
Η Τουρκία σχεδιάζει να κατασκευάσει Διώρυγα η οποία θα αποτελεί εναλλακτική δίοδο μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Μαρμαρά. Η σχετική ανακοίνωση έγινε από τον Πρωθυπουργό της Τουρκίας ενόψει των βουλευτικών εκλογών που θα διεξαχθούν τον Ιούνιο στην γειτονική χώρα. Μάλιστα ο ίδιος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει το έργο ως τεραστίων διαστάσεων που θα υποσκελίσει την Διώρυγα του Παναμά και του Σουέζ. Δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία, αλλά τόνισε ότι θα δώσει την δυνατότητα στα πλοία να παρακάμψουν τον ήδη επιβαρυμένο (κυκλοφοριακά) Βόσπορο. Η Διώρυγα σύμφωνα με τα λεγόμενά του θα έχει μήκος 45-50 χιλ., 150 μέτρα πλάτος και 25 μέτρα βάθος, διαστάσεις οι οποίες επιτρέπουν τον διάπλου της από τάνκερς μέχρι και 300.000 τόνους DWT και θα μπορεί να εξυπηρετεί 130-160 πλοία ημερησίως.
Στόχος είναι να υπάρξει αποσυμφόρηση του Βοσπόρου και να μειωθεί έτσι το ρίσκο μίας περιβαλλοντικής καταστροφής καθώς από τα 50.000 πλοία που διέρχονται τον Βόσπορο κάθε χρόνο, τα 8.000 είναι πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν αέριο και αργό πετρέλαιο από την Ρωσία και τις χώρες της Κεντρικής Ασίας.
Το κόστος του έργου δεν ανακοινώθηκε, αλλά ήδη εκφράστηκαν αντιδράσεις από την αντιπολίτευση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ