Page 18 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 18
Εν
Πλω
Ψίθυροι και απόηχοι
στις ναυτιλιακές πρωτεύουσες
Προσφορά πλοίων: Η ανασκόπηση κακής εικόνας της ναυλαγοράς μέχρι στιγμής. Ειδι-
του πρώτου εξαμήνου κότερα, το πρώτο εξάμηνο στάλθηκαν προς διάλυ-
ση 127 δεξαμενόπλοια, 53 bulkers και 10 containers.
Η πορεία της προσφοράς πλοίων το πρώτο εξά- Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, για
μηνο παρουσιάστηκε στη μηνιαία έκθεση της όλους τους τύπους και όλες τις ηλικίες bulkers, η
VesselsValue. αξία τους παρουσίασε αυξητική τάση εντός Ιουνί-
Αναλυτικότερα, από την έκθεση προκύπτει ότι ου. Για παράδειγμα, η αξία ενός Capesize 15 ετών
τους πρώτους έξι μήνες του έτους οι παραγγελίες αυξήθηκε κατά 10,1% και η αξία ενός Handysize
για bulkers, tankers και containerships διαμορφώ- 10 ετών ενισχύθηκε τον Ιούνιο κατά 12,7%.
θηκαν αντίστοιχα σε 84 (έναντι 139 το 2020 και
175 το 2019), 129 (έναντι 151 το 2020 και 179 το Κέρδη ρεκόρ έως και $100 δισ.
2019) και 289 (έναντι 32 το 2020 και 53 το 2019). για τις εταιρείες τακτικών γραμμών
Η εκτόξευση των παραγγελιών νεότευκτων πλοί-
ων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν πολλοίς Σε πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε αναφορικά με
ερμηνεύεται από την πολύ καλή απόδοση της την κατάσταση της αγοράς τακτικών γραμμών, η
ναυλαγοράς μέχρι στιγμής το 2021. Drewry Shipping Consultants εστιάζει στα επίπεδα
Παράλληλα, οι ασυνήθιστα υψηλοί ναύλοι στα των ναύλων αλλά και στις προοπτικές κερδοφορί-
bulk carriers έχουν ως αποτέλεσμα οι αγοραπω- ας των παικτών της εν λόγω αγοράς. Αρχικά, και με
λησίες το πρώτο εξάμηνο να ανέρχονται σε 552 δεδομένο ότι οι ναύλοι για τη μεταφορά εμπορευ-
έναντι 186 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Αντί- ματοκιβωτίων έχουν εκτιναχθεί σε νέα υψηλά κατά
στοιχα, 291 δεξαμενόπλοια και 208 containerships το δεύτερο τρίμηνο του 2021, η Drewry διευκρινί-
άλλαξαν χέρια το ίδιο διάστημα. ζει ότι καθίσταται δύσκολο να προβλεφθεί πότε οι
Σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις, εδώ το σκηνικό φαί- τιμές των ναύλων θα κορυφωθούν, καθώς η επιδεί-
νεται να διαφοροποιείται σύμφωνα με το report νωση των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες
της VesselsValue, καθώς στη συγκεκριμένη αγορά συνεχίζει να πυροδοτεί αυξήσεις στους ναύλους
τα ηνία ανήκουν στα δεξαμενόπλοια, ίσως λόγω της σε εβδομαδιαία βάση.
16