Page 66 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 66

Εφ’ όλης της ύλης


                                                                                 κόστους, όπως τα containerships
           Η αποτελεσματική διαχείριση των πλοίων σε όλα                         και τα υγραεριοφόρα;
           τα επίπεδα είναι η ραχοκοκαλιά μιας επιτυχημένης                  Παραδοσιακά, υπήρχαν πάντα συγκε-
           ναυτιλιακής επιχείρησης.                                          κριμένα ναυπηγεία, ανεξάρτητα από τη
                                                                             χώρα προέλευσης, που ειδικεύονταν σε
                                                                             ένα συγκεκριμένο κομμάτι ή ακόμα και
                                                                             τύπο πλοίων που ναυπηγούν.
                                                                             Πράγματι, όμως, έχουμε παρατηρή-
                                                                             σει ότι ναυπηγεία που στο παρελθόν
                                                                             κατασκεύαζαν πλοία μεταφοράς φορ-
                                                                             τίου χύδην δίνουν τώρα προτεραιότητα
                                                                             σε πλοία με υψηλότερη τεχνολογική
                                                                             πολυπλοκότητα και υψηλότερα περι-
                                                                             θώρια κέρδους, όπως πλοία μεταφοράς
                                                                             εμπορευματοκιβωτίων, υγραεριοφόρα,
                                                                             ακόμα και πολεμικά πλοία. Αυτό έχει ως
                                                                             αποτέλεσμα οι εταιρείες πλοίων μετα-
                                                                             φοράς φορτίου χύδην να δυσκολεύονται
                                                                             να εξασφαλίσουν διαθέσιμα slots στα
                                                                             ναυπηγεία όταν χρειάζεται. Επιπλέον, ο
                                                                             αυξημένος ανταγωνισμός για έναν περι-
                                                                             ορισμένο αριθμό slots οδηγεί σε αύξηση
                                                                             του κόστους νεότευκτων πλοίων, επη-
                                                                             ρεάζοντας δυσανάλογα αυτές τις εται-
          Η χρήση τους μπορεί να διευκολύνει   που προϋποθέτουν την ενίσχυση   ρείες, οι οποίες ήδη δραστηριοποιού-
          τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε     του διαλόγου και της διαφάνειας   νται σε μια αγορά με στενά περιθώρια
          θέματα όπως η συντήρηση των συστη-   μεταξύ των αντισυμβαλλόμενων   κέρδους.
          μάτων του πλοίου, η βελτιστοποίηση της   μερών;                    Ομολογουμένως, αυτές οι κλιμακώσεις
          πορείας του και η διαχείριση κατανάλω-  Δεν πιστεύω ότι έχουν υπάρξει σημαντι-  στο κόστος ναυπήγησης μπορούν να
          σης καυσίμου, καθώς έχουν τη δυνατό-  κές αλλαγές στις μακροχρόνιες σχέσεις   αποθαρρύνουν περαιτέρω την ανανέ-
          τητα επεξεργασίας τεράστιων ποσοτή-  της IONIC με τους τελικούς της χρήστες   ωση του στόλου των πλοίων μεταφοράς
          των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο,   (δηλαδή τους ναυλωτές) σε σχέση με   φορτίου χύδην, επιβραδύνοντας έτσι τη
          αυτοματοποίησης της παρακολούθησής   τις τρέχουσες γεωπολιτικές προκλήσεις.  μετάβαση σε φιλικότερα προς το περι-
          τους και ταυτόχρονης αξιολόγησης δια-  Από την αρχή, ήμασταν πάντα διαφανείς   βάλλον και ενεργειακά αποδοτικότερα
          φόρων παραγόντων.                όσον αφορά τις αξίες, τις πεποιθήσεις   πλοία.
          Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να έχουν   και τις ανάγκες μας, και αυτό συνεχί-  Ο στόλος πλοίων μεταφοράς  χύδην
          ουσιαστικό ρόλο στη βελτίωση της ενερ-  ζει να επιτυγχάνεται μέσω της στενής   φορτίου της IONIC θεωρείται σύγχρο-
          γειακής αποδοτικότητας των πλοίων και   συνεργασίας και της ομαδικής δουλειάς   νος και υψηλών προδιαγραφών, με τη
          μείωσης των εκπομπών τους, προωθώ-  ανάμεσα στην εταιρεία και τους ενδια-  βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικό-
          ντας τη βιωσιμότητα της ναυτιλιακής   φερόμενους φορείς.           τητας, τη συμμόρφωση με τους νέους
          δραστηριότητας και ευθυγραμμίζοντάς   Πάντα πίστευα ακράδαντα στο ρητό:   κανονισμούς που τίθενται σε ισχύ και την
          την με τους παγκόσμιους στόχους για   «Δείξε μου τους φίλους σου για να σου   προσαρμογή στις νέες περιβαλλοντικές
          αποανθρακοποίηση.                πω ποιος είσαι». Ως εκ τούτου, προ-  απαιτήσεις να αποτελούν πάντα πρω-
          Συνεπώς, ο παγκόσμιος στόλος πλοίων   σπαθούμε να εφαρμόσουμε αυτή τη   ταρχικό στόχο.
          μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, με   φιλοσοφία σε όλο τον οργανισμό, δημι-  Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουμε να εφαρμό-
          την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύ-  ουργώντας σημαντικές σχέσεις, που   ζουμε προληπτικές στρατηγικές, όπως
          νης και των big data, μπορεί να παρα-  στηρίζονται στη διαφάνεια και στην   συμφωνίες συνεργασίας, έρευνες σε
          μείνει ανταγωνιστικός και να εξελιχθεί   εμπιστοσύνη.              μετασκευές και νέα σχέδια σε συνερ-
          σε ένα καθαρότερο και πιο ελεγχόμενο                               γασία με τους στενούς «συμμάχους» μας
          και συστηματικό μέρος της παγκόσμιας   Θεωρείτε ότι η περιορισμένη διαθεσι-  στην Ιαπωνία, ώστε να αντιμετωπίσουμε
          ναυτιλίας.                           μότητα slots στα ναυπηγεία απο-  αυτές τις προκλήσεις. Οι εταιρείες με
                                               τελεί πρόκληση για την ανανέ-  πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην οφεί-
          Πώς διαμορφώνονται σήμερα οι σχέ-    ωση του στόλου των bulk carriers,   λουν να κινηθούν στρατηγικά σε αυτό
              σεις των εταιρειών διαχείρισης   δεδομένου ότι αυτά επιλέγουν να   το περιβάλλον, εξασφαλίζοντας τόσο
              bulk carriers με τους ναυλωτές,   εστιάζουν σε πλοία υψηλότερης   την ανταγωνιστικότητα και τη συμμόρ-
              δεδομένων  των  γεωπολιτικών     τεχνολογικής  πολυπλοκότητας   φωση όσο και την επίτευξη των στόχων
              και ρυθμιστικών προκλήσεων,      και κατ’ επέκταση υψηλότερου   της ενεργειακής μετάβασης του κλάδου.

          66                                                                                              NX
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71