Page 115 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 115

κάλεσμα του πρωθυπουργού για τη Θεσσαλία αντα-  σης των εμπορικών πλοίων, το προεδρείο της Ενώ-
                             ποκριθήκαμε, και ήδη έχουν μπει οι πρώτοι εργο-  σεως δέχτηκε ερώτηση αναφορικά με τη δυνητική
                             λάβοι στα σχολεία». Η πρόεδρος της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ   υιοθέτηση της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία
                             πρόσθεσε δε πως «το έργο μας δεν σταματάει στη   και κατά πόσο αυτή αποτελεί ταμπού. «Ήδη δεν
                             Θεσσαλία, η Ένωση μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ κάνει   είναι ταμπού», υπογράμμισε η πρόεδρος. «Ήδη
                             και άλλα έργα, όπως κάνουμε και μεμονωμένα όλοι   έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί αντιδραστή-
                             μας, προσφέροντας πολύ μεγάλο κοινωνικό έργο.   ρες που μπορούν να υιοθετηθούν». Ως παρεμφε-
                             Είμαι πολύ υπερήφανη για τον κλάδο μας και το   ρές παράδειγμα αναφέρθηκε η χρήση πυρηνικής
                             πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο που κάνει αθόρυβα   πρόωσης σε πολεμικά πλοία. Επιπλέον, η κ. Τραυ-
                             σε όλους τους τομείς».                     λού ανέφερε ότι η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών
                             Παράλληλα, σε σχετική ερώτηση, η κ. Τραυλού υπο-  δεν παίρνει θέση αναφορικά με το ποιο θα είναι το
                             γράμμισε ότι το πρόγραμμα υποτροφιών της ΕΕΕ   καύσιμο του μέλλοντος.
                             θα συνεχιστεί για ακόμα ένα έτος, εμπλουτισμένο,   Ο κ. Φαφαλιός τοποθετήθηκε στο θέμα των εναλ-
                             σημειώνοντας ότι υπάρχει διάθεση και θέληση για   λακτικών καυσίμων, υπογραμμίζοντας ότι κυριότε-
                             συνέχιση αυτής της πρωτοβουλίας κοινωνικής προ-  ρες προκλήσεις παραμένουν η ασφάλεια και η δια-
                             σφοράς του ελληνικού εφοπλισμού.           θεσιμότητά τους. Εφόσον τα εναλλακτικά καύσιμα
                                                                        ήταν ασφαλή και επαρκώς διαθέσιμα, η ναυτιλία
                             Απανθρακοποίηση της ναυτιλίας: IMO, ETS και   θα είχε ήδη προ πολλού ξεκινήσει προσπάθειες για
                             εναλλακτικά καύσιμα                        την υιοθέτησή τους.
                             «Μας ζητούν να κάνουμε κάτι που δεν εξαρτάται   Πάντως, κατά τον ίδιο, υπάρχει πρόοδος, αναφέρο-
                             από εμάς», σχολίασε χαρακτηριστικά η κ. Τραυλού   ντας χαρακτηριστικά ότι, σε σύγκριση με τα προη-
                             αναφορικά με την απανθρακοποίηση, επαναλαμ-  γούμενα «Ποσειδώνια», πλέον υπάρχει πιο καθαρή
                             βάνοντας την πάγια θέση όχι μόνο της ελληνικής   όψη τόσο για τις νέες τεχνολογίες όσο και για τα
                             ναυτιλιακής κοινότητας, αλλά και της διεθνούς, ότι   νέα καύσιμα.
                             η ναυτιλία δεν παράγει ενέργεια αλλά εξαρτάται   Πέραν αυτού, το μείζον θέμα των εναλλακτικών
                             από τους παραγωγούς ενέργειας και τους κατα-  καυσίμων σχολιάστηκε και στο πλαίσιο των επι-
                             σκευαστές μηχανών.                         κείμενων εκλογών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η
                             «Εμείς ως ναυτιλία δεν παράγουμε ενέργεια. Δεν   πρόεδρος της ΕΕΕ διαβεβαίωσε ότι η στρατηγική
                             είναι αυτή η δουλειά μας. Τη μεταφέρουμε, την   της Ενώσεως δεν θα επηρεαστεί από το εκλογικό
                             αγοράζουμε και τη χρησιμοποιούμε. Δεν παρά-  αποτέλεσμα. Τουναντίον, θα παραμείνει εστιασμένη
                             γουμε πλοία, δεν παράγουμε μηχανές», πρόσθεσε.   στις πάγιες θέσεις της. «Η Ευρώπη πρέπει να κατα-
                             Έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι η ναυτιλία επεν-  λάβει τη στρατηγική σημασία της ναυτιλίας για την
                             δύει στην ενεργειακή της αποδοτικότητα, η οποία   ίδια». Πάντως, η κ. Τραυλού φάνηκε αισιόδοξη, ανα-
                             βελτιώνει και το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα,   φέροντας ότι φαίνεται πως υπάρχει κάποια πρόο-
                             δεδομένου ότι η μείωση της κατανάλωσης καυσί-  δος στον συγκεκριμένο στόχο.
                             μου περιορίζει και τις εκπομπές.
                             Παράλληλα, η κ. Τραυλού επανέλαβε ότι η ναυτιλία   Ναυτιλία και γεωπολιτική: Επιθέσεις σε πλοία,
                             αποτελεί τον αποδοτικότερο και οικονομικότερο   κυρώσεις και πειρατεία
                             τρόπο μεταφοράς εμπορευμάτων. Η συντριπτική   Αναφορικά με τη στοχοποίηση των εμπορικών
                             πλειοψηφία των πραγμάτων που αξιοποιούμε στην   πλοίων, η κ. Τραυλού σχολίασε χαρακτηριστικά:
                             καθημερινότητά μας έχει μεταφερθεί με πλοία και   «Είναι απαράδεκτο η ναυτιλία, που είναι ουδέτερη
                             συνεπώς είναι «προς το συμφέρον της παγκόσμιας   και είναι και παγκόσμια, να βρίσκεται στο κέντρο ή
                             ευημερίας να κρατήσουμε το μεταφορικό κόστος   στο στόχαστρο οποιασδήποτε γεωπολιτικής πολιτι-
                             της ναυτιλίας σε χαμηλά επίπεδα».          κής κρίσης. Και μάλιστα η ναυτιλία συνήθως είναι
                             Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνεται ότι η κ. Τραυλού   και ανυπεράσπιστη».
                             σχολίασε τη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ETS   Η πρόεδρος της ΕΕΕ σχολίασε και το θέμα των
                             και εξέφρασε τον προβληματισμό της αναφορικά   κυρώσεων, οι οποίες επηρεάζουν κυρίως  την
                             με την αξιοποίηση των εσόδων της ΕΕ από αυτό το   ευρωπαϊκή ναυτιλία και αποτελούν ένα μονομερές
                             μέτρο. Κατά την ίδια, είναι αναγκαίο τα κεφάλαια   περιφερειακό μέτρο, το οποίο επιδρά στις τοπικές
                             αυτά να αξιοποιηθούν στην έρευνα με στόχο την   βιομηχανίες.
                             ανάπτυξη νέων τεχνολογιών αλλά και τη γεφύρωση   Η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αποτελεί μείζον θέμα,
                             του χάσματος μεταξύ του κόστους εναλλακτικών   που κεντρίζει το ενδιαφέρον της ευρύτερης ναυτι-
                             και συμβατικών καυσίμων. Με αφορμή τα προα-  λιακής βιομηχανίας. Στο μέτωπο αυτό, η κ. Τραυλού
                             ναφερθέντα, η κ. Τραυλού υπογράμμισε εκ νέου   σχολίασε τον απρόβλεπτο παράγοντα των γεωπο-
                             ότι μονάχα ο IMO πρέπει να θεσπίζει το ρυθμιστικό   λιτικών εξελίξεων. Μάλιστα, έδωσε έμφαση στο
                             πλαίσιο που αφορά τη ναυτιλία.             γεγονός ότι η πειρατεία είναι έως έναν βαθμό προ-
                             Στο μέτωπο εύρεσης εναλλακτικών τρόπων πρόω-  βλέψιμη και συνεπώς η βιομηχανία έχει αναπτύξει


                                                                                                             113
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120