Page 110 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 110
Ο ΑΠΟΗΧΟΣ ΤΩΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ 2024
προκλήσεις για την απανθρακοποίηση της ναυτι-
λίας: οι πολιτικοί, οι οποίοι λαμβάνουν αποφάσεις
χωρίς να γνωρίζουν ακριβώς τις ιδιαιτερότητες του
κλάδου, και ο κατακερματισμός της ναυτιλίας. Η
ίδια ανέφερε ότι stakeholders όπως οι κατασκευ-
αστές μηχανών και οι προμηθευτές καυσίμων θα
πρέπει να συμμετέχουν στις εργασίες του ΙΜΟ,
λαμβάνοντας υπόψη τον ρόλο τους στην ενεργει-
ακή μετάβαση της ναυτιλίας. Ερωτηθείσα για το
slow steaming ως διαθέσιμη επιλογή για τη μείωση
των εκπομπών, τόνισε ότι η μείωση της ταχύτητας
των πλοίων και το hull cleaning είναι ίσως τα δύο πιο
αποδοτικά και άμεσα μέσα για την απανθρακοποί-
ηση. Ωστόσο, η εύφλεκτη κατάσταση στην Ερυθρά
Θάλασσα επιτάσσει την αύξηση των ταχυτήτων των
πλοίων και άρα την αύξηση των εκπομπών, δεδο-
μένων των απαιτήσεων των ναυλωτών.
Ο κ. Τζέρι Καλογηράτος, CEO της Capital Product
Partners L.P., εξήρε τις προσπάθειες του ΙΜΟ για
Α-Δ: Ο ίδιος πρόσθεσε: «Ως διοργανωτές των Ποσει- τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της
Νίκος Μπορνόζης, δωνίων, είμαστε υπερήφανοι που, μέσα από την ναυτιλίας και τόνισε ότι εν μέσω της αβεβαιότητας
Αλεξία Ιγγλέση, έκθεσή μας, τις αθλητικές και κοινωνικές εκδηλώ- η ναυτιλία έχει αποδειχτεί ανθεκτική. Εκτίμησε επί-
Hing Chao,
Σεμίραμις Παληού, σεις και τα πολυάριθμα συνέδρια και σεμινάρια που σης ότι, στον δρόμο προς το 2050 και τις μηδενικές
Πέτρος Παππάς, την πλαισιώνουν, προβάλλουμε τα επιτεύγματα της εκπομπές, «το πρώτο και το τελευταίο βήμα είναι τα
Πόλυς Χατζηωάννου, ναυτιλίας και τα οφέλη που φέρνει στην Ελλάδα πιο εύκολα, ενώ τα ενδιάμεσα τα πιο απαιτητικά».
Κατερίνα Μυλωνά,
Τζέρι Καλογηράτος, και σε όλο τον κόσμο». Υπογράμμισε ότι η ναυτιλία έχει πολλά μέσα στη
Όλγα Σταυροπούλου. διάθεσή της για τη μείωση των εκπομπών, ωστόσο
Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑ- οι στόχοι για μείωση των εκπομπών κατά 80%
ΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ προϋποθέτουν τη χρήση πράσινων καυσίμων, των
Τη δέσμευση της ναυτιλίας για την προστασία του οποίων όμως το κόστος είναι υψηλό. Αναφερθείς
περιβάλλοντος επανέλαβαν ανήμερα της Παγκό- στη στρατηγική της εταιρείας του, σημείωσε ότι
σμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, την Τετάρτη 5 Ιου- επωφελείται από την καλή εικόνα της ναυλαγο-
νίου, εκπρόσωποι του εφοπλισμού στο περιθώριο ράς και ανανεώνει τον στόλο της, και σχολίασε ότι
του συνεδρίου που διοργάνωσε η HELMEPA. αγορακεντρικά μέτρα όπως το ETS δίνουν ώθηση
Στην αρχική της τοποθέτηση, η κ. Αλεξία Ιγγλέση, σε νέες επενδύσεις.
Director της Alberta Shipmanagement, υπενθύμισε Οι πλοιοκτήτες δεν θα πρέπει να έχουν απολογη-
ότι το 2020 η ναυτιλία ανταποκρίθηκε επιτυχώς τική στάση για το περιβάλλον, καθώς «δεν κατα-
για τον κανονισμό του sulphur cap είτε μέσω της σκευάζουν μηχανές», τόνισε ο κ. Πόλυς Χατζηω-
χρήσης scrubbers είτε μέσω της χρήσης καυσίμων άννου, CEO της Safe Bulkers, ο οποίος πρόσθεσε
χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. ότι στην παρούσα φάση οι πλοιοκτήτες μπορούν
Ο κ. Hing Chao, πρόεδρος της Wah Kwong απλώς να βελτιστοποιήσουν τον υπάρχοντα στόλο.
Maritime, από την πλευρά του, τόνισε ότι η ναυτιλία Ακόμη επισήμανε ότι, εν μέσω των γεωπολιτικών
είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνη, ωστόσο θα πρέπει αβεβαιοτήτων, είναι ζωτικής σημασίας όλο και
να επικοινωνήσει καλύτερα στην κοινή γνώμη τις περισσότερα πλοία να επιλέξουν ευρωπαϊκά νηολό-
όποιες προσπάθειες καταβάλλει για το περιβάλλον. για. Ενδιαφέρουσα ήταν η τοποθέτησή του ότι 30%
Αναφορικά με τις νέες τεχνολογίες, όπως τα συστή- μακρύτερα ταξίδια συνεπάγονται αύξηση εσόδων
ματα weather routing ή το machine learning, ανέ- κατά 60%, κεφάλαια τα οποία ωστόσο θα πρέπει
φερε ότι μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στη να επενδυθούν για τη μείωση των εκπομπών.
μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Ο κ. Πέτρος Παππάς, CEO της Star Bulk, ανέφερε
ναυτιλίας, αν και «είμαστε στην αρχή του ταξιδιού». ότι η ναυτιλία θα πρέπει να αναλάβει την όποια
Ακόμη, ο κ. Chao σε σχετική ερώτηση υπογράμμισε ευθύνη τής αναλογεί για το περιβάλλον, καθώς
ότι είναι στη φύση των ναυτιλιακών εταιρειών να «τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο» και
βελτιστοποιούν τα συστήματα και τις λειτουργίες «δεν υπάρχει η επιλογή στους πλοιοκτήτες να μην
τους, συνεπώς το optimization δεν αποτελεί κάτι ξεκινήσουν τώρα». Ο ίδιος σημείωσε ότι η αβεβαι-
καινούργιο για την καθημερινότητά τους. ότητα για τα καύσιμα ήταν ο λόγος που η εταιρεία
Κατά την κ. Κατερίνα Μυλωνά, επικεφαλής της του δεν προέβαινε σε παραγγελίες.
East 33 Maritime Ltd., δύο είναι οι μεγαλύτερες
108