
Η εβδομάδα που πέρασε προσέφερε αρκετές ειδήσεις αναφορικά με επενδυτικά σχέδια στους Ευρωπαϊκούς λιμένες.
Ξεκινώντας με το λιμάνι του Κόπερ, το οποίο εξασφάλισε δάνειο 35€ εκ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Το project αφορά την επέκταση του τερματικού σταθμού και την αγορά νέου εξοπλισμού, αυξάνοντας την χωρητικότητα του τερματικού σταθμού. Το λιμάνι του Κόπερ αποτελεί προτεραιότητα για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και ειδικότερα για τον άξονα 6 (σιδηροδρομική γραμμή Λιόν – Τεργέστη – Κόπερ – Λιουμπλιάνα – Βουδαπέστη – σύνορα Ουκρανίας).
Στην Ισπανία, η εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών Noatum (Ισπανία) αγόρασε το 50% της εταιρείας Agencia Marítima de Consignaciones terminal (Agemasa), η οποία δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Μπιλμπάο, από την Πορτογαλικών συμφερόντων εταιρεία Orey Group. Το τίμημα της συμφωνίας ανήλθε σε 4,2€ εκ. ενώ στόχος της Noatum είναι η αγορά και του υπόλοιπου 50%. Η Agemasa είναι λιμενικός τερματικός σταθμός που εξυπηρετεί όλα τα είδη φορτίων. Ο τερματικός σταθμός διαθέτει σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και σύγχρονα συστήματα πληροφορικής και πληροφοριών. Ο τερματικός σταθμός εξειδικεύεται στην διαχείριση προϊόντων χάλυβα, αλλά και γενικού φορτίου. Η Noatum έχει επιχειρηματική παρουσία σε τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες Μπιλμπάο, Βαλένθια, Μάλαγα και Λας Πάλμας. Επίσης η εταιρεία συμμετέχει στο μεγαλύτερο car terminal της Μεσογείου, καθώς και σε τερματικούς σταθμούς γενικού και χύδην ξηρού φορτίου στους λιμένες Σανταντέρ, Καστελόν και Σαγκούντο.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ