
Η Φινλανδία επικύρωσε την International Convention for the Control and Management of Ship’s Ballast Water and Sediments (BWM Convention), μία εξέλιξη που θέτει σε ισχύ την εν λόγω συνθήκη σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς συμπληρώθηκε το απαιτούμενο όριο του 35% του παγκοσμίου τονάζ. Η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017.
Ο κ. Σπύρος Ζολώτας, RINA Area Manager Greece & Cyprus, μας αναφέρει ότι ο Ιταλικός Νηογνώμονας είναι έτοιμος εδώ και ένα χρόνο για την “υποδοχή” της νέας συνθήκης. Συγκεκριμένα μας υπογράμμισε ότι “εδώ και ένα χρόνο έχουμε στείλει προς τους πελάτες μας ειδικές οδηγίες για τη διαθέσιμη τεχνολογία και την επιλογή του κατάλληλου συστήματος (ανάλογα με το είδος του πλοίου). Πολλά νέα πλοία ήδη διαθέτουν αντίστοιχα συστήματα κάτι βέβαια που δεν ισχύει για πλοία παλαιότερου τύπου. Καθώς η συνθήκη θα τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο από σήμερα, οι πλοιοκτήτες όσο και οι κατασκευαστές θα έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν περαιτέρω.
Θα ήθελα να υπογραμμίσω πως για την αγορά με τη σημερινή της εικόνα θα υπάρξουν οικονομικές επιπτώσεις με ότι αυτό σημαίνει.
Το μεγάλο ερωτηματικό όμως έρχεται από την US Coast Guard (USCG) καθώς εκκρεμούν οι εγκρίσεις συστημάτων και τεχνολογιών για το ballast water management. Συνεπώς πρέπει να αναμένουμε να δούμε πόσο σύντομα και ποια συστήματα και τεχνολογίες θα εγκριθούν από την USCG, ένα ζήτημα που αποτελεί σημείο τριβής με τον ΙΜΟ”.
Σημειώνουμε πως έχει ιδιαίτερη σημασία η χρονική στιγμή της επικύρωσης καθώς αυτές τις ημέρες λαμβάνει χώρα η διεθνής έκθεση “SMM HAMBURG 2016”. Η είδηση όπως είναι φυσικό δημιούργησε ένα κλίμα ευφορίας τόσο στους εκθέτες όσο και στους επισκέπτες της έκθεσης. Τέλος οι εταιρείες που συμμετέχουν στη διεθνή έκθεση υποστηρίζουν ότι οι νηογνώμονες δεν είναι έτοιμοι κάτι που οι επικεφαλής των νηογνωμόνων με τους οποίους επικοινωνήσαμε, διαψεύδουν.
Φωτό: flickr.com/International Maritime Organization/2014 Ballast Water Workshop
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ