Page 66 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 66
ΕΝ ΠΛΩ
πετρέλαιο χρησιμοποιώντας παλαιότερα πλοία, εργαλεία περιλαμβάνουν $680 εκατ., που
14 με μειωμένη ασφαλιστική κάλυψη. θα διοχετευτούν σε μεσαίου μεγέθους ναυ-
αντιρρυπαντικά Οι σκληρές χειμερινές συνθήκες αυξάνουν επίσης πηγεία, συμπεριλαμβανομένων των Daehan
πλοία για την αυτούς τους κινδύνους, καθώς τα ρωσικά σκάφη Shipbuilding Co. και K Shipbuilding Co.
αντιμετώπιση που ανήκουν στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» μπο- Τα υπόλοιπα $10,1 δισ. θα διατεθούν σε τρία
πετρελαιοκηλίδων ρεί να είναι κακώς εξοπλισμένα και να μην είναι ναυπηγεία της HD Hyundai, του μεγαλύτερου
έχει στη διάθεσή κατάλληλα για συνθήκες παγετού. ναυπηγικού ομίλου στον κόσμο, καθώς και στη
της η EMSA. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας στη Samsung Heavy Industries Co.
Θάλασσα (EMSA) ήδη διαθέτει 14 αντιρρυπα- Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Νότια Κορέα
ντικά πλοία για την αντιμετώπιση πετρελαιοκη- εκδίδει refund guarantees από το 2013, όταν
λίδων, σε λιμάνια όπως είναι η Κωνστάντζα στη παρείχε οικονομική ρευστότητα στον κλάδο
Ρουμανία, στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, στον απόηχο των χρεοκοπιών σε μεσαίου μεγέ-
και το Μάλμε στη νότια Σουηδία. θους ναυπηγεία.
SEA CARGO CHARTER: ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΝΗΣΥΧΗΤΊΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ
ΓΊΑ ΤΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΊΡΑΤΊΚΩΝ ΕΠΊΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΠΛΟΊΑ
ΠΕΡΊΒΑΛΛΟΝΤΊΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΤΟ ΜΠΑΝΓΚΛΑΝΤΕΣ
Η Sea Cargo Charter, ένωση στην οποία ανή- Άνοδο καταγράφουν τα περιστατικά πειρατικών
κουν πληθώρα ναυλωτών και πλέον, μεταξύ επιθέσεων σε πλοία στο Μπανγκλαντές φέτος,
άλλων, ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, προ- κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου στη διεθνή
χώρησε στη δημοσίευση της ετήσιας έκθεσής ναυτιλιακή κοινότητα για διαρκή επαγρύπνηση.
της αναφορικά με τα επίπεδα συμμόρφωσης Πιο συγκεκριμένα, το ReCAAP ISC δημοσίευσε
των μελών της με τους περιβαλλοντικούς στό- μια έκθεση αποκλειστικά για τις επιθέσεις στο
χους του IMO. Μπανγκλαντές, δείγμα της σοβαρότητας της
Σύμφωνα με την έκθεση, στην οποία αναλύονται κατάστασης. Για του λόγου το αληθές, μεταξύ
δεδομένα του 2023, κατά μέσο όρο τα μέλη της Ιανουαρίου και Μαΐου 2024 σημειώθηκαν εννέα
Sea Cargo Charter απείχαν κατά 16,9% από τη περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε πλοία στο
μίνιμουμ πορεία που πρέπει να ακολουθήσουν Μπανγκλαντές έναντι μόλις μίας για το σύνολο
για να συμμορφωθούν με τους περιβαλλοντι- του 2023. Από τα εννέα αυτά περιστατικά, επτά
κούς στόχους του IMO. Την ίδια ώρα, απείχαν αφορούσαν πραγματικές επιθέσεις, ενώ δύο
21,9% –μέσος όρος– από την επιθυμητή κατά ήταν απόπειρες επιθέσεων.
τους ίδιους τροχιά. To ReCAAP ISC, για τον περιορισμό τέτοιου
Υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις «επιδό- είδους επιθέσεων, συνιστά στα πλοία που πλέ-
σεις» μεταξύ διαφορετικών μελών της Sea ουν στην περιοχή:
Cargo Charter. Όπως αναφέρεται και στην • Αυξημένη επαγρύπνηση και εγρή-
έκθεση, μπορεί ο μέσος όρος «απόστασης» γορση και να αναφέρουν αμέσως όλα
από την επιθυμητή τροχιά να αγγίζει το 16,9%, τα περιστατικά στις αρμόδιες αρχές.
όμως το συνολικό εύρος της «επίδοσης» των • Διαρκή επικοινωνία μέσω καναλιού
εταιρειών διαμορφώθηκε μεταξύ του -16,5% VHF με τις υπηρεσίες ελέγχου λιμέ-
έως και 47,6%. Δηλαδή, υπήρχαν εταιρείες που νων και επιβολής του νόμου όταν
είχαν αρκετά καλύτερη επίδοση από εκείνη που εισέρχονται στα ύδατα του Μπαν-
απαιτείται για την ευθυγράμμιση με τους στό- γκλαντές.
χους του IMO. Ωστόσο, στην πλειοψηφία τους, • Απαγόρευση προσέγγισης οποιουδή-
τα μέλη της SCC απέχουν αρκετά από τους επι- ποτε σκάφους.
θυμητούς στόχους.
XΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΗΜΑΝΤΩΝΗΣ:
«ΠΡΟΊΚΑ» $10,75 ΔΊΣ. ΤΗΣ ΝΟΤΊΑΣ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΊ Η ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΠΛΟΊΩΝ
ΚΟΡΕΑΣ ΣΤΑ ΕΓΧΩΡΊΑ ΝΑΥΠΗΓΕΊΑ SHORTSEA ΣΤΟ ΤΑΜΕΊΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Κυβέρνηση, τράπεζες και κρατικά χρηματοπι- Παρουσία του γενικού γραμματέα του ΥΝΑΝΠ
στωτικά ιδρύματα της Νότιας Κορέας θα εκδώ- Μανώλη Κουτουλάκη και του προέδρου του ΝΕΕ
σουν refund guarantees αξίας $10,75 δισ. σε Γιώργου Πατέρα, ο πρόεδρος ΕΕΝΜΑ Χαράλα-
εγχώρια ναυπηγεία. μπος Σημαντώνης πρότεινε την ένταξη του στό-
Σύμφωνα με τοπικά πρακτορεία ειδήσεων, η λου εθνικών μεταφορών της shortsea ναυτιλίας
κυβέρνηση της χώρας προσδοκά έτσι να βοη- στο Ταμείο Ανάκαμψης, μιλώντας στο συνέδριο
θήσει τις εταιρείες στη διεκπεραίωση νέων που διοργάνωσε στη Χίο το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
παραγγελιών αξίας $26,9 δισ. και πιο συγκεκριμένα το Τμήμα Ναυτιλίας και Επι-
Συγκεκριμένα, τα εν λόγω χρηματοοικονομικά χειρηματικών Υπηρεσιών.
64