
Η επίλυση του προβλήματος διάβρωσης της παραλίας της Κώμης εναπόκειται στις διαθέσεις της θάλασσας και του καιρούόπως προκύπτει από τις απαντήσεις των αρμόδιων υπουργείων σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε (ΑΠ 14705/11.04.2011), ο βουλευτής Ν. Χίου και υπεύθυνος τομέα Περιφερειακής Πολιτικής της ΝΔ, Κωστής Μουσουρούλης.
Συγκεκριμένα: Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων δηλώνει αναρμόδιο. Το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής εξετάζει τη «διερεύνηση του προβλήματος αντιμετώπισης της διάβρωσης των ακτών σε εθνικό επίπεδο», ενώ στο ερώτημα του Βουλευτή για τη χρήση του τομεακού προγράμματος του υπουργείου για το περιβάλλον (Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α.) η απάντηση αναφέρει ότι «δεν υπάρχει προς το παρόν σχεδιασμός για την έκδοση πρόσκλησης χρηματοδότησης σχετικών δράσεων»!!!
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η απάντηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, το οποίο δηλώνει συναρμόδιο για τον καθορισμό του αιγιαλού και της παραλίας στη νέα γραμμή που θα έχει προκύψει από τη διάβρωση! Επιπλέον ενημερώνει για τα ιδιωτικά κτήματα ότι οι πολίτες μπορούν να προβούν σε προστατευτικά έργα, με ίδιες δαπάνες, κατόπιν σχετικών αδειών από το υπουργείο Οικονομικών, μετά από γνώμη του ΓΕΝ, του ΥΘΥΝΑΛ και του ΥΠΠΟΤ, αφού έχει προηγηθεί μελέτη από το υπουργείο Υποδομών και έχει εκδοθεί Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων!
Ο Κωστής Μουσουρούλης με αφορμή τις απαντήσεις αυτές έκανε το ακόλουθο σχόλιο:
«Είναι προφανές ότι ουδόλως έχει γίνει αντιληπτό το πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών της Κώμης από τα αρμόδια υπουργεία. Δεν είναι δυνατό να αντιμετωπίζουν το θέμα της διάβρωσης των ακτών με τέτοια ελαφρότητα. Σήμερα καταθέτω νέα ερώτηση, όπου και προτείνω με τη χρήση πόρων του «Πράσινου Ταμείου» (πρώην Ε.Τ.Ε.Ρ.Π.Σ.) να γίνουν έπειτα από μελέτη, έργα προστασίας της περιοχής».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ