Page 80 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 80
Ειδήσεις από τις θάλασσες του κόσμου
ΔΙΕΘΝΗ
ΥΔΑΤΑ
Επιμέλεια: Γιάννης Θεοδωρόπουλος, Μάνος Χαρίτος
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
18 Q-MAX LNG CARRIERS, Η MEGA LNG carrier κάθε φορά, γεγονός που περιορίζει
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΡ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ τη δυνατότητα των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων
«Η μεγαλύτερη παραγγελία για LNG carriers της να ανταγωνιστούν κοστολογικά την Κίνα στα
QatarEnergy» σχολίασαν πρόσφατα χαρακτηρι- Q-max LNGCs.
στικά κινεζικά και διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, Ωστόσο, παρότι το Κατάρ επέλεξε Κίνα, η επιλογή
καθώς το Κατάρ στράφηκε στα κινεζικά ναυπη- ναυπηγείου δεν ήταν καθόλου τυχαία. Η συμ-
γεία για παραγγελία ύψους σχεδόν $5,6 δισ. φωνία είναι με το μεγαλύτερο ναυπηγείο στον
Ειδικότερα, πρόκειται για μια παραγγελία που κόσμο, την China State Shipbuilding Corporation,
αφορά την κατασκευή 18 LNG carriers, μεταφο- κάτω από την ομπρέλα της οποίας υπάρχουν εκα-
ρικής ικανότητας 271.000 κ.μ. Τα συγκεκριμένα τοντάδες κινεζικά ναυπηγεία. Ένα από αυτά είναι
μεγαθήρια της αγοράς LNG carriers ονομάζονται και το Hudong Zhonghua, ένα από τα λίγα κινε-
Q-max (Qatar-max) και έχουν μήκος 344 μ., πλά- ζικά ναυπηγεία που διαθέτουν την απαραίτητη
τος 53,6 μ. και βύθισμα 12 μ. τεχνογνωσία για να κατασκευάσουν τα τεχνολο-
Σε αντίθεση με πρότερες πρόσφατες παραγ- γικά προηγμένα LNG carriers.
γελίες του, το Κατάρ στρέφει το βλέμμα στην Το συγκεκριμένο ναυπηγείο, μάλιστα, ήταν ένα
Κίνα έναντι της Νότιας Κορέας. Αναλυτές έχουν από εκείνα που κατάφεραν να εξασφαλίσουν
υπογραμμίσει ότι η Κίνα έχει πράγματι το πάνω πληθώρα παραγγελιών για LNG carriers τα
χέρι όσον αφορά τις ναυπηγήσεις Q-max LNG τελευταία έτη, οπότε και ο καταιγισμός παραγ-
carriers. Ο κυριότερος λόγος γι’ αυτή την υπεροχή γελιών για άλλους τύπους πλοίων περιόρισε τη
είναι η διαφορά στις υποδομές. δυνατότητα των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων να
Πιο συγκεκριμένα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφαλίσουν περαιτέρω παραγγελίες.
ειδικεύονται στις κατασκευές LNG carriers μετα- Παράλληλα, πλέον το εκτενές ναυπηγικό πρό-
φορικής ικανότητας 170.000 κ.μ., και μάλιστα γραμμα του Κατάρ αριθμεί 122 πλοία: 104 τα
έχουν ναυπηγικές κλίνες στις οποίες μπορούν να οποία είχε παραγγείλει έως και το πέρας του
κατασκευαστούν ταυτόχρονα δύο LNG carriers πρώτου τριμήνου του 2024 και τα δεκαοκτώ της
τέτοιων προδιαγραφών. Συνεπώς, στις κλίνες συγκεκριμένης παραγγελίας.
αυτές δύναται να ναυπηγηθεί μονάχα ένα Q-max
80