Page 108 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 108

Ο ΑΠΟΗΧΟΣ ΤΩΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ 2024


          Την αυλαία των «Ποσειδωνίων» άνοιξε τη Δευτέρα 3 Ιουνίου το «9th Capital Link Maritime
          Leaders Summit – Greece» με τίτλο «Dashing Ahead – Leadership in Action». Το συνέδριο
          συγκέντρωσε το ενδιαφέρον άνω των 1.200 εκπροσώπων της παγκόσμιας και ελληνικής
          ναυτιλιακής κοινότητας. H απανθρακοποίηση, η ψηφιοποίηση, ο ανθρώπινος παράγοντας
          και οι τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων
          καθ’ όλη τη διάρκεια του συνεδρίου.












          Ήρεμες θάλασσες για τα πλοία μετα-  Οι προκλήσεις στον δρόμο προς την   καυσίμων τουλάχιστον κατά τα πρώτα
          φοράς ξηρού φορτίου              πράσινη μετάβαση                  χρόνια χρήσης τους.
          Στο πάνελ με τίτλο «Greek shipping at the   Ενδιαφέρουσες ήταν και οι τοποθετή-
          forefront of global trade & commerce»,   σεις των Γιώργου Προκοπίου, ιδρυτή   Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
          επιφανείς εκπρόσωποι της ελληνικής   των  Dynacom Tankers,  Sea Traders   σε πρώτο πλάνο
          εφοπλιστικής κοινότητας εξέφρασαν   και Dynagas, και Ευάγγελου Μαρι-  Για τις ναυλαγορές, τις προσπάθειες
          την αισιοδοξία τους για την πορεία της   νάκη, ιδρυτή και προέδρου της Capital   ενεργειακής  μετάβασης  της  ναυ-
          ναυλαγοράς  των πλοίων μεταφοράς   Maritime & Trading Corp., οι οποίοι,   τιλίας και  τις έντονες  γεωπολιτικές
          ξηρού φορτίου. Κοινή διαπίστωση ήταν   μεταξύ άλλων, συμμετείχαν στο πάνελ   διενέξεις συνομίλησαν οι δρ. Ιωάν-
          ότι η αισιοδοξία αυτή πηγάζει κυρίως   «LNG, shipping &  the new energy   νης Κούστας, πρόεδρος και CEO της
          από την προσφορά, καθώς το orderbook   landscape».                 Danaos Corporation, δρ. Νικόλας Π.
          κινείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα,   Ο κ. Προκοπίου υπογράμμισε για ακόμα   Τσάκος, ιδρυτής, πρόεδρος και CEO
          αν και ο κ. Γιάννης Δράγνης, CEO του   μία φορά την «υποκρισία» που επικρα-  της Tsakos Energy Navigation, Χάρης
          Goldenport Group, εξέφρασε την άποψη   τεί αναφορικά με τις απαιτήσεις των   Βαφειάς, ιδρυτής των StealthGas, C3iS
          ότι για τα μεσαίου μεγέθους bulk carriers   διεθνών νομοθετών για την απανθρα-  και Imperial Petroleum, και Hing Chao,
          (Ultramax) υπάρχει  μια  «established   κοποίηση, δεδομένου ότι οι εκπομπές   πρόεδρος της Wah Kwong Maritime, στο
          χωρητικότητα», η οποία θα εισέλθει στην   άλλων βιομηχανιών είναι υψηλότερες.   πλαίσιο του πάνελ «Leading through
          αγορά τα επόμενα χρόνια.         Ο κ. Προκοπίου αναφέρθηκε και στο   industry transformation».
          Στο μέτωπο της ζήτησης, ομόφωνα οι   slow steaming,  το οποίο υποστηρί-  Αναφερόμενος στις περιβαλλοντικές
          συμμετέχοντες φάνηκαν αισιόδοξοι για   ζει εδώ και χρόνια ως μια ρεαλιστική,   πρωτοβουλίες  της ναυτιλίας, ο δρ.
          τον καταλυτικό ρόλο της Κίνας, παρά την   άμεση και χωρίς κόστος επιλογή για   Τσάκος υπογράμμισε ότι η ναυτιλία
          κρίση στο real estate. Χαρακτηριστικά,   την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.   κινείται με ταχύτερους ρυθμούς έναντι
          ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Chairman και   Ακόμη, τόνισε ότι, εν μέσω της μεγά-  των άλλων βιομηχανιών σε ό,τι αφορά
          CEO της Seanergy Maritime Holdings,   λης αβεβαιότητας για τα μελλοντικά   την απανθρακοποίηση. Στο ίδιο μήκος
          τόνισε ότι το 2023 οι εισαγωγές ξηρών   καύσιμα, οι πλοιοκτήτες στην παρούσα   κύματος, ο δρ. Κούστας τόνισε ότι αυτή
          φορτίων της Κίνας ήταν αυξημένες κατά   φάση παραγγέλνουν πλοία με τη βέλ-  η μετάβαση απαιτεί μεγάλης κλίμακας
          10% έναντι του 2022. Στο ίδιο μήκος   τιστη δυνατή τεχνολογία: «Τα σημερινά   επενδύσεις, ενώ φάνηκε απαισιόδοξος
          κύματος και ο κ. Πόλυς Χατζηωάννου,   πλοία είναι κατά 35% πιο αποδοτικά   για το γεγονός ότι «δεν υπάρχει καμία
          CEO της Safe Bulkers, ο οποίος ανέφερε   από τα προηγούμενα μοντέλα».  διαθέσιμη επιλογή», καθώς το κόστος
          ότι η βιομηχανική δραστηριότητα στην   Από την πλευρά του, ο κ. Μαρινάκης   παραγωγής μεθανόλης είναι υψηλό, ενώ
          Κίνα, σύμφωνα με τα τελευταία δεδο-  περιέγραψε τη στρατηγική της εται-  κανένα κράτος δεν έχει πιστοποιήσει τη
          μένα, είναι η υψηλότερη από τον Ιούνιο   ρείας του να παραγγέλνει πλοία διπλού   χρήση πλοίων κατανάλωσης αμμωνίας.
          του 2022, ενώ και οι τιμές των εμπο-  καυσίμου. «Για τα επόμενα είκοσι χρό-  Ο κ. Βαφειάς, από την πλευρά του, εκτί-
          ρευμάτων κινούνται σε υψηλά επίπεδα,   νια, το LΝG θα πρωταγωνιστήσει. Δια-  μησε ότι τα επόμενα 8-10 χρόνια η πυρη-
          δείγμα της ισχυρής ζήτησης. O κ. Γιώρ-  θέτει τις υποδομές και έχει δοκιμα-  νική ενέργεια θα μπορούσε να αποτε-
          γος Γιουρούκος, Executive Chairman της   στεί», τόνισε. Ο ίδιος, απευθυνόμενος   λέσει μια ρεαλιστική επιλογή. Μάλιστα,
          Global Ship Lease, επισήμανε και τον    προς τους oil majors, ανέφερε ότι «δεν   όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, είναι
          –θετικό για τα containerships– αντίκτυπο   υπάρχει η όρεξη από την πλευρά τους   η πρώτη φορά που οι νηογνώμονες δεν
          της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.     να πληρώσουν premium» και πρόσθεσε   έχουν ξεκάθαρο guidance για τα καύ-
          Ο ίδιος τόνισε ότι έχει ευνοήσει σημα-  πως «η δέσμευση της ναυτιλιακής κοι-  σιμα. Στο παρόν εύθραυστο περιβάλλον,
          ντικά τους ναύλους σε μια περίοδο που   νότητας θα αποφέρει καρπούς». Ο κ.   οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται στη
          είχαν υποχωρήσει.                Μαρινάκης, επίσης, έκανε λόγο για   βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης
                                           την ανάγκη επιδότησης των πράσινων   των υπαρχόντων πλοίων.


         106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113