Page 88 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 88

Έρευνα ΝΧ

          Κίνα                                                Ιαπωνία
          43%                                                 40%










          Νότια Κορέα
          13%                                                                Γράφημα 3: Κατανομή του στόλου των
                                                                             εταιρειών αποκλειστικής διαχείρισης bulk
                                                                             carriers βάσει της χώρας ναυπήγησης







                Άλλη
                4%











          To 96% των                       Ο παράγοντας της χώρας ναυπήγησης   Το χαμηλό ποσοστό που καταλαμβάνει
                                                                             η Νότια Κορέα δικαιολογείται από την
                                           Όσον αφορά την κατανομή του στόλου
          bulk carriers                    ανά χώρα ναυπήγησης, το 43% των bulk   ειδίκευση των ναυπηγείων της σε πλοία
                                                                             πιο σύνθετα και με υψηλότερες τεχνικές
                                           carriers, που διαχειρίζονται οι εταιρείες
          ελληνικής                        σε Πειραιά και Αθήνα, έχουν κατασκευ-  προδιαγραφές, όπως τα υγραεριοφόρα
                                           αστεί στην Κίνα. Από κοντά, στη δεύτερη
                                                                             και τα containerships. Πάντως, παρότι η
          διαχείρισης                      θέση βρίσκονται τα ιαπωνικά ναυπηγεία   παρουσία των νοτιοκορεατικών ναυπη-
                                                                             γείων είναι χαμηλή συνολικά, υπάρχει
                                           με 40%, ενώ τα ναυπηγεία της Νότιας
          έχουν                            Κορέας βρίσκονται στην τρίτη θέση   ένας τύπος bulk carrier στον οποίο δια-
                                                                             δραματίζουν καίριο ρόλο, και αυτός είναι
                                           με 13%. Μόλις το 4% των bulk carriers
          ναυπηγηθεί                       έχουν ναυπηγηθεί σε κάποια άλλη χώρα,   τα Capesizes. Το 30% των Capesizes των
                                           πέραν των τριών σημαντικότερων ναυ-
                                                                             εταιρειών ελληνικής διαχείρισης έχουν
          σε τρεις                         πηγικών χωρών.                    ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα.
                                           Σε ευρύτερο πλαίσιο, η ναυπηγική
          χώρες.                           κόντρα πλέον είναι ανάμεσα στα ναυπη-
                                           γεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας, το
                                           οποίο όμως δεν ισχύει στα bulk carriers,
                                           όπου τα ιαπωνικά ναυπηγεία παραμέ-
                                           νουν ισχυρά.
                                           Τα ιαπωνικά ναυπηγεία έχουν μακρά
                                           παράδοση στις ναυπηγήσεις bulk carriers
                                           και έχουν οικοδομήσει μακροχρόνιες
                                           συνεργασίες με αρκετές εταιρείες ελλη-
                                           νικής διαχείρισης. Ωστόσο, η ανταγωνι-
                                           στικότητά τους φθίνει σταδιακά, καθώς
                                           τα κινεζικά ναυπηγεία πρωταγωνιστούν
                                           πλέον στα bulk carriers, δεδομένων των
                                           μεγαλύτερων υποδομών τους αλλά και
                                           των ανταγωνιστικών τιμών τους.

          88                                                                                              NX
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93