Page 88 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 88
Έρευνα ΝΧ
Κίνα Ιαπωνία
43% 40%
Νότια Κορέα
13% Γράφημα 3: Κατανομή του στόλου των
εταιρειών αποκλειστικής διαχείρισης bulk
carriers βάσει της χώρας ναυπήγησης
Άλλη
4%
To 96% των Ο παράγοντας της χώρας ναυπήγησης Το χαμηλό ποσοστό που καταλαμβάνει
η Νότια Κορέα δικαιολογείται από την
Όσον αφορά την κατανομή του στόλου
bulk carriers ανά χώρα ναυπήγησης, το 43% των bulk ειδίκευση των ναυπηγείων της σε πλοία
πιο σύνθετα και με υψηλότερες τεχνικές
carriers, που διαχειρίζονται οι εταιρείες
ελληνικής σε Πειραιά και Αθήνα, έχουν κατασκευ- προδιαγραφές, όπως τα υγραεριοφόρα
αστεί στην Κίνα. Από κοντά, στη δεύτερη
και τα containerships. Πάντως, παρότι η
διαχείρισης θέση βρίσκονται τα ιαπωνικά ναυπηγεία παρουσία των νοτιοκορεατικών ναυπη-
γείων είναι χαμηλή συνολικά, υπάρχει
με 40%, ενώ τα ναυπηγεία της Νότιας
έχουν Κορέας βρίσκονται στην τρίτη θέση ένας τύπος bulk carrier στον οποίο δια-
δραματίζουν καίριο ρόλο, και αυτός είναι
με 13%. Μόλις το 4% των bulk carriers
ναυπηγηθεί έχουν ναυπηγηθεί σε κάποια άλλη χώρα, τα Capesizes. Το 30% των Capesizes των
πέραν των τριών σημαντικότερων ναυ-
εταιρειών ελληνικής διαχείρισης έχουν
σε τρεις πηγικών χωρών. ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, η ναυπηγική
χώρες. κόντρα πλέον είναι ανάμεσα στα ναυπη-
γεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας, το
οποίο όμως δεν ισχύει στα bulk carriers,
όπου τα ιαπωνικά ναυπηγεία παραμέ-
νουν ισχυρά.
Τα ιαπωνικά ναυπηγεία έχουν μακρά
παράδοση στις ναυπηγήσεις bulk carriers
και έχουν οικοδομήσει μακροχρόνιες
συνεργασίες με αρκετές εταιρείες ελλη-
νικής διαχείρισης. Ωστόσο, η ανταγωνι-
στικότητά τους φθίνει σταδιακά, καθώς
τα κινεζικά ναυπηγεία πρωταγωνιστούν
πλέον στα bulk carriers, δεδομένων των
μεγαλύτερων υποδομών τους αλλά και
των ανταγωνιστικών τιμών τους.
88 NX