
Το λιμάνι του Calais (Γαλλία) σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός logistics centre, τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού του δικτύου και τον διπλασιασμό της επιφάνειάς του. Το logistics centre θα εξυπηρετεί φορτία που διακινούνται μεταξύ Αγγλίας και Ηπειρωτικής Ευρώπης, ενώ η κατασκευή του θα ξεκινήσει την επόμενη χρονιά. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο logistics στην Βόρεια Γαλλία το οποίο θα εκτείνεται σε 160 εκτάρια και την ανάπτυξη του θα αναλάβει η DCB International. Το logistics centre θα αναπτυχθεί στην βιομηχανική ζώνη Turquerie η οποία βρίσκεται κοντά στο σιδηροδρομικό δίκτυο που ενώνει το Calais με την Dunkirk, και βρίσκεται στο μέσο της απόστασης ανάμεσα στο λιμάνι του Calais και στο Channel Tunnel. Η πρώτη φάση του έργου θα περιλαμβάνει 50 εκτάρια και θα ολοκληρωθεί το 2014. Θα διαθέτει 220.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένους αποθηκευτικούς χώρους, 50.000 τετραγωνικά μέτρα βιομηχανική περιοχή και 11.000 τετραγωνικά μέτρα χώρους γραφείων. Το έργο εκτιμάται ότι θα προσελκύσει περίπου €200 εκ. ιδιωτικές επενδύσεις ενώ θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Θα υπάρξουν και δημόσιες επενδύσεις με στόχο την δημιουργία των απαραίτητων σιδηροδρομικών κόμβων αλλά και τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Calais-Dunkirk.
Συμπληρωματικά με τα παραπάνω, το λιμάνι του Calais βρίσκεται επίσης σε στάδιο εκσυγχρονισμού. Το έργο με την ονομασία “Calais 2015 Port Project” κόστους €400 εκ. θα διπλασιάσει το μέγεθος του λιμένα και σε πρώτη φάση περιλαμβάνει ένα νέο προβλήτα 130 εκταρίων για την εξυπηρέτηση των τελευταίας τεχνολογίας ΕΓ/ΟΓ πλοίων καθώς και πρόσθετη επιφάνεια 90 εκταρίων ως χώρο στάθμευσης των φορτηγών. Οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν το νωρίτερο το 2013 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015.
Περισσότερα για τις επενδύσεις στους Ευρωπαϊκούς λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ