
Ερευνητές από το Transport Research Institute του Πανεπιστημίου Edinburg Napier ανέπτυξαν ένα project για την δημιουργία ενός πλωτού τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Το project με επικεφαλής τον Καθηγητή Alf Baird, χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Γερμανική εταιρεία Gottwald Port Technology.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων θα κοστίζουν το ένα τρίτο των σημερινών «συμβατικών» τερματικών σταθμών, ενώ επιπλέον θα είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον. Ήδη σχεδιάζεται η «πειραματική» κατασκευή ενός πλωτού τερματικού στο Βόρειο Ηνωμένο Βασίλειο (στο Scapa Flow στο αρχιπέλαγος των νησιών Orkney), ενώ οι εμπνευστές του υποστηρίζουν ότι δεν θα έχει ουσιαστικά καμία επίπτωση στην ακτογραμμή της χώρας ενώ αντιθέτως τα οφέλη για το περιβάλλον θα είναι μεγάλα καθώς:
· θα επιτρέπει στα πλοία να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων μέσω της μείωσης των απόστασης που θα πρέπει να διανύσουν (ο πλωτός τερματικός θα βρίσκεται σε μικρή απόσταση από την θαλάσσια διαδρομή Βόρεια –Θάλασσα-Ατλαντικός)
· θα χρησιμοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την λειτουργία των γερανογεφυρών.
Το κόστος κατασκευής αναμένεται να ανέλθει στα $58 εκ., ενώ ήδη έχει εκφραστεί επενδυτικό ενδιαφέρον από Βόρεια και Βόρεια Αμερική και την Νορβηγία. Οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί θα μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, ενώ το γεγονός ότι θα έχουν μικρή επίπτωση στο περιβάλλον, θα δώσει την δυνατότητα ανάπτυξής τους και σε ευαίσθητες περιοχές.
Περισσότερα για τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και για τους «πράσινους» λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ