
Από το Gdańsk της Πολωνίας όπου συμμετέχει ως ομιλητής στο – αφιερωμένο στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας – Συνέδριο με θέμα “MaritimePolicy: PuttingPeopleFirst”, που διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Υποδομών της Πολωνίας, ο Ευρωβουλευτής Ν.Δ. Γ. Κουμουτσάκος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η ναυτιλία είναι άμεσα συνυφασμένη με την ιστορία και την οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης και πολύ περισσότερο της Ελλάδας – του κατεξοχήν ναυτιλιακού κράτους μέλους της Ε.Ε.
Με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας τιμάμε αυτήν την οικονομική δράση που διασφαλίζει την ομαλή διεξαγωγή του παγκοσμίου εμπορίου, την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Τιμάμε επίσης όλους εκείνους, με πρώτους τους ναυτικούς μας, που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στη θάλασσα.
Την εποχή μας η ναυτιλία, ευρωπαϊκή και ελληνική, αντιμετωπίζει μια σειρά σοβαρών προκλήσεων όπως το θέμα της προσέλκυσης νέων στο επάγγελμα και την αντιμετώπιση της μάστιγας της πειρατείας.
Αν και η ναυτιλία είναι το φιλικότερο προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς οφείλει να ενισχύσει τη συμβολή της στον κοινό αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Αυτό θα πρέπει να γίνει πρωτίστως μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με τρόπο που θα διασφαλίζεται αφενός η αποτελεσματικότητα των μέτρων που θα υιοθετηθούν, αφετέρου ότι τα μέτρα αυτά δεν θα οδηγήσουν σε στρέβλωση του ανταγωνισμού. Κάτι που τελικά θα αποβεί σε βάρος και του περιβάλλοντος.
Όσο για την ελληνική ναυτιλία είναι περιττό να υπογραμμίσει κανείς την πολύτιμη συνεισφορά της για την ελληνική οικονομία. Συνεισφορά που τις μέρες αυτές της μεγάλης κρίσης γίνεται από πολύτιμη, ζωτική για την οικονομική ανάπτυξη της πατρίδας μας.
Θέλω να ελπίζω ότι η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας θα είναι μία αφορμή για την κυβέρνηση να μεταβάλει τη στάση της απέναντι στον κόσμο της ναυτιλίας και τους εργαζόμενους σε αυτήν, διορθώνοντας έστω και τώρα λανθασμένες πολιτικές και αποφάσεις που είχαν ως κορωνίδα την απαράδεκτη στάση της έναντι του Λιμενικού Σώματος.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ