Page 19 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 19

Ενδεικτικό της κατάστασης αποτελεί το ότι η τριψήφια ετήσια αύξηση των  της αγοράς θα μειωθεί τουλάχιστον κατά ένα τρί-
            ναύλων στους περισσότερους εμπορικούς δρόμους έχει παγιωθεί. Το γεγο-  το, λόγω της υποχώρησης των ναύλων αλλά και
            νός ότι αυτή η εξέλιξη δεν προκαλεί πλέον σοκ καταδεικνύει ότι η αγορά  της αύξησης του κόστους των θαλάσσιων μετα-
            τη δεδομένη στιγμή είναι εντελώς απρόβλεπτη. Η μέση τιμή των ναύλων  φορέων, παρ’ όλα αυτά θεωρεί ότι και η επόμενη
            σε όλους τους εμπορικούς δρόμους, σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις της  χρονιά, με βάση τα ιστορικά δεδομένα, θα απο-
            Drewry, αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 50% εντός τους 2021, σημα-  τελέσει μία ακόμα χρονιά υψηλών αποδόσεων για
            τοδοτώντας μια αύξηση κατά 30% υψηλότερη από τις αρχικές προβλέψεις  τις εταιρείες τακτικών γραμμών.
            του Μαρτίου. Η αναθεώρηση αυτή είναι ενδεικτική της επιτάχυνσης της  Τέλος, η Drewry  εκτιμά ότι, ακόμα και αν  το
            αυξητικής τάσης των τιμών, η οποία παρατηρείται ήδη από το πρώτο εξά-  ράλι των ναύλων και των παραγγελιών για νεό-
            μηνο του 2021.                                              τευκτα πλοία ολοκληρωθεί το 2023, οι εταιρείες
            Όπως  είναι  λογικό,  οι  σημαντικές  αυξήσεις  στους  ναύλους  μεταφοράς  τακτικών γραμμών θα έχουν καταγράψει τέτοια
            εμπορευματοκιβωτίων μεταφράζονται και σε αστρονομικά κέρδη για τις  κερδοφορία  εντός της  διετίας 2020-2022,  την
            εταιρείες τακτικών γραμμών. Οι θαλάσσιοι μεταφορείς κατέγραψαν στα  οποία  ενδεχομένως  ήλπιζαν  να  συγκεντρώσουν
            οικονομικά τους αποτελέσματα ρεκόρ κερδών προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ)  σε βάθος μίας δεκαετίας ή και περισσότερο, κάτι
            κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, που ανέρχονται αθροιστικά στα $27,1  που θα τους εξασφαλίσει για τα επόμενα χρόνια.
            δισ. Αξίζει να σημειωθεί ότι, την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το EBIT των
            εταιρειών ήταν μόλις $1,6 δισ., ενώ συνολικά για το οικονομικό έτος 2020 το  Hugo De Stoop: Αισιόδοξος για την αγορά
            ΕΒΙΤ έφτασε στα $25,4 δισ.                                  των δεξαμενόπλοιων
            Δεδομένων των εκτιμήσεων για σημαντικά υψηλότερους ναύλους κατά την
            τρέχουσα χρονιά, η Drewry προέβη στην αναθεώρηση των προοπτικών και  Την αισιοδοξία του ότι η αγορά των δεξαμενό-
            για το ετήσιο EBIT της αγοράς. Σύμφωνα λοιπόν με τις νέες προβλέψεις, το  πλοιων θα ανακάμψει εξέφρασε σε διαδικτυακή
            συνολικό ΕΒΙΤ της αγοράς για το 2021 αναμένεται να ανέλθει στα $80 δισ.,  συζήτηση, στο πλαίσιο του Marine Money Week,
            $35 δισ. αυξημένο από την προηγούμενη εκτίμηση της Drewry. Ωστόσο, αν  o κ. Hugo De Stoop, CEO της Euronav.
            οι ναύλοι συνεχίσουν να ξεπερνούν τις προσδοκίες κατά το υπόλοιπο του  O κ. De Stoop ανέφερε ότι η ναυλαγορά  διέ-
            έτους, δεν θα αποτελέσει έκπληξη η εκτίναξη των κερδών ακόμα υψηλότε-  πεται από τις συνθήκες προσφοράς και ζήτη-
            ρα, στα $100 δισ. Αντίστοιχα, για το 2022, η Drewry αναμένει ότι το EBΙΤ  σης και συνεπώς και οι δύο πλευρές θα πρέπει
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24