Page 86 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 86
Έρευνα ΝΧ
Χωρητικότητα Μέση κονομική κρίση του 2007-2008, οπότε
Αριθμός χωρητικότητα Μέση ηλικία
(σε dwt) (σε dwt) και είχαν λάβει χώρα πολλές παραγγε-
λίες πλοίων.
Σύνολο στόλου 5.222 442.581.715 84.753 12,98 Το 8% του στόλου έχει ηλικία έως 5 έτη,
το 21% έχει ηλικία μεταξύ 6 και 10 ετών,
Bulk carriers 2.607 213.132.480 81.753 12,63 το 20% από 16 έως 25 έτη, ενώ το 2%
του στόλου έχει ηλικία μεγαλύτερη των
Capesizes 432 78.786.694 182.377 12,69 25 ετών.
Τα ποσοστά αυτά ισχύουν για το σύνολο
Panamaxes 924 74.933.526 81.097 12,72 των bulk carriers, όμως μεταβάλλονται
εφόσον εξεταστεί κάθε μέγεθος ξεχωρι-
Handymaxes 726 42.288.431 58.249 11,86 στά. Ενδεικτικά, στα Capesizes δεν υπάρ-
χει κανένα πλοίο ηλικίας μεγαλύτερης
Handysizes 525 17.123.829 32.617 13,49 των 25 ετών. Συνεπώς, αναδεικνύεται η
σημαντικότητα της ηλικίας ενός Capesize
για την ανταγωνιστικότητά του: τα πλοία
Στα 12,63 έτη Τα Capesizes είναι πράγματι πλοία μεγα- μεγαλύτερης ηλικίας είναι λιγότερο αντα-
θήρια. Παρότι ο στόλος των Panamaxes
γωνιστικά, καθώς διαθέτουν τεχνολογίες
η μέση ηλικία αριθμεί υπερδιπλάσια πλοία, η αθροιστική παλαιότερων ετών και συνεπώς δεν είναι
χωρητικότητά τους είναι σχεδόν κατά
εξίσου ενεργειακά αποδοτικά με τα νεό-
των bulk 4 εκατ. dwt χαμηλότερη έναντι εκείνης τερα πλοία.
Επιπλέον, τα Capesizes, λόγω του μεγέ-
του στόλου των Capesizes.
carriers. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, εκ σχεδι- θους τους, προσεγγίζουν λιγότερους
ασμού, τα Capesizes διαθέτουν μεγαλύ-
λιμένες και δραστηριοποιούνται σε
τερη χωρητικότητα. Η μέση χωρητικότητα βαρυσήμαντα routes συγκεκριμένων
των Capesize bulk carriers είναι άνω των εμπορευμάτων, όπου οι ναυλωτές είναι
182.000 dwt, ενώ εκείνη των Panamax περιορισμένοι και θα προτιμήσουν τα
bulk carriers 81.000 dwt. νεότερα πλοία.
Από την άλλη, μόλις 3% των Handysizes
Ο παράγοντας της ηλικίας έχουν ηλικία έως πέντε έτη, ενώ 3% έχουν
Η μέση ηλικία του στόλου των bulk carriers ηλικία άνω των 25 ετών. Τα Handysizes
αγγίζει τα 12,63 έτη και συνεπώς πρόκει- μεταφέρουν μεγάλος εύρος εμπορευμά-
ται για έναν σύγχρονο στόλο. Σχεδόν ένα των και είναι σε θέση να προσεγγίσουν
στα δύο (49%) bulk carriers του στόλου τους περισσότερους από τους παγκό-
ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 11 έως 15 σμιους λιμένες, γεγονός που ενισχύει
Γράφημα 2: Ηλικιακή κατανομή του στόλου ετών. Το γεγονός αυτό συνάδει χρονολο- την ευελιξία τους και καθιστά την ηλικία
των εταιρειών αποκλειστικής διαχείρισης γικά και με το μπαράζ παραλαβών που λιγότερο σημαντικό παράγοντα έναντι
bulk carriers
ακολούθησε τα έτη μετά τη χρηματοοι- των πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους.
0-5 ετών 6 έως 10 ετών 11 έως 15 ετών
8% 21% 49%
16 έως 20 ετών 21 έως 25 ετών 26 ετών και άνω
16% 4% 2%
86 NX