
Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε στο ελληνικό κοινοβούλιο προς τους υπουργούς Οικονομικών και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ο υπεύθυνος τομέα εμπορικής ναυτιλίας της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η ερώτηση με θέμα: «Στον αέρα παραμένει η αναπροσαρμογή των συνάξεων για το Εμπορικό Ναυτικό» είναι η εξής:
«Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνησή σας διακρίνεται για την αναντιστοιχία έργων και λόγων της. Για την απαξίωση και υποβάθμιση της καθημερινότητας των Ελλήνων πολιτών. Για τη μη εφαρμογή ούτε καν νόμων του κράτους. Ειδικότερα, ο Ν. 3075/2002 συνδέει το ύψος της σύνταξης που καταβάλλεται στους συνταξιούχους αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού (Ε.Ν), σε ποσοστό 70% με το μισθό των πληρωμάτων Επιβατηγών Ακτοπλοϊκών Πλοίων, όπως αυτός καθορίζεται από τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Ωστόσο παρότι η αντίστοιχη συλλογική σύμβαση έχει -εδώ καιρό- υπογραφεί από τους κοινωνικούς εταίρους και αφορά τα έτη 2010 και 2011 (με αναδρομική ισχύ για το 2010), μόλις πρόσφατα επικυρώθηκε, ενώ δεν έχουμε καμιά εξέλιξη αναφορικά με την απαιτούμενη αναπροσαρμογή της σύνταξης των συνταξιούχων ναυτικών του Ε.Ν.
Το γεγονός μάλιστα ότι μια σειρά από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας διαφόρων κατηγοριών πληρωμάτων, είχαν προ πολλού επικυρωθεί και δημοσιευθεί σε ΦΕΚ με αναδρομική ισχύ από την 1-1-2010, προκαλεί εύλογα ερωτήματα. Οι συνταξιούχοι ναυτικοί, όπως και ο ίδιος διαπίστωσα μετά από πρόσφατες συναντήσεις μου, προβληματίζονται εύλογα για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση και τη λοιδορία στην οποία υπόκεινται.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. υπουργοί:
– Πότε ακριβώς θα προχωρήσετε στην αναπροσαρμογή της σύνταξης των συνταξιούχων ναυτικών του Εμπορικού Ναυτικού;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ