
Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε στο ελληνικό κοινοβούλιο προς τους υπουργούς Οικονομικών και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ο υπεύθυνος τομέα εμπορικής ναυτιλίας της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η ερώτηση με θέμα: «Στον αέρα παραμένει η αναπροσαρμογή των συνάξεων για το Εμπορικό Ναυτικό» είναι η εξής:
«Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνησή σας διακρίνεται για την αναντιστοιχία έργων και λόγων της. Για την απαξίωση και υποβάθμιση της καθημερινότητας των Ελλήνων πολιτών. Για τη μη εφαρμογή ούτε καν νόμων του κράτους. Ειδικότερα, ο Ν. 3075/2002 συνδέει το ύψος της σύνταξης που καταβάλλεται στους συνταξιούχους αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού (Ε.Ν), σε ποσοστό 70% με το μισθό των πληρωμάτων Επιβατηγών Ακτοπλοϊκών Πλοίων, όπως αυτός καθορίζεται από τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Ωστόσο παρότι η αντίστοιχη συλλογική σύμβαση έχει -εδώ καιρό- υπογραφεί από τους κοινωνικούς εταίρους και αφορά τα έτη 2010 και 2011 (με αναδρομική ισχύ για το 2010), μόλις πρόσφατα επικυρώθηκε, ενώ δεν έχουμε καμιά εξέλιξη αναφορικά με την απαιτούμενη αναπροσαρμογή της σύνταξης των συνταξιούχων ναυτικών του Ε.Ν.
Το γεγονός μάλιστα ότι μια σειρά από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας διαφόρων κατηγοριών πληρωμάτων, είχαν προ πολλού επικυρωθεί και δημοσιευθεί σε ΦΕΚ με αναδρομική ισχύ από την 1-1-2010, προκαλεί εύλογα ερωτήματα. Οι συνταξιούχοι ναυτικοί, όπως και ο ίδιος διαπίστωσα μετά από πρόσφατες συναντήσεις μου, προβληματίζονται εύλογα για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση και τη λοιδορία στην οποία υπόκεινται.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. υπουργοί:
– Πότε ακριβώς θα προχωρήσετε στην αναπροσαρμογή της σύνταξης των συνταξιούχων ναυτικών του Εμπορικού Ναυτικού;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ