Page 149 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 149

σης των πληρωμάτων καθ’ όλη την επαγ-  κοί λόγοι για το αίτημα περιλαμβάνουν,   μενες είτε ιδιωτικά χρηματοδοτούμενες
            γελματική σταδιοδρομία τους.      μεταξύ άλλων, τα εξής:            ναυτικές ακαδημίες. Μετά την αρχική
            Το βασικό πλαίσιο  της εκπαίδευσης     1.   Εξελίξεις  στις τεχνολογίες   εκπαίδευση, οι ναυτικοί αναμένεται να
            των ναυτικών καθορίζεται από  το          πληροφοριών και επικοινω-  επανέλθουν στις ακαδημίες είτε για επα-
            STCW (International Convention on the     νιών.                     ναληπτικά μαθήματα είτε για πρόσθετες
            Standards of Training, Certification and   2.  Επιτάχυνση της αυτοματοποί-  ενότητες, που απαιτούνται για την επαγ-
            Watchkeeping for Seafarers), το οποίο     ησης του πλοίου και της αυτο-  γελματική τους εξέλιξη και την απόκτηση
            ισχύει πάνω από 40 χρόνια. Μέχρι το       νομίας του εξοπλισμού.    υψηλότερων αδειών.
            1978, τα πρότυπα εκπαίδευσης, κατάρτι-  3.  Εκπομπές αερίων του θερ-  Συγχρόνως, και ανεξάρτητα από τη μίνι-
            σης, πιστοποίησης και τήρησης φυλακών     μοκηπίου, απαλλαγή από τις   μουμ απαιτούμενη εκπαίδευση, οι ποιοτι-
            για αξιωματικούς και κατώτερους ναυ-      ανθρακούχες εκπομπές και   κοί πλοιοκτήτες θεωρούν απαραίτητο να
            τικούς αποφασίζονταν από τα μεμονω-       εναλλακτικά καύσιμα.      ζητήσουν από τους ναυτικούς να παρακο-
            μένα κράτη σημαίας. Ως αποτέλεσμα, τα   4.  Νέες τεχνολογίες εκμάθησης,   λουθήσουν πρόσθετα μαθήματα (πάντα
            πρότυπα διέφεραν ευρέως, παρόλο που       όπως η προσομοίωση και η   με σημαντικό κόστος) για συγκεκριμένο
            η ναυτιλία ήταν και εξακολουθεί να είναι   εικονική πραγματικότητα.  εξοπλισμό (π.χ. ECDIS, ηλεκτρονικές
            μια πραγματικά παγκόσμια και διεθνής   5.  Η ανάγκη αντιμετώπισης της   κύριες μηχανές, κ.λπ.) σε κέντρα εκπαί-
            βιομηχανία.                               σεξουαλικής παρενόχλησης   δευσης ξηράς.
            Η σύμβαση STCW εγκρίθηκε τον Ιούλιο       και  της πολιτισμικής πολυ-  Επιπλέον, απαιτείται πληθώρα συμπλη-
            του 1978 και τέθηκε σε ισχύ τον Απρί-     μορφίας.                  ρωματικής εκπαίδευσης επί του πλοίου
            λιο του 1984. Έκτοτε έχει αναθεωρηθεί   Δυστυχώς, όμως, αν και  γίνεται ήδη   για συνεχώς αυξανόμενα νέα εξελιγμένα
            σημαντικά το 1995 και το 2010, αλλά   πολλή δουλειά επί του θέματος, αυτές   συστήματα εξοπλισμού επί του σκάφους
            ενίοτε καθυστερημένα σε σχέση με τις   οι συνεχιζόμενες διαβουλεύσεις δεν   (π.χ. BWTS) καθώς και για άλλα θέματα
            παγκόσμιες ανάγκες της ναυτικής βιο-  αναμένεται να τελεσφορήσουν μέχρι το   (π.χ. BMP, ISM, DryBMS, κ.λπ.).
            μηχανίας.                         2029 το νωρίτερο, λόγω των χρονοβόρων   Παρ’ όλα αυτά, είναι πραγματικότητα
            Από το 2016 και ύστερα, ορισμένες χώρες   διαδικασιών στον ΙΜΟ.     ότι τόσο οι ναυτικοί όσο και οι εργοδότες
            και ΜΚΟ έχουν υποβάλει παρατηρήσεις   Εν τω μεταξύ, όλοι οι ναυτικοί συνεχί-  είναι δυσαρεστημένοι από τα επίπεδα
            στον IMO, ζητώντας πλήρη και ολοκλη-  ζουν να αποκτούν πιστοποίηση STCW,   ικανοτήτων που επιτυγχάνονται. Σύμ-
            ρωμένη αναθεώρηση της STCW. Οι βασι-  παρακολουθώντας είτε κρατικά ελεγχό-  φωνα με μελέτες, πάνω από το 70% των


              Alloceans Shipping Co. Ltd





































                                     227, Ki sias Ave., Ki sia, 14561
                                           Tel.: +30 210 6142891                Δεκέμβριος 2024              149
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154