Page 86 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 86

Έρευνα ΝΧ



                                    Χωρητικότητα   Μέση                      κονομική κρίση του 2007-2008, οπότε
                       Αριθμός                   χωρητικότητα   Μέση ηλικία
                                    (σε dwt)     (σε dwt)                    και είχαν λάβει χώρα πολλές παραγγε-
                                                                             λίες πλοίων.
          Σύνολο στόλου  5.222      442.581.715  84.753       12,98          Το 8% του στόλου έχει ηλικία έως 5 έτη,
                                                                             το 21% έχει ηλικία μεταξύ 6 και 10 ετών,
          Bulk carriers  2.607      213.132.480  81.753       12,63          το 20% από 16 έως 25 έτη, ενώ το 2%
                                                                             του στόλου έχει ηλικία μεγαλύτερη των
          Capesizes    432          78.786.694   182.377      12,69          25 ετών.
                                                                             Τα ποσοστά αυτά ισχύουν για το σύνολο
          Panamaxes    924          74.933.526   81.097       12,72          των bulk carriers, όμως μεταβάλλονται
                                                                             εφόσον εξεταστεί κάθε μέγεθος ξεχωρι-
          Handymaxes   726          42.288.431   58.249       11,86          στά. Ενδεικτικά, στα Capesizes δεν υπάρ-
                                                                             χει κανένα πλοίο ηλικίας μεγαλύτερης
          Handysizes   525          17.123.829   32.617       13,49          των 25 ετών. Συνεπώς, αναδεικνύεται η
                                                                             σημαντικότητα της ηλικίας ενός Capesize
                                                                             για την ανταγωνιστικότητά του: τα πλοία
          Στα 12,63 έτη                    Τα Capesizes είναι πράγματι πλοία μεγα-  μεγαλύτερης ηλικίας είναι λιγότερο αντα-
                                           θήρια. Παρότι ο στόλος των Panamaxes
                                                                             γωνιστικά, καθώς διαθέτουν τεχνολογίες
          η μέση ηλικία                    αριθμεί υπερδιπλάσια πλοία, η αθροιστική   παλαιότερων ετών και συνεπώς δεν είναι
                                           χωρητικότητά τους είναι σχεδόν κατά
                                                                             εξίσου ενεργειακά αποδοτικά με τα νεό-
          των bulk                         4 εκατ. dwt χαμηλότερη έναντι εκείνης   τερα πλοία.
                                                                             Επιπλέον, τα Capesizes, λόγω του μεγέ-
                                           του στόλου των Capesizes.
          carriers.                        Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, εκ σχεδι-  θους  τους,  προσεγγίζουν  λιγότερους
                                           ασμού, τα Capesizes διαθέτουν μεγαλύ-
                                                                             λιμένες και δραστηριοποιούνται σε
                                           τερη χωρητικότητα. Η μέση χωρητικότητα   βαρυσήμαντα routes συγκεκριμένων
                                           των Capesize bulk carriers είναι άνω των   εμπορευμάτων, όπου οι ναυλωτές είναι
                                           182.000 dwt, ενώ εκείνη των Panamax   περιορισμένοι και θα προτιμήσουν τα
                                           bulk carriers 81.000 dwt.         νεότερα πλοία.
                                                                             Από την άλλη, μόλις 3% των Handysizes
                                           Ο παράγοντας της ηλικίας          έχουν ηλικία έως πέντε έτη, ενώ 3% έχουν
                                           Η μέση ηλικία του στόλου των bulk carriers   ηλικία άνω των 25 ετών. Τα Handysizes
                                           αγγίζει τα 12,63 έτη και συνεπώς πρόκει-  μεταφέρουν μεγάλος εύρος εμπορευμά-
                                           ται για έναν σύγχρονο στόλο. Σχεδόν ένα   των και είναι σε θέση να προσεγγίσουν
                                           στα δύο (49%) bulk carriers του στόλου   τους περισσότερους από τους παγκό-
                                           ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 11 έως 15   σμιους λιμένες, γεγονός που ενισχύει
          Γράφημα 2: Ηλικιακή κατανομή του στόλου   ετών. Το γεγονός αυτό συνάδει χρονολο-  την ευελιξία τους και καθιστά την ηλικία
          των εταιρειών αποκλειστικής διαχείρισης   γικά και με το μπαράζ παραλαβών που   λιγότερο σημαντικό παράγοντα έναντι
          bulk carriers
                                           ακολούθησε τα έτη μετά τη χρηματοοι-  των πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους.

          0-5 ετών   6 έως 10 ετών            11 έως 15 ετών
          8%         21%                      49%










          16 έως 20 ετών           21 έως 25 ετών                                        26 ετών και άνω
          16%                      4%                                                    2%












          86                                                                                              NX
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91