Page 32 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 32
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
❹ Στο Διεθνές Φόρουμ Μεταφορών • 1ον. Παραδόθηκε, τον Σεπτέμβριο
της Πρωτοβουλίας Τριών Θαλασ- του 2023, η Σύμβαση 717 για την
σών αναδείξατε την ανάγκη για την ανάταξη της σηματοδότησης και
περαιτέρω ενίσχυση του ευρωπαϊ- της τηλεδιοίκησης στον άξονα
κού συστήματος μεταφορών, μέσω Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώ-
των νέων εμπορικών διαδρόμων που νας. Συγκεκριμένα, ολοκληρώ-
συνδέουν τη Βαλτική με τη Μαύρη θηκε, εντός του χρονοδιαγράμμα-
Θάλασσα και το Αιγαίο Πέλαγος. τος που είχε τεθεί από την πολιτική
Πώς θα διασφαλιστεί ο ρόλος της ηγεσία, το τμήμα που υπολειπό-
Ελλάδας προκειμένου να δημιουρ- ταν από Οινόη μέχρι Τιθορέα, το
γήσει έναν διάδρομο σύνδεσης και αναβαθμισμένο Κέντρο Ελέγχου
να γίνει πιο ανταγωνιστική; Κυκλοφορίας στον Σιδηροδρο-
Υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες όπως οι «Τρεις μικό Κόμβο Αχαρνών, που ελέγχει
Θάλασσες», που φέρνουν κοντά τα κρά- συνολικά το τμήμα Αχαρνές-Τι-
τη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτες θορέα, καθώς και το νέο Κέντρο
χώρες που βρίσκονται στην Αδριατική, στη Ελέγχου Κυκλοφορίας στη
Βαλτική και στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο Λάρισα. Οι εγκαταστάσεις από
την προώθηση της συνεργασίας στους τομείς τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, επί
των μεταφορών, της ενέργειας, των υποδομών των οποίων τα συστήματα είχαν
και του ψηφιακού τομέα. μόλις εγκατασταθεί, καταστράφη-
Πιστεύουμε ότι ο προτεινόμενος νέος Ευρω- καν ολοσχερώς από την κακοκαι-
παϊκός Διάδρομος Μεταφορών Βαλτική ρία «Daniel», τον Σεπτέμβριο του
Θάλασσα-Μαύρη Θάλασσα-Αιγαίο Πέλαγος 2023, με αποτέλεσμα να τεθούν
διευκολύνει το σχέδιο και την ιδέα που διέπει εκτός λειτουργίας η σηματοδό-
την Πρωτοβουλία των Τριών Θαλασσών και τηση και η τηλεδιοίκηση από τη
δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε τον διάδρομο σήραγγα της Όθρυος μέχρι την
προς την επικράτειά μας. είσοδο της Λάρισας.
Βασικά λιμάνια, από την πλευρά μας, θα είναι • 2ον. Ολοκληρώθηκε η παράδοση,
αυτά της Αλεξανδρούπολης και της Θεσ- τον Νοέμβριο του 2023, της
σαλονίκης, και αυτό διασφαλίζει τον πρω- Σύμβασης για την εγκατάσταση
ταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας σε αυτή την συστήματος αυτόματης προστα-
πρωτοβουλία, αλλά και την αύξηση της αντα- σίας συρμών (ETCS – Level 1), επί
γωνιστικότητας της χώρας μας. της γραμμής.
• 3ον. Υπεγράφη η Σύμβαση μεταξύ
❺ Στο διάστημα που είστε υπουργός ΓΑΙΟΣΕ και Hitachi Rail για την
Υποδομών και Μεταφορών, ποια επαναφορά σε λειτουργία του
βήματα προόδου έχουν γίνει για τη ETCS επί συρμών.
βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας • 4ον. Ολοκληρώθηκαν, εντός του
των σιδηροδρομικών μετακινή- δεύτερου εξαμήνου του 2023,
σεων; Ποια προβλήματα υφίστανται εννέα σημαντικές παρεμβάσεις
ακόμη και με ποιες κινήσεις σκοπεύ- σε σημεία και στον εξοπλισμό
ετε να τα περιορίσετε; του δικτύου για την ενίσχυση της
Δεν πρόκειται να ωραιοποιήσω καταστάσεις, ασφάλειας.
ούτε να ισχυριστώ ότι έχουν λυθεί όλα τα προ- • 5ον. Ολοκληρώθηκε, τον Δεκέμ-
βλήματα. Προβλήματα που έχουν σωρευθεί βριο του 2023, η τοποθέτηση 300
τις περασμένες δεκαετίες και για την επί- καμερών συνεχούς παρακολούθη-
λυση των οποίων απαιτείται συστηματική και σης των συρμών.
πολύχρονη προσπάθεια, αλλά και υψηλότερο • 6ον. Ενισχύθηκε, οικονομικά, ο
αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθύνης ΟΣΕ, με σκοπό την κάλυψη των
από όλους τους εμπλεκόμενους. Υποστηρίζω λειτουργικών αναγκών και των
όμως ότι κινούμαστε, με ευθύνη, στη σωστή έργων συντήρησης. Ο Οργανι-
κατεύθυνση. σμός, από τον Ιούλιο του 2023,
Τους τελευταίους μήνες υλοποιήσαμε μια έχει υπογράψει, για πρώτη φορά
σειρά από ενέργειες, εφαρμόζοντας ένα στην ιστορία του, Σύμβαση με το
συγκροτημένο σχέδιο για την αναβάθμιση Ελληνικό Δημόσιο. Η ετήσια χρη-
του ελληνικού σιδηροδρόμου και την αποκα- ματοδότησή του αυξήθηκε από τα
τάσταση της αξιοπιστίας του: 45 στα 75 εκατ. ευρώ.
32