
Η Φινλανδία επικύρωσε την International Convention for the Control and Management of Ship’s Ballast Water and Sediments (BWM Convention), μία εξέλιξη που θέτει σε ισχύ την εν λόγω συνθήκη σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς συμπληρώθηκε το απαιτούμενο όριο του 35% του παγκοσμίου τονάζ. Η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017.
Ο κ. Σπύρος Ζολώτας, RINA Area Manager Greece & Cyprus, μας αναφέρει ότι ο Ιταλικός Νηογνώμονας είναι έτοιμος εδώ και ένα χρόνο για την “υποδοχή” της νέας συνθήκης. Συγκεκριμένα μας υπογράμμισε ότι “εδώ και ένα χρόνο έχουμε στείλει προς τους πελάτες μας ειδικές οδηγίες για τη διαθέσιμη τεχνολογία και την επιλογή του κατάλληλου συστήματος (ανάλογα με το είδος του πλοίου). Πολλά νέα πλοία ήδη διαθέτουν αντίστοιχα συστήματα κάτι βέβαια που δεν ισχύει για πλοία παλαιότερου τύπου. Καθώς η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο από σήμερα, οι πλοιοκτήτες όσο και οι κατασκευαστές θα έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν περαιτέρω.
Θα ήθελα να υπογραμμίσω πως για την αγορά με τη σημερινή της εικόνα θα υπάρξουν οικονομικές επιπτώσεις με ότι αυτό σημαίνει.
Το μεγάλο ερωτηματικό όμως έρχεται από την US Coast Guard (USCG) καθώς εκκρεμούν οι εγκρίσεις συστημάτων και τεχνολογιών για το ballast water management. Συνεπώς πρέπει να αναμένουμε να δούμε πόσο σύντομα και ποια συστήματα και τεχνολογίες θα εγκριθούν από την USCG, ένα ζήτημα που αποτελεί σημείο τριβής με τον ΙΜΟ”.
Σημειώνουμε πως έχει ιδιαίτερη σημασία η χρονική στιγμή της επικύρωσης καθώς αυτές τις ημέρες λαμβάνει χώρα η διεθνής έκθεση “SMM HAMBURG 2016”. Η είδηση όπως είναι φυσικό δημιούργησε ένα κλίμα ευφορίας τόσο στους εκθέτες όσο και στους επισκέπτες της έκθεσης. Τέλος οι εταιρείες που συμμετέχουν στη διεθνή έκθεση υποστηρίζουν ότι οι νηογνώμονες δεν είναι έτοιμοι κάτι που οι επικεφαλής των νηογνωμόνων με τους οποίους επικοινωνήσαμε, διαψεύδουν.
Φωτό: flickr.com/International Maritime Organization/2014 Ballast Water Workshop
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ