Page 68 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 68
ΕΝ ΠΛΩ
αφού μπορούν να πλέουν με μειωμένη ταχύτητα,
διανύοντας μικρότερες αποστάσεις».
Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση των ναυπη-
γήσεων, είπε: «Τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργα-
λεία είναι απαραίτητα για τον εκσυγχρονισμό του
shortsea στόλου, έτσι ώστε το πλοίο να είναι βιώσιμο,
αφού η πράσινη τεχνολογία σχεδόν διπλασιάζει την
τιμή του πλοίου. Παράλληλα, πρέπει να δημιουρ-
γηθούν οι κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια, γιατί
πράσινο πλοίο χωρίς πράσινο λιμάνι δεν υπάρχει».
Τέλος, επισήμανε ότι «το εθνικό νομοθετικό πλαί-
σιο οφείλει να εκσυγχρονιστεί και να εναρμονιστεί
με τα νέα δεδομένα, ώστε να διευκολύνει και να
προωθεί την πράσινη μετάβαση, αντιμετωπίζοντας
ορθολογιστικά παθογένειες του παρελθόντος και
αποτινάσσοντας τις συμπλεγματικές δογματικές
πολιτικές περασμένων δεκαετιών».
ΑΛΛΑΓΗ ΣΕΛΊΔΑΣ ΓΊΑ ΤΟ ΠΛΩΤΟ
ΜΟΥΣΕΊΟ «HELLAS LIBERTY»
Στο Σωματείο «Όμιλος Φίλων Liberty» ανέθεσε
το Υπουργείο Ναυτιλίας τη συντήρηση, τη δια-
χείριση και τη λειτουργία του πλωτού μουσείου
«Hellas Liberty». Η σχετική σύμβαση υπεγράφη
την Παρασκευή 21 Ιουνίου στο ΥΝΑΝΠ, όπου ο
υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, ανα-
φερόμενος στην αξία του Πλωτού Μουσείου, το
χαρακτήρισε «κόσμημα για την ελληνική ναυτιλία
Η πρόταση έγινε αποδεκτή, αφού τα πλοία της και τον ευρύτερο χώρο του Πειραιά».
εθνικής shortsea ναυτιλίας συνδέουν τον ηπειρω- Ο κ. Στυλιανίδης εξήρε την πρωτοβουλία και τις
τικό κορμό της χώρας με τα νησιά, διατηρώντας απαραίτητες ενέργειες του Σπύρου Πολέμη και
την οικονομική και κοινωνική συνοχή, και επομέ- του αείμνηστου Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακό-
νως η ασφαλής και αδιάκοπη λειτουργία τους είναι πουλου ώστε να παραχωρηθεί το τότε επονομα-
ζωτικής σημασίας. ζόμενο πλοίο SteamShip «Arthur Hudell» (τύπου
«Για να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση, πρέπει Liberty), νυν «Hellas Liberty», στην κυβέρνηση
να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε να της Ελληνικής Δημοκρατίας και να μετατραπεί
υπάρξει σύμπραξη ιδιωτικού και κρατικού τομέα σε Μουσείο της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας,
και ο στόλος να είναι βιώσιμος», είπε ο Χαράλα- το οποίο και είναι επισκέψιμο, από το 2010, στο
μπος Σημαντώνης και σκιαγράφησε το προφίλ λιμάνι του Πειραιά.
του ελληνόκτητου στόλου: «Ο στόλος εθνικών Επίσης, ο υπουργός επισήμανε τη συμβολή του
μεταφορών της shortsea ναυτιλίας αποτελείται αείμνηστου Καπετάν Βαγγέλη Κούζιλου, ο οποίος
από 102 πλοία, εκ των οποίων τα 35 είναι general διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος στο Σωματείο
cargo με μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, ενώ τα υπό- «Όμιλος Φίλων Liberty», διατηρώντας άριστη
λοιπα είναι πλοία μεταφοράς καυσίμων, με μέσο συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας.
όρο ηλικίας τα 35 έτη. Τα πλοία shortsea εθνικών Με την υπογραφή της σύμβασης ενισχύεται και
μεταφορών έχουν εξαιρετικά χαμηλά περιθώρια θεσμοθετείται, επίσημα και σε στέρεη πλέον
κερδοφορίας». Όπως επισήμανε: «Μιλάμε για βάση, η επί σειρά ετών συνεργασία μεταξύ του
πράσινη μετάβαση του μαύρου, λόγω της μεγά- Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
λης ηλικίας του, στόλου». και του Σωματείου «Όμιλος Φίλων Liberty».
Ο Χαράλαμπος Σημαντώνης εξήγησε ότι «θα μπο- Παρόντες στην υπογραφή της σύμβασης ήταν
ρούσε να είναι χρυσή ευκαιρία κατασκευής νέων επίσης ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και
πράσινων πλοίων, αφού τα πλοία της shortsea Λιμένων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ανώτεροι
ναυτιλίας διανύουν μικρές, συγκεκριμένες απο- και ανώτατοι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώμα-
στάσεις, χωρίς να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα τος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ο πρόεδρος του
της ταχύτητας που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα, Σωματείου «Όμιλος Φίλων Liberty» Γιώργος Τσα-
επομένως έχουν τη δυνατότητα slow steaming, βλίρης, η αντιπρόεδρος Άννα Πολέμη και άλλα
ενώ και η χρήση μπαταριών είναι ευκολότερη, μέλη του Σωματείου.
66