Page 59 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 59
Η προσέλκυση ικανών ναυτικών,
σημαντική πρόκληση για τον κλάδο
των bulk carriers
Συνέντευξη του Γιάννη Πλατσιδάκη, Ο κ. Γιάννης Πλατσιδάκης αναφέρεται στις κυριότερες
Επίτιμου Προέδρου της INTERCARGO, προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά των bulk carriers
και προσθέτει ότι η προσαρμοστικότητα της ναυτιλίας
στον Παναγιώτη Κόρακα
στις νέες οικονομικές συνθήκες αποτελεί τον κυριότερο
λόγο για τον οποίο ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν
να δραστηριοποιηθούν και στη διαχείριση άλλων τύπων
πλοίων.
Κατά τη μακρά επαγγελματική σας πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στον
πορεία στη διαχείριση bulk carriers, ανθρώπινο παράγοντα (το πλήρωμα)
έχετε δει την άνοδο αλλά και την στον οποίο θα εμπιστευτεί την ασφαλή
πτώση πολλών ναυτιλιακών οίκων. και επιτυχή διαχείριση του πλοίου, με
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν συμβατότητα με τους τοπικούς και διε-
νέο επιχειρηματία που επιθυμεί να θνείς νόμους και κανονισμούς, για τους
δραστηριοποιηθεί στα bulk carriers, οποίους το γραφείο διαχείρισης πρέπει
προκειμένου να πετύχει; να έχει εξαιρετικά καλή γνώση.
Η δημιουργία και η αποδόμηση εταιρειών
είναι διαχρονικό φαινόμενο και, φυσικά, Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι κορυ-
ισχύει και στη ναυτιλία. Έχουμε όντως φαίες προκλήσεις για τη διαχείριση
«πτώση», εννοώντας εξαφάνιση, ναυ- bulk carriers σήμερα;
τιλιακών εταιρειών λόγω οικονομικής Η προσαρμογή στους ισχύοντες νόμους
δυσπραγίας, αλλά παράλληλα και λόγω και κανονισμούς, αλλά και στην πληθώρα
αποεπένδυσης ως απόρροια μειωμένου των επερχόμενων. Πρόσθετα στην προ-
επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για τον σέλκυση πρόθυμων και ικανών ναυτι-
κλάδο αυτόν. κών με επαγγελματισμό και αγάπη για
Δεν είμαι σε θέση να δώσω «συμβουλές», το επάγγελμά τους.
παρά μόνο μία γνώμη. Πέρα από τη χρο-
νική στιγμή της επένδυσης, ο επενδυ- Στις ετήσιες έρευνες των Ναυτικών
τής πρέπει να αξιολογήσει ότι είναι μια Χρονικών καταγράφεται μειωμένο
Credit: Ασπασία Κεφαλληνού έχουν αργίες και διακοπές) και ότι το Διαχρονικά, όταν τα δεξαμενόπλοια
ιδιαίτερα απαιτητική δραστηριότητα σε
ενδιαφέρον των νέων ναυτικών να
ναυτολογηθούν στα bulk carriers.
χρόνο (για το γεγονός ότι τα πλοία δεν
Πώς μπορούν οι κοινωνικοί εταίροι
της ναυτιλίας να εξάψουν το ενδι-
κεφάλαιο (ήτοι το πλοίο) δραστηριοποι-
αφέρον της νέας γενιάς για τον
είται σε ιδιαίτερα μεγάλες αποστάσεις
από τον τόπο της διαχείρισής του, με
συγκεκριμένο τύπο πλοίου;
τον επενδυτή να καλείται να εφαρμόσει
ήρθαν στο προσκήνιο και μεταγενέστερα
«τηλεχειρισμό» του πλοίου. Επιπρόσθετα,
Δεκέμβριος 2024 59