Page 63 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 63

Η τεχνητή νοημοσύνη

            και τα big data, σημαντικά εργαλεία

            για την ενεργειακή μετάβαση

            των bulk carriers



























            Συνέντευξη του Σπύρου Ν. Βλασσόπουλου,   Στη συνέντευξή του στα Ναυτικά Χρονικά, ο κ. Σπύρος
            Managing Director της IONIC,      Βλασσόπουλος τοποθετείται για τις διαφορές που εντοπίζει
            στον Παναγιώτη Κόρακα             στη διαχείριση tankers και bulk carriers, αναλύει τα μέσα
                                              με τα οποία η προσέλκυση νέων ναυτικών στα bulk carriers
                                              καθίσταται ευκολότερη και θεωρεί ότι η τεχνολογία είναι
                                              σε θέση να προσφέρει σημαντικά οφέλη για την αποανθρακο-
                                              ποίηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.



                                              Με δεδομένο ότι η IONIC διαχειρίζε-  υψηλών προδιαγραφών και επικεντρω-
                                                  ται έναν διαφοροποιημένο στόλο   νόμαστε στη διατήρησή τους.
                                                  πλοίων μεταφοράς πετρελαίου   Η διαχείριση του κάθε τύπου πλοίων
                                                  και πλοίων μεταφοράς χύδην    αντανακλά μοναδικές προκλήσεις και
                                                  ξηρών φορτίων, ποιες διαφορές   προτεραιότητες. Παρόλο που και οι δύο
                                                  θα εντοπίζατε σε ό,τι αφορά τη   τύποι απαιτούν αυστηρή διαχείριση,
                                                  διαχείριση δεξαμενόπλοιων ένα-  τα δεξαμενόπλοια απαιτούν ιδιαίτερη
                                                  ντι bulk carriers;            προσοχή σε θέματα ασφάλειας και
                                              Η δέσμευση της IONIC για υπηρεσίες   περιβαλλοντικής συμμόρφωσης λόγω
                                              υψηλής ποιότητας, εφαρμόζοντας τα   της επικινδυνότητας του φορτίου τους.
                                              «πρότυπα διαχείρισης δεξαμενόπλοιων»   Επιπλέον, ο κλάδος διέπεται από πρό-
                                              και στη διαχείριση των πλοίων μεταφο-  τυπα (SIRE 2.0, TMSA, κ.λπ.), πέρα από
                                              ράς ξηρού φορτίου χύδην, έχει ανα-  τα θεσμικά και κανονιστικά πλαίσια,
                                              γνωριστεί ευρέως, χαρίζοντάς μας μια   τα οποία οφείλουμε να υιοθετήσουμε
                                              εξαιρετική φήμη για την ποιότητα, την   ώστε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί.
                                              αποδοτικότητα και την αξιοπιστία των   Αυτό ουσιαστικά οδηγεί σε αυξημένες
                                              υπηρεσιών μας.                    ανάγκες και ιδιαιτερότητες τόσο στην
                                              Οι ευθύνες σε θέματα Ασφάλειας,   επάνδρωση του στόλου όσο και στη στε-
                                              Υγείας, Ποιότητας και Περιβάλλοντος   λέχωση του γραφείου.
                                              εκτείνονται σε ολόκληρο τον οργανισμό,   Από την άλλη πλευρά, τα φορτηγά πλοία
                                              ενώ τα υψηλά ηθικά μας πρότυπα απο-  ξηρού φορτίου χύδην, αν και επιχειρη-
                                              τελούν, και θα συνεχίσουν να αποτελούν,   σιακά απλούστερα, απαιτούν μεγάλη
                                              τις βασικές μας αξίες. Είμαστε ιδιαίτερα   προσοχή σε ζητήματα που αφορούν την
                                              υπερήφανοι για την επίτευξη αυτών των   ασφάλεια φόρτωσης του πλοίου, καθώς

                                                                                Δεκέμβριος 2024               63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68