Page 216 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 216

Μέσα από το αρχείο


          Επίλογος                         νός αυτό μπορεί να υποστηριχθεί ότι ενί-
          Η εμφάνιση των bulk carriers στα μέσα   σχυσε την τεχνογνωσία και την εμπειρία
          της δεκαετίας του 1950 και η προοδευ-  των Ελλήνων στην ποιοτική διαχείριση
          τική εδραίωσή τους στη διά θαλάσσης   των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών
          μεταφορά χύδην ξηρών φορτίων αποτελεί   φορτίων κατά τις επόμενες δεκαετίες και
          αναμφίβολα ένα κομβικό σημείο αναφο-  μέχρι τις μέρες μας. Εκτός της εμπειρίας
          ράς όχι μόνο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία   αυτής, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα
          αλλά και για την παγκόσμια οικονομία σε   θα προχωρούσε, τα επόμενα χρόνια, στη
          ευρύτερο πλαίσιο. Η ανάδειξη αυτού του   ναυπήγηση ολοένα και πιο τεχνολογικά
          φαινομένου μέσω έρευνας στο αρχείο   προηγμένων νεότευκτων πλοίων αλλά
          τευχών των Ναυτικών Χρονικών επιτρέ-  και στον σχεδιασμό νέων υποκατηγοριών
          πει στον σύγχρονο αναγνώστη την κατα-  αυτού του τύπου .
                                                        34
          νόηση των αναγκών που εξυπηρετούσε ο   Ταυτόχρονα, η έντονη αυτή δραστηριο-
          σχεδιασμός αυτού του νέου τύπου αλλά   ποίηση των Ελλήνων της θάλασσας, ήδη
          και των λόγων για τους οποίους τα bulk   από τα πρώτα χρόνια της εμφάνισης των
          carriers σε σύντομο χρονικό διάστημα θα   «σύγχρονων» bulk carriers, αποτυπώνεται
          επικρατούσαν. Είναι χαρακτηριστικοί οι   και με έναν άλλον τρόπο. Εκτός δηλαδή
          πηχυαίοι τίτλοι στην αρθρογραφία του   από τις πολυπληθείς αναφορές αγορα-
          περιοδικού, οι οποίοι αναφέρουν, λίγα   πωλησιών, καθελκύσεων και ναυλώσεων
          μόλις χρόνια μετά την εμφάνιση του νέου   bulk carriers για ελληνικά συμφέροντα,
          αυτού τύπου, πως μιλάμε για την «Εποχή   το «μπαλκ-κάρριερ» ξεκινά να αναφέ-
          του “μπαλκ-κάρριερ”  στις παγκόσμιες   ρεται ολοένα και συχνότερα στα άρθρα
                          32
          μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου και πως   γνώμης των πρωταγωνιστών της εποχής.
          «Τα “μπαλκ-κάρριερ” κυριαρχούν» .  Πιο συγκεκριμένα, η εμφάνιση των bulk
                                    33
          Η κυριαρχία αυτή, όπως περιγράφεται   carriers στο διεθνές ναυτιλιακό στερέ-
          μέσα από τις σελίδες του περιοδικού, δεν   ωμα, αλλά και το επενδυτικό ενδιαφέρον
          άφησε ασυγκίνητη την ελληνική ναυ-  του ελληνικού ναυτιλιακού επιχειρείν σε
          τιλιακή κοινότητα, η οποία, όπως περι-  αυτά, επηρεάζουν και την αρθρογραφία
          γράφηκε παραπάνω, εντός λίγων ετών   των επιφανών μελών και εκπροσώπων
          θα επένδυε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον   της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας
          στα πλοία αυτά. Σημαντικοί και ιστορι-  που συμμετέχουν στις σελίδες του περι-
          κοί ελληνικοί ναυτιλιακοί Οίκοι, αλλά και   οδικού, παρουσιάζοντας τις σκέψεις, τις
          νέες παρουσίες στον εφοπλιστικό στίβο,   απόψεις αλλά και τους προβληματισμούς
          καταγράφουν ιδιαίτερη δραστηριότητα   τους αναφορικά με τη διαχείριση αυτών
          στο management bulk carriers. Το γεγο-  των πλοίων.




























          32     Ναυτικά Χρονικά, 1η Απριλίου 1966, σελ. 31.
          33     Ναυτικά Χρονικά, 1η Φεβρουαρίου 1969, σελ. 17.
          34      Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο σχεδιασμός των mini bulk carriers. Για αναλυτικότερη παρουσίαση του εν λόγω θέματος
          βλ. Ναυτικά Χρονικά – Maru, Οι Έλληνες στις Γιάρδες της Ιαπωνίας, Δεκέμβριος 2022, σελ. 68.
          216                                                                                             NX
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221