
Ο υπεύθυνος του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Τα ημερόπλοα (κατηγορίας Γ’ και Δ’) δέχονται το ένα χτύπημα πίσω από το άλλο, καθώς βρίσκονται στα πρόθυρα χρεοκοπίας και αδρανοποίησης. εν μέσω της τουριστικής περιόδου.
Μετά την αδυναμία εξυπηρέτησης τους από τον Ελληνικό Νηογνώμονα και την αναγκαστική καταφυγή τους σε ξένους αναγνωρισμένους οργανισμούς, με το κόστος των επιθεωρήσεων να εκτινάσσεται στο δεκαπλάσιο, δέχονται ένα ακόμη καίριο χτύπημα λόγω της ανικανότητας και της έλλειψης πρόνοιας από την κυβέρνηση.
Διότι είναι παράλογο να μην έχουν ακόμη εξαιρεθεί από την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 2010/36, ενώ πρέπει επιτέλους να ασχοληθούν κάποιοι με το εν λόγω ζήτημα, προτού είναι αργά.
Η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής σημαίας, αλλά και η σοβαρή επένδυση στον τουρισμό και τη ναυτιλία πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη».
Για το ίδιο θέμα ο κ. Πλακιωτάκης κατέθεσε γραπτή ερώτηση προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Η ερώτηση έχει ως εξής:
«Είναι γνωστό ότι η εφαρμογή της Κ.Ο. 2010/36, αφορά στο σύνολο τους όλα τα επιβατηγά πλοία της Ελλάδος, άνω των 24 μέτρων. Ωστόσο η συγκεκριμένη οδηγία είναι καταστρεπτική για τα μικρότερα πλοία και ιδιαίτερα αυτά που ανήκουν στις κατηγορίες Γ΄ & Δ΄, όπως τα πορθμεία και τα ημερόπλοα.
Η συγκεκριμένη κοινοτική οδηγία επιβάλλει ναυπηγικό και ναυτιλιακό εξοπλισμό που για τις συνθήκες πλόων αυτών των πλοίων, ενδέχεται να είναι υπερβολικός, περιττός και δε συμβάλει στο ελάχιστο στην αναβάθμιση της ασφάλειας των επιβατών.
Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων, επιβάλλεται ο εφοδιασμός των ανωτέρω πλοίων, με VDR, δρομόμετρο και γυροσκοπική πυξίδα, τα οποία αρκετοί κάτοχοι ημερόπλοων αδυνατούν να καλύψουν, ήδη «λαβωμένοι» από την οικονομική σας πολιτική και τις περιορισμένες πιστώσεις των τραπεζών.
Παράλληλα είναι απορίας άξιον τι χρειάζεται το VDR ή η γυροσκοπική πυξίδα, σ’ ένα πλοίο που παραπλέει σε μικρή απόσταση από τις ακτές και επισκέπτεται όρμους και παραλίες. Στους συγκεκριμένους πλόες, δεν υπάρχει καμία σχέση με την ωκεανοπλοΐα για την οποία προορίζεται η χρήση της γυροσκοπικής πυξίδας. Ακόμη και ένας πρωτοετής της σχολής Πλοιάρχων, μπορεί να σας ενημερώσει ότι η γυροσκοπική πυξίδα, χρειάζεται τρεις με τέσσερις ώρες για την αναζήτηση του γεωγραφικού Βορρά και αδιάλειπτη παροχή ρεύματος.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η κοινοποίηση της οδηγίας προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, ξεκίνησε στις 28/04/2011, δηλαδή μόλις δύο μήνες από τη λήξη της προθεσμίας και αφού τα πλοία, είχαν ολοκληρώσει τις απαραίτητες επιθεωρήσεις και το δεξαμενισμό και αφού είχαν εφοδιασθεί με τα ετήσια πιστοποιητικά ασφαλείας.
Εν ολίγοις στο σύνολό τους τα απαιτούμενα ηλεκτρονικά εφόδια, είναι χρήσιμα για πολύ μεγαλύτερα πλοία τα οποία εκτελούν πλόες σε ανοιχτές θάλασσες. Και η ίδια η οδηγία, από την εκκίνησή της, ως 98/18/2009/45 και τώρα 2010/36, δίνει στην Αρχή της κάθε χώρας, το δικαίωμα να ζητήσει κάποιες εξαιρέσεις με βάση τις ιδιαιτερότητες του στόλου της και των νησιών που διαθέτει.
Αλλά δυστυχώς είναι αμφίβολο αν έχετε προβεί σε κάποια ενέργεια προς την Ευρωπαϊκή Ένωση ή θα αφήσετε τα λιγοστά πλοία που φέρουν ακόμα στο σύνολό τους την Ελληνική σημαία, να σταματήσουν τη δραστηριότητα τους στις 29/06/2011 (καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής της οδηγίας), λόγω οικονομικής δυσπραγίας. Αν έχετε καν αντιληφθεί τις επιπτώσεις της 2010/36 για τα ημερόπλοα.
Δεν έχει άλλωστε περάσει αρκετός καιρός από τότε που μετά από πεντάμηνες διαπραγματεύσεις, τα ημερόπλοα οδηγήθηκαν σε ξένους αναγνωρισμένους οργανισμούς, με το κόστος των επιθεωρήσεων να εκτινάσσεται στο δεκαπλάσιο.
Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:
– Μετά τον μεγάλο θόρυβο που έχει, ήδη, δημιουργηθεί, το Υπουργείο σας έχει κάνει αίτηση εξαίρεσης;
– Τι κάνατε για να προστατέψετε τους κατόχους ημερόπλοων, όταν δημιουργήθηκε το πρόβλημα με την άρση εργασιών του Ελληνικού Νηογνώμονα;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ