Κλυδωνίζεται η αγορά των containerships από το επερχόμενο sulphur cap

Κλυδωνίζεται η αγορά των containerships από το επερχόμενο sulphur cap

290
Κλυδωνίζεται η αγορά των containerships από το επερχόμενο sulphur cap

Έντονη ανησυχία εκφράζεται από εκπροσώπους στην αγορά των containerships για την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς λόγω του επερχόμενου κανονισμού του  IMO για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2020.

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος και CEO της Mitsui OSK Lines (MOL), ιαπωνικής εταιρείας με σημαντική δραστηριοποίηση στην αγορά των containerships, κ. Junichiro Ikeda, σε πρόσφατη δήλωσή του στους Financial Times, η οποία έκανε το γύρο του κόσμου, ανέφερε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς containers θα είναι δύσκολο να επωμιστούν ένα εκτιμώμενο κόστος της τάξης των $50 δις. Το κόστος αυτό θα προκύψει από την ανάγκη κατανάλωσης νέων καυσίμων, μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (LSFO) στα πλοία ή από την εγκατάσταση συστημάτων scrubbers προκειμένου να μπορούν τα πλοία να ανταποκριθούν στις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Ο κ. Ikeda επεσήμανε επίσης ότι η αγορά των containerships σε παγκόσμιο επίπεδο κατέγραψε καθαρές ζημίες άνω του $1 δις το πρώτο τρίμηνο του έτους. Τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν είναι σε θέση να επιβαρυνθεί με επιπρόσθετα κόστη και δεν έχει επίσης τη δυνατότητα να μετακυλήσει τα νέα κόστη στους ναυλωτές των πλοίων.

Ο πρόεδρος και CEO της MOL ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει σοβαρές πιθανότητες να οδηγηθεί προς χρεωκοπία εφόσον τεθούν σε ισχύ οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.