Page 65 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 65
καταναλωτές», δήλωσε από την πλευρά του ο
Bruce Burrows, πρόεδρος και CEO του Chamber
of Marine Commerce.
ΝΕΟΣ ΔΊΕΘΝΗΣ ΟΡΓΑΝΊΣΜΟΣ ΓΊΑ ΤΗΝ
ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΊΑ ΣΤΗ ΝΑΥΤΊΛΊΑ
Ένας νέος οργανισμός, που έχει ως στόχο την
ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας στη ναυτιλία,
εκκίνησε επίσημα τη λειτουργία του πρόσφατα.
Ο International Maritime Cyber Security Organ-
isation (IMCSO) έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα
πιστοποίησης για συμβούλους ασφαλείας και
ένα επαγγελματικό μητρώο, βοηθώντας τις
εταιρείες της ευρύτερης ναυτιλίας να επιλέγουν
τους κατάλληλους επαγγελματίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια οι
κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται με ανησυχητικό
ρυθμό. Στο στόχαστρο έχουν βρεθεί ναυτιλιακές
εταιρείες, λιμενικές αρχές, ακόμα και ο ΙΜΟ.
Καθώς η συνδεσιμότητα των πλοίων ενισχύεται
και η δυνατότητα εξ αποστάσεως διαχείρισης
και λειτουργίας των πλοίων κερδίζει έδαφος,
εμπειρογνώμονες του κλάδου αναμένουν περαι-
τέρω αύξηση των επιθέσεων στον κυβερνοχώρο
της ναυτιλίας.
«Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο έχει επιβληθεί
από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, ο οποίος
απαιτεί από τις ναυτιλιακές εταιρείες να εφαρ-
μόζουν μέτρα για την προστασία των συστημά-
των διαχείρισης της ασφάλειας των πλοίων και
να τα ελέγχουν τακτικά. Ωστόσο, η αλλαγή της
νομοθεσίας δημιούργησε μια νέα βιομηχανία
ασφάλειας στον κυβερνοχώρο της ναυτιλίας, η
οποία έχει αποδειχθεί μεταβλητή ως προς την
πολυτέλεια να ακολουθούμε τους άλλους, πρέ- προσέγγισή της στην αξιολόγηση των συστη-
πει να ηγηθούμε, πρέπει να βρίσκουμε συνεχώς μάτων και την ερμηνεία των προτύπων», εξηγεί
καλύτερους και πιο βιώσιμους τρόπους για να ο Campbell Murray, διευθύνων σύμβουλος του
μεταφέρουμε τα εμπορεύματα». IMCSO. Ο ίδιος καταλήγει ότι στόχος του οργα-
Ο πρόεδρος του ICS, Emanuele Grimaldi, τόνισε νισμού είναι να αυξήσει το επίπεδο της αξιο-
ότι το ελεύθερο εμπόριο αντιμετωπίζει μια άνευ λόγησης των κινδύνων κυβερνοασφάλειας σε
προηγουμένου απειλή: «Ο αριθμός των μονομε- ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
ρών εμποδίων στο εμπόριο που επιβάλλουν οι
χώρες αυξάνεται εκθετικά. Τώρα καταλαβαίνω H ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΦΊΝΛΑΝΔΊΑΣ
ότι οι προθέσεις αυτών των φραγμών μπορεί ΣΤΗΝ ΕΕ ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΟΝ «ΣΚΟΤΕΊΝΟ
να είναι καλοπροαίρετες, αλλά η πραγματικό- ΣΤΟΛΟ»
τητα είναι ότι το εμπόριο χρησιμοποιείται όλο Η Φινλανδία ζήτησε από την Ευρωπαϊκή
και περισσότερο ως όπλο, καθώς τα έθνη επιδι- Ένωση την προμήθεια ενός αντιρρυπαντικού
ώκουν να αποκτήσουν μεγαλύτερο οικονομικό σκάφους που θα βρίσκεται σε ετοιμότητα για
πλεονέκτημα ή να επιτύχουν πολιτικούς στό- πετρελαιοκηλίδες στα βόρεια τμήματα της
χους». Βαλτικής Θάλασσας, καθώς η μεταφορά αργού
«Από τη δική μας οπτική γωνία, οι μονομερείς πετρελαίου από τη Ρωσία αποτελεί αυξανό-
ενέργειες προστατευτισμού μιας χώρας, όπως μενη απειλή για την περιοχή.
οι δασμοί, όχι μόνο αποτυγχάνουν να αποθαρρύ- Σύμφωνα με το Bloomberg, το οποίο επικαλεί-
νουν τις πράξεις, τις πολιτικές και τις πρακτικές ται αναφορά του Υπουργείου Μεταφορών της
άλλων χωρών, αλλά και βλάπτουν την ανταγω- Φινλανδίας, ο κίνδυνος πετρελαιοκηλίδων στην
νιστικότητα των εθνικών αγορών εισαγωγών περιοχή έχει αυξηθεί μετά τις διεθνείς κυρώ-
και εξαγωγών και αυξάνουν το κόστος για τους σεις, που ανάγκασαν τη Ρωσία να μεταφέρει
63