικής ιχθυοκαλλιέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ