Page 98 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 98
ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΜΠΟΡΙΟ & ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
Θα αποτελέσει ο οικονομικός διάδρομος IMEC το «αντίπαλον δέος» του κινεζικού
Belt and Road Initiative ή το όλο εγχείρημα θα καταρρεύσει υπό το βάρος
των γεωπολιτικών συγκρούσεων;
IMEC
CORRIDOR
«ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ» ΣΤΙΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Ή του Βαγγέλη Τσούρη
ΘΝΗΣΙΓΕΝΕΣ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ;
© Official White House Photo by Adam Schultz
Σύντομο ιστορικό
Ο οικονομικός διάδρομος Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώ-
πης (India-Middle East-Europe corridor) αποτελεί «προϊόν»
των πρωτοβουλιών των ηγετών της Ινδίας, των ΗΠΑ και των
αραβικών μοναρχιών της Μέσης Ανατολής, με σκοπό την
καλύτερη εμπορική διασύνδεση της Ινδίας με την Ευρώπη.
Ο διάδρομος IMEC θα αποτελέσει το έναυσμα για την εδραί-
ωση της Ινδίας στις ευρωπαϊκές αγορές και θα καταστήσει
σαφή τον συνδετικό ρόλο που διαδραματίζει η αραβική χερ-
σόνησος στο εμπόριο Ινδίας-Ευρώπης και Ευρώπης-Ινδίας.
Παράλληλα, ο IMEC σχεδιάζεται ώστε να αναδειχτεί σε
«αντίπαλο» του κινεζικού Belt and Road Initiative, κάτι που
ευθυγραμμίζεται με τα οικονομικά συμφέροντα των Ηνω-
μένων Πολιτειών.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ο IMEC εντάσσεται στο χρημα-
τοδοτικό project της ομάδας G7 «Partnership for Global
Infrastructure and Investment – PGII», που αποσκοπεί στην
κάλυψη των τεράστιων αναγκών κατασκευής υποδομών στις
χώρες με χαμηλό ή/και μεσαίο εισόδημα.
Ο θεμέλιος λίθος για την υπογραφή της πρωτοβουλίας δημι-
ουργίας του IMEC ετέθη στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής
της ομάδας G20 στο Νέο Δελχί τον Σεπτέμβριο του περα-
σμένου έτους. Πιο συγκεκριμένα, οι συνομιλίες μεταξύ του
Ινδού πρωθυπουργού κ. Μόντι και του Αμερικανού προέδρου
κ. Μπάιντεν με τους ηγέτες των μοναρχιών του Κόλπου και
κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποδείχτηκαν ιδιαίτερα
καρποφόρες ως προς την ανάγκη προώθησης της οικονο-
μικής και εμπορικής συνδεσιμότητας μεταξύ της Ινδίας, της
Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης.
96