
Η Φινλανδία επικύρωσε την International Convention for the Control and Management of Ship’s Ballast Water and Sediments (BWM Convention), μία εξέλιξη που θέτει σε ισχύ την εν λόγω συνθήκη σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς συμπληρώθηκε το απαιτούμενο όριο του 35% του παγκοσμίου τονάζ. Η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017.
Ο κ. Σπύρος Ζολώτας, RINA Area Manager Greece & Cyprus, μας αναφέρει ότι ο Ιταλικός Νηογνώμονας είναι έτοιμος εδώ και ένα χρόνο για την “υποδοχή” της νέας συνθήκης. Συγκεκριμένα μας υπογράμμισε ότι “εδώ και ένα χρόνο έχουμε στείλει προς τους πελάτες μας ειδικές οδηγίες για τη διαθέσιμη τεχνολογία και την επιλογή του κατάλληλου συστήματος (ανάλογα με το είδος του πλοίου). Πολλά νέα πλοία ήδη διαθέτουν αντίστοιχα συστήματα κάτι βέβαια που δεν ισχύει για πλοία παλαιότερου τύπου. Καθώς η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο από σήμερα, οι πλοιοκτήτες όσο και οι κατασκευαστές θα έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν περαιτέρω.
Θα ήθελα να υπογραμμίσω πως για την αγορά με τη σημερινή της εικόνα θα υπάρξουν οικονομικές επιπτώσεις με ότι αυτό σημαίνει.
Το μεγάλο ερωτηματικό όμως έρχεται από την US Coast Guard (USCG) καθώς εκκρεμούν οι εγκρίσεις συστημάτων και τεχνολογιών για το ballast water management. Συνεπώς πρέπει να αναμένουμε να δούμε πόσο σύντομα και ποια συστήματα και τεχνολογίες θα εγκριθούν από την USCG, ένα ζήτημα που αποτελεί σημείο τριβής με τον ΙΜΟ”.
Σημειώνουμε πως έχει ιδιαίτερη σημασία η χρονική στιγμή της επικύρωσης καθώς αυτές τις ημέρες λαμβάνει χώρα η διεθνής έκθεση “SMM HAMBURG 2016”. Η είδηση όπως είναι φυσικό δημιούργησε ένα κλίμα ευφορίας τόσο στους εκθέτες όσο και στους επισκέπτες της έκθεσης. Τέλος οι εταιρείες που συμμετέχουν στη διεθνή έκθεση υποστηρίζουν ότι οι νηογνώμονες δεν είναι έτοιμοι κάτι που οι επικεφαλής των νηογνωμόνων με τους οποίους επικοινωνήσαμε, διαψεύδουν.
Φωτό: flickr.com/International Maritime Organization/2014 Ballast Water Workshop
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ