Page 29 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 29
Τι προβλέπει ο στρατηγικός σχεδιασμός της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των
εμπορευματικών λιμανιών και τη διασύνδεσή τους με τους νέους ευρωπαϊκούς
σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους αναλύει στα Ναυτικά Χρονικά ο υπουργός
Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας. Ο ίδιος άλλωστε θεωρεί ότι η γεωγραφική
θέση της χώρας μας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στις θαλάσσιες
μεταφορές δημιουργούν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για να μετατραπεί η Ελλάδα
σε διαμετακομιστικό κέντρο μεταφορών διεθνούς εμβέλειας.
ΟΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΩΣ
ΜΟΧΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Συνέντευξη του ❶ Στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί
κ. Χρήστου Σταϊκούρα, Δελφών αναφερθήκατε σε τέσσερα τον Νοέμβριο. Πρόκειται για ένα από τα πιο
υπουργού Υποδομών και μεγάλα έργα που παραδίδονται εντός σύγχρονα και ασφαλή Μετρό στην Ευρώπη. Θα
Μεταφορών,
του έτους. Δώστε μας μια εικόνα των παραδώσουμε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης
στον Γιάννη Θεοδωρόπουλο χρονοδιαγραμμάτων γι’ αυτά τα έργα, τη βασική γραμμή με 13 σταθμούς και ύστερα
καθώς και για τον ρόλο τους στην ανα- από οκτώ μήνες θα παραδοθεί η επέκταση προς
πτυξιακή δυναμική της χώρας. την Καλαμαριά.
Μία από τις κεντρικές πολιτικές προτεραιότητες Παράλληλα, προχωρά η Γραμμή 4 του Μετρό
της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν της Αθήνας, έργο μήκους 13 χλμ., με 15 σταθ-
να υλοποιήσουμε πολλά μικρά και μεγάλα έργα μούς, που αναμένεται να εξυπηρετεί, ημερη-
σε όλη την επικράτεια. Αυτό γίνεται. Παράλληλα, σίως, 340.000 επιβάτες, στο πυκνοκατοικημένο
δρομολογούμε την επόμενη γενιά έργων υποδο- κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού.
μών σε όλη τη χώρα.
Πριν από λίγες ημέρες παραδώσαμε, μαζί με ❷ Η Ελλάδα έχει ένα συγκριτικό πλεο-
τον πρωθυπουργό, στην κυκλοφορία, ενιαίο, νέκτημα για να μετατραπεί σε διαμε-
το τμήμα Λαμία-Καλαμπάκα, του οδικού άξονα τακομιστικό κέντρο μεταφορών διε-
Ε65. Νωρίτερα είχαμε εγκαινιάσει τους οδικούς θνούς εμβέλειας: τη γεωπολιτική θέση
άξονες Καλλονή-Σίγρι στη Λέσβο και Άκτιο-Αμ- της. Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδι-
βρακία στην Αιτωλοακαρνανία. ασμός του Υπουργείου Υποδομών και
Επόμενο εμβληματικό οδικό έργο είναι ο αυτο- Μεταφορών για την ανάπτυξη ενός
κινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, που κατασκευ- ολοκληρωμένου συστήματος διαμε-
άζεται με επιταχυνόμενο ρυθμό. Η υλοποίησή τακομιστικών κέντρων;
του έχει ξεπεράσει το 42% και αναμένεται να Οι εμπορευματικές μεταφορές συνεισφέρουν
είναι περίπου στο 80% στα τέλη του 2024, με κατά το 1/10 στο ΑΕΠ, όμως οι δυνατότητες της
στόχο να ολοκληρωθεί, όπως έχουμε δεσμευτεί, Ελλάδας για περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου
το καλοκαίρι του 2025. είναι πολύ μεγάλες.
29