
Η Τουρκία σχεδιάζει να κατασκευάσει Διώρυγα η οποία θα αποτελεί εναλλακτική δίοδο μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Μαρμαρά. Η σχετική ανακοίνωση έγινε από τον Πρωθυπουργό της Τουρκίας ενόψει των βουλευτικών εκλογών που θα διεξαχθούν τον Ιούνιο στην γειτονική χώρα. Μάλιστα ο ίδιος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει το έργο ως τεραστίων διαστάσεων που θα υποσκελίσει την Διώρυγα του Παναμά και του Σουέζ. Δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία, αλλά τόνισε ότι θα δώσει την δυνατότητα στα πλοία να παρακάμψουν τον ήδη επιβαρυμένο (κυκλοφοριακά) Βόσπορο. Η Διώρυγα σύμφωνα με τα λεγόμενά του θα έχει μήκος 45-50 χιλ., 150 μέτρα πλάτος και 25 μέτρα βάθος, διαστάσεις οι οποίες επιτρέπουν τον διάπλου της από τάνκερς μέχρι και 300.000 τόνους DWT και θα μπορεί να εξυπηρετεί 130-160 πλοία ημερησίως.
Στόχος είναι να υπάρξει αποσυμφόρηση του Βοσπόρου και να μειωθεί έτσι το ρίσκο μίας περιβαλλοντικής καταστροφής καθώς από τα 50.000 πλοία που διέρχονται τον Βόσπορο κάθε χρόνο, τα 8.000 είναι πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν αέριο και αργό πετρέλαιο από την Ρωσία και τις χώρες της Κεντρικής Ασίας.
Το κόστος του έργου δεν ανακοινώθηκε, αλλά ήδη εκφράστηκαν αντιδράσεις από την αντιπολίτευση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ