
Η Νιγηρία αναζητά την επένδυση 40 έως 50 δις δολαρίων σε έργα πετρελαίου, έχοντας αυξήσει πλέον την παραγωγή αργού στα μεγέθη των 1,9 εκατ. βαρελιών ημερησίως, ενώ αν επισκευαστεί ένας κομβικός αγωγός πετρελαίου, που υπέστη καταστροφές από επίθεση ένοπλων τρομοκρατικών ομάδων στο Δέλτα του Νίγηρα προ μίας εβδομάδας, η δυνατότητα εξαγωγών της χώρας θα αγγίξει τα 2,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Σε χθεσινές δηλώσεις του από το Πεκίνο ο υπουργός υπεύθυνος για τα θέματα πετρελαίου της χώρας, Emmanuel Ibe Kachikwu, ανέφερε ότι η Νιγηρία υπέγραψε μία συμφωνία συνεργασίας με την κινέζικη εταιρεία China North Industries Group Corp. για μία επένδυση ύψους $8,5 δις στον ενεργειακό τομέα της χώρας, η οποία ελπίζει να υλοποιηθεί επιτυχώς.
Στην ίδια συνέντευξη, που δόθηκε στο Bloomberg, ο Νιγηριανός υπουργός ανέφερε ότι «στόχος μας είναι η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων που θα φτάσουν τα $40 έως και $50 δις», ενώ επισήμανε «ότι επιλέγεται η επίσκεψη στην Κίνα γιατί είναι μία χώρα που έχει την δυνατότητα υλοποίησης τέτοιας έκτασης επενδύσεων στον πετρελαϊκό τομέα, κάτι που κρίνουμε ως ιδιαιτέρως χρήσιμο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νιγηρία είναι μέλος του ΟΠΕΚ και μέχρι πρότινος η μεγαλύτερη παραγωγός πετρελαίου της Αφρικής. Αυτήν την θέση, όμως, έχασε από την Αγκόλα, λόγω των καταστροφών που έχουν επιφέρει σε νιγηριανούς αγωγούς πετρελαίου αλλά και πετρελαιοπηγές ένοπλες στρατιωτικές ομάδες, όπως η ομάδα «Niger Delta Avengers».
Μάλιστα τα μέλη της τελευταίας δηλώνουν ανυποχώρητα ως προς την απόφασή τους να συνεχίσουν τις επιθέσεις τους σε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, εάν η κυβέρνηση της Νιγηρίας δεν σταματήσει την περιθωριοποίηση -όπως τα ίδια κρίνουν- της περιοχή του Δέλτα του Νίγηρα και δεν θελήσει να απολαμβάνουν και οι κάτοικοι της περιοχής τα οφέλη από τα πλούσια πετρελαϊκά κοιτάσματα του ποταμού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ