Page 82 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 82
ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ
Ειδικότερα, την Τετάρτη 24 Απριλίου, το αμερικα-
νικό ναυπηγείο Philly Shipyard υπέγραψε μνημό-
νιο κατανόησης με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο
Hyundai Heavy Industries. Στους στόχους του
μνημονίου περιλαμβάνεται η διερεύνηση τυχόν
ευκαιριών για την εξασφάλιση συμβολαίων ναυ-
πήγησης και επισκευής πλοίων από την αμερικα-
νική κυβέρνηση.
TΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΤΗΣ VIKING
ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το ντε-
μπούτο της Viking Holdings, μητρικής εταιρείας
της Viking Cruises, στο Χρηματιστήριο της Νέας
Υόρκης στις αρχές Μαΐου. Όπως υπογραμμίζει
δημοσίευμα του Reuters, οι μετοχές της εταιρείας
κατέγραψαν άνοδο 9%, οδηγώντας την κεφαλαι-
οποίησή της στα $11 δισ.
Σημειώνεται ότι το κόστος διαπραγμάτευσης
των μετοχών στην Αρχική Δημόσια Προσφορά
της εταιρείας ήταν $24, ενώ το επενδυτικό ενδι-
αφέρον ώθησε τις μετοχές της στα $26,15 την
Τετάρτη 1η Μαΐου. Την Πέμπτη 2 Μαΐου, οι μετο-
κής της Ανγκόλας Unicargas και Multiparques, η χές της εταιρείας τελούσαν υπό διαπραγμάτευση
AD Ports θα κατέχει ποσοστό 81% σε μια κοινο- στα $26,1.
πραξία που θα διαχειρίζεται τον τερματικό σταθμό Οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας εμφανί-
και ποσοστό 90% σε μια άλλη κοινοπραξία, που ζονται ιδιαίτερα αισιόδοξες σε ευρύτερο επίπεδο,
θα εξυπηρετεί την εγκατάσταση και την ευρύτερη με τη ζήτηση μάλιστα για πολυτελείς κρουαζιέ-
αγορά εφοδιαστικής της Ανγκόλας. ρες να αναμένεται να αυξηθεί κατά 75% μέχρι το
Ο όμιλος AD Ports Group έχει δεσμευτεί για τον 2025 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.
εκσυγχρονισμό του τερματικού σταθμού και την
ανάπτυξη των δραστηριοτήτων εφοδιαστικής τα ΟΙ ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΗΣ HYUNDAI
επόμενα τρία χρόνια (2024-2026), με την επέν- GLOVIS
δυση αυτή να μπορεί να αυξηθεί στα $379 εκατ. Η διαφοροποίηση του στόλου ως στρατηγική για
κατά τη διάρκεια της παραχώρησης και σύμφωνα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και τον
με τη ζήτηση της αγοράς. περιορισμό της επίδρασης της κυκλικότητας των
Το λιμάνι της Λουάντα διαδραματίζει σημαντικό ναυτιλιακών αγορών έχει επιλεχθεί από πληθώρα
ρόλο στην εθνική οικονομία της Ανγκόλας, καθώς διεθνών παικτών.
διαχειρίζεται πάνω από το 76% του όγκου εμπο- Στο ίδιο μήκος κύματος, και η νοτιοκορεατική
ρευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου της χώρας. Hyundai Glovis έχει στραφεί και σε άλλους
Οι προοπτικές είναι ευοίωνες, από τη στιγμή που τύπους πλοίων, πέραν εκείνων μεταφοράς οχη-
ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων της χώρας αναμέ- μάτων, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό της με επι-
νεται να αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,3% πλέον 13 πλοία άλλων τύπων.
κατά την επόμενη δεκαετία. Επιπλέον, χρησιμεύει Ειδικότερα, νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά
ως ένας από τους κύριους κόμβους μεταφόρ- μέσα υπογραμμίζουν ότι, βάσει πρόσφατων δεδο-
τωσης για την κεντροδυτική Αφρική, επιτρέπο- μένων, η εταιρεία διαχειρίζεται 32 car carriers
ντας την πρόσβαση του θαλάσσιου εμπορίου σε αλλά και επιπλέον 13 πλοία τα οποία ανήκουν εξ
περίκλειστες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της ολοκλήρου σε αυτήν. Το υγρό φορτίο φαίνεται να
Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό και της Ζάμπια. αποτελεί προτεραιότητα για την εταιρεία, η οποία
έχει προβεί σε αγορές δεξαμενόπλοιων και LPG
ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΙ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΤΑ carriers. Μάλιστα, εντός του 2024 αναμένει την
ΝΟΤΙΟΚΟΡΕΑΤΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ παράδοση δύο ακόμα LPG carriers.
Οι στρατηγικές συνεργασίες στη ναυπηγική Τέλος, η εταιρεία προχώρησε πέρυσι σε επέν-
βιομηχανία συνεχίζονται, με νοτιοκορεατικούς δυση ύψους $1,8 δισ. για την απόκτηση 12 car
κολοσσούς της αγοράς να βρίσκονται ένα βήμα carriers μεγάλου μεγέθους, τα οποία θα είναι σε
πιο κοντά στην επέκταση των δραστηριοτήτων θέση να καταναλώνουν και LNG.
τους στην ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη.
82