Page 87 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 87
ΓΑΛΑΖΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΠΡΏΤΟΠΟΡΕΙ ΓΙΑ
ΤΗ ΒΙΏΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΏΝ ΏΚΕΑΝΏΝ
Τις τρεις βασικές δεσμεύσεις του Υπουργείου
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον δρόμο
προς την πράσινη μετάβαση, την απανθρακο-
ποίηση και το «πρασίνισμα» των λιμενικών υπο-
δομών ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης,
μιλώντας στο 9ο «Our Ocean Conference» που
διοργάνωσε πρόσφατα η χώρα μας, στοχεύο-
ντας στην κινητοποίηση της διεθνούς κοινότητας
στα θέματα βιωσιμότητας των ωκεανών και προ-
στασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Συγκεκριμένα, οι δεσμεύσεις που ανακοινώθη-
καν αφορούν:
• Την ανάπτυξη στρατηγικής για την
ανανέωση του στόλου των επιβατηγών
πλοίων και τη μείωση του περιβαλλο-
ντικού αποτυπώματός τους.
• Τη χρήση πλοίων χαμηλών εκπομπών,
σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις δημόσιας
υπηρεσίας, όπως στα δρομολόγια που
επιδοτούνται από το κράτος, μέσω
Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού
Τομέα για την κατασκευή «πράσινων»
πλοίων, τα οποία δεν θα βασίζονται
πρωτίστως σε ορυκτά καύσιμα.
• Το «πρασίνισμα» και τον ενεργειακό
μετασχηματισμό των λιμενικών εγκα-
ταστάσεων, με έμφαση στην ηλεκτρο-
ΚΙΝΑ ΚΑΙ BRICS ΣΥΣΦΙΓΓΟΥΝ δότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων –το
ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΤΟΥΣ λεγόμενο «cold ironing»– , σε συνερ-
Το εξωτερικό εμπόριο της Κίνας με τις χώρες- γασία και με το Υπουργείο Περιβάλλο-
μέλη της ομάδας BRICS καταγράφηκε στα 1,49 ντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλα-
τρισ. γιουάν (190 δισ. ευρώ) στο πρώτο τρίμηνο γής (έως το 2030 τουλάχιστον δώδεκα
του έτους, με ετήσια αύξηση 11,3%, όπως ανα- λιμάνια στα ελληνικά νησιά και στην
κοίνωσαν οι τελωνειακές αρχές. ηπειρωτική χώρα θα διαθέτουν υπο-
Η αξία του εμπορίου αντιστοιχούσε σε ποσοστό δομές «cold-ironing»).
14,7% της συνολικής αξίας του εξωτερικού εμπο- Επιπρόσθετα, ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι, σε
ρίου της Κίνας κατά την ίδια περίοδο, σύμφωνα διεθνές επίπεδο, η Ελλάδα θα συμμετάσχει στην
με την Γενική Αρχή των Τελωνείων (GAC). πρωτοβουλία «Clean Energy Marine Hubs», στην
Μεταξύ των χωρών της ομάδας BRICS, οι κινεζι- ανάπτυξη δηλαδή ενός «συνεργατικού σχήμα-
κές εξαγωγές προς τη Βραζιλία, αλλά και οι εισα- τος» που θα φέρει κοντά όλη την αλυσίδα των
γωγές από αυτήν, κατέγραψαν ετήσια αύξηση ναυτιλιακών καυσίμων, παραγωγούς και πλοι-
25,7% και 30,1% αντίστοιχα κατά το πρώτο τρί- οκτήτες, καθόσον «στοχεύουμε να ξεκλειδώ-
μηνο του 2024. σουμε την παγκόσμια παραγωγή, μεταφορά και
χρήση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών εκπο-
μπών άνθρακα στην αναγκαία παγκόσμια κλί-
μακα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο υπουργός τόνισε επίσης τη σημασία των ωκεα-
νών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλα-
87