
Επικυρώθηκε το αποτέλεσμα του επαναληπτικού διαγωνισμού για την εκποίηση και μεθόρμιση των ανενεργών, επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων “Ροδάνθη, Δημητρούλα, Μιλένα, Νταϊλιάνα, Ανθή-Μαρίνα, Μαρίνα, Ρομίλντα”, τα οποία είχαν εγκαταλειφθεί από το 2008 στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά.Τ
Συγκεκριμένα το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ανέδειξε πλειοδότες τις εταιρείες:
(α) “Ιγνάτιος Σπανόπουλος Α.Ε.”
(β) “Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.” έναντι συνολικού ποσού 7.200.300,00.
Για τα πιο πάνω πλοία οι σχετικές συμβάσεις μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και των εταιρειών που πλειοδότησαν θα υπογραφούν εντός 10 ημερών, ενώ τα πλοία αυτά θα πρέπει να απομακρυνθούν εντός ενός μηνός.
Ήδη ο ΟΛΠ Α.Ε. κίνησε τη διαδικασία πλειοδοτικών διαγωνισμών και όλων των άλλων πλοίων, τα οποία βρίσκονται ως ανενεργά, εγκαταλελειμμένα ή μισοβυθισμένα στο Κεντρικό και Εμπορικό Λιμάνι, καθώς και στο Πέραμα και στη Σαλαμίνα, στο πλαίσιο μιας πολιτικής εξυγίανσης του χερσαίου και θαλάσσιου χώρου, από εστίες επιμόλυνσης του περιβάλλοντος του Πειραιά και των επιλιμένιων δήμων.
Δεύτερο Φωτοβολταϊκό Πάρκο ΟΛΠ
Επίσης, όπως μας γνωστοποιήθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού εισηγήθηκε στο διοικητικό συμβούλιο το «Δεύτερο Φωτοβολταϊκό Πάρκο ΟΛΠ», το οποίο εγκαθίσταται στους χώρους του Εμπορικού Λιμανιού (Κερατσίνι – Πέραμα). Πρόκειται για ένα φιλοπεριβαλλοντικό έργο, συνολικής δαπάνης 8.532.002 Ευρώ, του οποίου τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι:
Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς ανέρχεται σε 3.382,1 kWp
Η συνολική ετήσια παραγωγή ενέργειας ανέρχεται σε 4.778.480 kWh
Η απόδοση της επένδυσης είναι 38,7% έως 45%
Η επιστροφή κεφαλαίου γίνεται σε 2,5 έως 3 έτη
Το δε περιβαλλοντικό όφελος αντιστοιχεί σε μείωση εκπομπών ίση με 2.948,46 τον. CO2
Με την ολοκλήρωση της πρότασης για το εμπορικό λιμάνι το σύνολο των υποδομών σε φωτοβολταϊκά πάρκα του ΟΛΠ Α.Ε. διαμορφώνονται ως ακολούθως:
Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς ανέρχεται σε 4.386,12 MWp.
Η συνολική μέση ετήσια παραγωγή ενέργειας ανέρχεται σε 6.120.923 kWh.
Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 11.657.336 €.
Η απόδοση της επένδυσης είναι 27,3% έως 45%
Η επιστροφή κεφαλαίου γίνεται σε 2,5 έως 3,8 έτη
Τέλος, η συνολική μέση ετήσια μείωση εκπομπών CO2 είναι ίση με 4.708,4 τόνους CO2.
Μαζί με τους εκσυγχρονισμούς των κτιριακών υποδομών, των νέων δικτύων λυμάτων και παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία, την ανάπτυξη πρασίνου και τα φωτοβολταϊκά το Λιμάνι του Πειραιά ενισχύει τη θέση του ως ECOPORT (οικολογικό λιμάνι), όπως πρόσφατα το ανέδειξε με απόφασή της η Ένωση Λιμένων Ευρώπης (ESPO).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ