Page 99 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 99

Το project υλοποίησης του IMEC «αγκαλιάστηκε» από   Η μεταφορά των εμπορευμάτων θα διενεργείται διά
                           πληθώρα κρατών – εκτός των βασικών πρωταγωνι-  θαλάσσης και μέσω ξηράς (σιδηροδρομικό και οδικό
                           στών, ήτοι της Ινδίας, των ΗΠΑ, της Σαουδικής Αρα-  δίκτυο), κάτι που αναδεικνύει τη σημασία αναβάθμισης
                           βίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων: Ιταλία,   των ήδη υπαρχουσών υποδομών και την κατασκευή
                           Γερμανία, Γαλλία, συλλήβδην η ΕΕ και το Ισραήλ εξέ-  νέων και σύγχρονων έργων. Ο IMEC θα συγκροτήσει
                           φρασαν ανοικτά το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν   ένα συνεκτικό μεταφορικό δίκτυο, κάτι που συνεπά-
                           στο νέο αυτό συνεργατικό εγχείρημα.        γεται την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας μεταξύ
                           Σημαντικό βήμα προς την εμπέδωση της συνεργα-  των διασυνδεδεμένων περιοχών και θα επιφέρει τη
                           σίας στην κατεύθυνση υλοποίησης του IMEC είναι η   γρήγορη οικονομική και εμπορική «σύγκλιση» μεταξύ
                           υπογραφή ενός μνημονίου κατανόησης (MoU) μεταξύ   της Ασίας, της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
                           Ινδίας, ΗΠΑ, Σαουδικής Αραβίας, ΕΕ, Ιταλίας, Γαλ-  Ο οικονομικός διάδρομος συγκροτείται από δύο τμή-
                           λίας και Γερμανίας, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση   ματα: τον Ανατολικό Διάδρομο (East Corridor), που
                           του Υπουργείου Εξωτερικών της Ινδίας στην επίσημη   θα συνδέσει την Ινδία με τον Αραβικό Κόλπο, και τον
                           ιστοσελίδα του στις 9 Σεπτεμβρίου 2023.    Βόρειο Διάδρομο (Northern Corridor), που θα συνδέει
                                                                      τον Αραβικό Κόλπο με την Ευρώπη.
                           ΙΜΕC: «Επανάσταση» στις συνδυασμένες μεταφορές  Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι και η μέριμνα των ιθυ-
 του Βαγγέλη Τσούρη        Πέραν κάθε αμφιβολίας, είναι εναργές ότι ο οικο-  νόντων αυτής της πρωτοβουλίας σχετικά με τη σύν-
                           νομικός διάδρομος IMEC αποτελεί ουσιαστικά ένα   δεση μεταξύ των λιμένων των περιοχών που καλύπτει
                           μεγαλεπήβολο συνεργατικό εγχείρημα στον τομέα   ο IMEC. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η θαλάσ-
                           των συνδυασμένων μεταφορών για τη γρηγορότερη   σια σύνδεση των δυτικών ινδικών λιμένων Mundra,
                           και οικονομικά αποδοτικότερη κίνηση των εμπορευ-  Kanlda και Jawaharlal Nehru Port Trust με τους λιμέ-
                           μάτων μεταξύ των προαναφερθεισών γεωγραφικών   νες Fujairah, Jebel Ali και Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα
                           περιοχών. Επισημαίνεται επίσης ότι, εκτός από εμπο-  Αραβικά Εμιράτα και τους λιμένες Dammam και Ras
                           ρεύματα, ο IMEC θα «μεταφέρει» επίσης ενέργεια   Al Khair στη Σαουδική Αραβία.
                           και δεδομένα μέσω αγωγών και καλωδίων. Προβλέ-  Εν συνεχεία, θα ενώνεται ο λιμένας Fujairah και ο
                           πεται συγκεκριμένα η κατασκευή αγωγών καθαρού   λιμένας της Haifa στο Ισραήλ μέσω σιδηροδρομικού
                           υδρογόνου.                                 δικτύου που διασχίζει την επικράτεια της Σαουδι-















































                                                                                                             97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104