
Η ανακοίνωση ότι η COSCO στρέφει και πάλι το βλέμμα της σε επενδύσεις σε λιμένες και τερματικούς σταθμούς έγινε από τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο του Ομίλου κ. Wei Jiafu.
Σύμφωνα με αναλύσεις της αγοράς, η αυξημένη ζήτηση για ναυτιλιακές υπηρεσίες σε συνδυασμό με την ισχυρή οικονομία της περιόδου 2003-2008 οδήγησαν αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες να επενδύσουν σε λιμένες. Ο captain Wei τόνισε ότι είναι πλέον κατάλληλη η χρονική στιγμή για την επαναδραστηριοποίηση της COSCO στις λιμενικές επενδύσεις χωρίς να αποκαλύψει κάποιο συγκεκριμένο επιχειρηματικό πλάνο.
Στα μέσα του 2010 η COSCO είχε αγοράσει μερίδιο 13,7% στο λιμάνι του Yantian από την AP Moller-Maersk. Η συμφωνία ανήλθε στα $520 εκ., τιμή μειωμένη κατά το ήμισυ σε σχέση με αυτήν που διαπραγματεύονταν οι δύο εταιρείες πριν την οικονομική κρίση.
Το 2010 η COSCO Shipping, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου αύξησε κατά 13% τα έσοδα τα οποία διαμορφώθηκαν στα $682 εκ, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 150% σε σχέση με το 2009.
Το 2008 η COSCO προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης παραχώρησης για τον δεύτερο (και για τον σχεδιαζόμενο τρίτο) προβλήτα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά για 35 έτη. Ήταν η πρώτη επένδυση κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας σε λιμάνι ξένης χώρας.
Τίθεται το ερώτημα, κατά πόσο η πρόθεση της COSCO αναμένεται να επηρεάσει και την Ελλάδα καθώς στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων στα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Περισσότερα για τις συμφωνίες παραχώρησης στην λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ