Page 30 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 30

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ


                                                                      ❸       Τα ελληνικά λιμάνια διαθέτουν γεω-
                                                                              γραφικά μια σημαντική θέση, κυρίως
                                                                              σε ό,τι αφορά τη σύνδεση της Ευρώ-
                                                                              πης με την Ασία. Ωστόσο, δεν έχει
                                                                              αναπτυχθεί στον απαιτούμενο βαθμό
                                                                              η σύνδεσή τους με το σιδηροδρομικό
                                                                              δίκτυο. Προς αυτή την κατεύθυνση,
                                                                              ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός
                                                                              του υπουργείου και σε τι επίπεδα βρί-
                                                                              σκεται ο διάλογος με το Υπουργείο
                                                                              Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής;
                                                                      Στον προγραμματισμό έχουν περιληφθεί οι συν-
                                                                      δέσεις με τα εμπορευματικά λιμάνια στη Βόρεια
                                                                      Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρού-
                                                                      πολη), η σύνδεση με τον εμπορευματικό λιμένα
                                                                      Πάτρας και η επέκταση προαστιακών συνδέσεων
                  Υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες όπως οι                  στην Αττική με τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας.
                  «Τρεις Θάλασσες», που φέρνουν κοντά                 Παράλληλα, η κυβέρνηση ανέλαβε πρωτοβου-
                  τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης                 λία για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρο-
                 και τρίτες χώρες που βρίσκονται στην                 μικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως
                 Αδριατική, στη Βαλτική και στη Μαύρη                 είναι o «3Seas» και ο «Western Balkans – East
                  Θάλασσα, με στόχο την προώθηση της                  Mediterranean». Ενδεικτικά, προωθούμε τα
                συνεργασίας στους τομείς των μεταφορών,               έργα της σύνδεσης «Θεσσαλονίκη-Καβάλα-
                      της ενέργειας, των υποδομών                     Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς-Βάρνα-Ρούσε»
                         και του ψηφιακού τομέα.                      και «Πειραιάς-Θεσσαλονίκη-Σκόπια-Βελιγρά-
                                                                      δι-Βουδαπέστη».
                                                                      Οι νέες περιφερειακές συνδέσεις θα προσδώ-
                                                                      σουν σημαντική δυναμική στην εγχώρια εμπο-
                                                                      ρευματική δραστηριότητα.
                                                                      Ταυτόχρονα, εκσυγχρονίζουμε τις υπηρεσίες στις
                                                                      λειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας, με βάση
                                                                      την Εθνική Στρατηγική, η οποία επικεντρώνεται
                                                                      στους εξής άξονες:
                                                                             •   Αναβάθμιση  των υποδομών, με
                                                                                αιχμές τη δημιουργία νέων εμπο-
                                                                                ρευματικών κέντρων, όπως είναι
                                                                                το Θριάσιο Ι και ΙΙ, το μεγαλύτερο
                                                                                διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιο-
                                                                                ανατολικής Ευρώπης στη Φυλή και
                                                                                το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη
                                                                                Θεσσαλονίκη.
                                                                             •   Ψηφιακός μετασχηματισμός, με
                              Η γεωγραφική θέση της χώρας μας και ο πρωτα-      πρωτοβουλίες όπως η συμμετοχή
                              γωνιστικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στις     του Υπουργείου Υποδομών και
                              θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν σημαντικά         Μεταφορών στο συγχρηματοδο-
                              ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.                      τούμενο έργο FENIX.
                              Γι’ αυτόν τον λόγο, οι επενδύσεις στις υποδομές   Το «Ελληνικό Παρατηρητήριο Μεταφορών και
                              και στις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσί-  Logistics» συνδέει ψηφιακά την ελληνική με την
                              δας αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα του   ευρωπαϊκή αγορά, παρέχοντας χρήσιμα ποιοτικά
                              Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρά τις   και ποσοτικά δεδομένα για τη χάραξη στρατηγικής
                              υφιστάμενες, πολλαπλές και συνεχείς αντιξοό-  και τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
                              τητες και προκλήσεις.                   Με σχέδιο, μεθοδικότητα και παραγωγική συνερ-
                              Σε αυτό το πλαίσιο, προωθούμε τον μακροπρό-  γασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία και
                              θεσμο σχεδιασμό του ελληνικού σιδηροδρόμου,   τους δημόσιους, ιδιωτικούς και επιστημονικούς
                              που περιλαμβάνει τη σύνδεσή του με τα λιμάνια   φορείς που δραστηριοποιούνται στην ελληνική
                              και τις ΒΙΠΕ, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη   αγορά logistics, είμαι αισιόδοξος ότι μπορούμε
                              μεταφορά των φορτίων.                   να τα καταφέρουμε.


         30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35