
Η επίλυση του προβλήματος διάβρωσης της παραλίας της Κώμης εναπόκειται στις διαθέσεις της θάλασσας και του καιρούόπως προκύπτει από τις απαντήσεις των αρμόδιων υπουργείων σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε (ΑΠ 14705/11.04.2011), ο βουλευτής Ν. Χίου και υπεύθυνος τομέα Περιφερειακής Πολιτικής της ΝΔ, Κωστής Μουσουρούλης.
Συγκεκριμένα: Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων δηλώνει αναρμόδιο. Το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής εξετάζει τη «διερεύνηση του προβλήματος αντιμετώπισης της διάβρωσης των ακτών σε εθνικό επίπεδο», ενώ στο ερώτημα του Βουλευτή για τη χρήση του τομεακού προγράμματος του υπουργείου για το περιβάλλον (Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α.) η απάντηση αναφέρει ότι «δεν υπάρχει προς το παρόν σχεδιασμός για την έκδοση πρόσκλησης χρηματοδότησης σχετικών δράσεων»!!!
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η απάντηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, το οποίο δηλώνει συναρμόδιο για τον καθορισμό του αιγιαλού και της παραλίας στη νέα γραμμή που θα έχει προκύψει από τη διάβρωση! Επιπλέον ενημερώνει για τα ιδιωτικά κτήματα ότι οι πολίτες μπορούν να προβούν σε προστατευτικά έργα, με ίδιες δαπάνες, κατόπιν σχετικών αδειών από το υπουργείο Οικονομικών, μετά από γνώμη του ΓΕΝ, του ΥΘΥΝΑΛ και του ΥΠΠΟΤ, αφού έχει προηγηθεί μελέτη από το υπουργείο Υποδομών και έχει εκδοθεί Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων!
Ο Κωστής Μουσουρούλης με αφορμή τις απαντήσεις αυτές έκανε το ακόλουθο σχόλιο:
«Είναι προφανές ότι ουδόλως έχει γίνει αντιληπτό το πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών της Κώμης από τα αρμόδια υπουργεία. Δεν είναι δυνατό να αντιμετωπίζουν το θέμα της διάβρωσης των ακτών με τέτοια ελαφρότητα. Σήμερα καταθέτω νέα ερώτηση, όπου και προτείνω με τη χρήση πόρων του «Πράσινου Ταμείου» (πρώην Ε.Τ.Ε.Ρ.Π.Σ.) να γίνουν έπειτα από μελέτη, έργα προστασίας της περιοχής».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ