
Οι πέντε από τις έξι μεγαλύτερες εταιρείες container συμπεριλαμβανομένων των Ιαπωνικών εταιρειών NYK και K-line) θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις γραμμές της Ιαπωνίας παρά το πυρηνικό ατύχημα στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Fukushima Dai-Ichi.
H Hapag-Lloyd συνεχίζει τα δρομολόγια προς το λιμάνι του Kobe, αλλά δεν χρησιμοποιεί πλέον τα λιμάνια Tokyo, Yokohama και Nagoya. H Evergreen από την πλευρά της εξυπηρετεί με κανονικούς ρυθμούς την ευρύτερη περιοχή του Τόκιο ενώ οι Maersk Line, MSC, OOCL και CMA-CGM δεν έχουν αλλάξει το πρόγραμμα των δρομολογίων τους.
Ορισμένες εταιρείες έχουν δώσει την ευχέρεια στα πληρώματα των πλοίων τους να ζητούν ελέγχους μέτρησης της ραδιενέργειας στους λιμένες που πιθανόν να έχει έχουν προσβληθεί από την ραδιενέργεια, ενώ άλλες έχουν λάβει προληπτικά μέτρα.
Μέχρι στιγμής υπάρχει ζώνη απαγόρευσης ναυσιπλοΐας σε απόσταση 30 χιλιομέτρων γύρω από το εργοστάσιο της Fukushima.
Ωστόσο ένα θέμα που αναμένεται να απασχολήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες, είναι το κατά πόσο η επίκληση του πυρηνικού ατυχήματος για την μη χρησιμοποίηση Ιαπωνικών λιμένων, τους καλύπτει έναντι των ναυλωτών και των ιδιοκτητών φορτίων. Νομικές εταιρείες εκφράζουν τις ανησυχίες τους αν το πυρηνικό ατύχημα εμπίπτει στους όρους περί ρίσκου. Στην περίπτωση που ένα πλοίο αρνηθεί να προσεγγίσει Ιαπωνικό λιμένα επικαλούμενο το ρίσκο που προκύπτει από το πυρηνικό ατύχημα και αποδειχθεί ότι το ρίσκο αυτό είναι μικρότερο από αυτό που είχε υπολογιστεί κατά την λήψη της συγκεκριμένης απόφασης, τότε η πλοιοκτήτρια εταιρεία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με την κατηγορία αθέτησης του ναυλοσυμφώνου.
Όλα αυτά βέβαια είναι ακόμη υπό συζήτηση και όλα θα εξαρτηθούν από το κατά πόσο θα μπορέσει η διαχειρίστρια εταιρεία του εργοστασίου να περιορίσει ή και να εξαλείψει την διαρροή.
Περισσότερα για την λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ