Page 263 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 263

Η διόρθωση αυτή οφείλεται πρωτίστως στην αύξηση των   Χρηματοδότηση αγοραπωλησιών
               καταθέσεων στις τράπεζες. Σύμφωνα με τους SP Global (στο   Σε απόλυτα νούμερα, υπολογίζεται ότι οι συνολικές παραγ-
               δείγμα δέκα τραπεζών που ακολουθούν), ο ρυθμός αύξησης   γελίες σε φορτηγά και δεξαμενόπλοια, από το 2022 μέχρι
               των καταθέσεων για την περίοδο 2020-2022 ήταν 13% και   σήμερα, ανέρχονται σε 1.865, από τις οποίες έχουν παραδο-
               για το 2023, 14%. Για το 2024, η αύξηση αποτυπώνεται στο   θεί οι 630. Αντίστοιχα, το 2022, το 2023 και το 2024 έχουν
               8%.                                              πωληθεί συνολικά 3.191.
               Όταν ο απόλυτος αριθμός των καταθέσεων αυξάνεται, αυξά-  Ο δανεισμός από συστημικές τράπεζες ήταν ανέκαθεν προ-
               νεται και η χρονική πίεση μετατροπής τους σε προσοδοφόρες   τιμητέος ως εργαλείο χρηματοδότησης αγοραπωλησιών. Οι
               για τις τράπεζες δραστηριότητες. Ιδιαίτερα σε ένα πληθωρι-  εσωτερικές διαδικασίες των τραπεζών και οι διαπροσωπι-
               στικό περιβάλλον όπου η αξία στατικού χρήματος ευτελίζεται.  κές σχέσεις συντομεύουν τη διαδικασία εκταμίευσης ενός
               Βιομηχανίες εντάσεως κεφαλαίου, όπως η ναυτιλία, αποτε-  δανείου μέσα στο χρονικό περιθώριο μεταξύ υπογραφής
               λούν μια εύκολη λύση διοχέτευσης αυτής της ρευστότητας.   ΜΟΑ και παράδοσης του πλοίου.
               Πολλώ δε μάλλον σε μια οικονομία όπως η ελληνική, στην   Το προαναφερθέν υψηλότερο ρίσκο που δημιουργούν οι
               οποία η ναυτιλία, ο τουρισμός και ο κατασκευαστικός κλάδος   πληθωρισμένες αξίες των πλοίων αντιμετωπίζεται με χρήση
               δύνανται να απορροφήσουν το καταθετικό πλεόνασμα που   περισσότερων ιδίων κεφαλαίων από τη μεριά των εφοπλι-
               δημιουργήθηκε από το 2018 και έπειτα.            στών-επενδυτών και του δανεισμού που αναφέραμε προ-
               Οι τρεις αυτές συνιστώσες συνηγορούν στην αύξηση της   ηγουμένως.
               ζήτησης «οικονομικού» χρέους. Ως οικονομικό χρέος θα   Συνάμα, λόγω του προαναφερθέντος κινδύνου και των
               ορίζαμε χρέος το οποίο συνδυάζει τη φθηνή αποτίμηση με   υψηλών επιτοκίων βάσης και του «οικονομικού χρέους», η
               το βιώσιμο Loan To Value (LTV) Ratio. Σαν τάξη μεγεθών,   άντληση δανείων προέρχεται από το εγχώριο πρωτίστως
               κάποιος θα μπορούσε να το ορίσει σαν 50% αποτιμημένο   αλλά και το ευρωπαϊκό δίκτυο συστημικών τραπεζών.
               στο SOFR + 2,00%.                                Το leasing, είτε από Ιαπωνία είτε από Κίνα, δεν είναι ικανό, εν
               Στον «συν 1» θα τοποθετούσαμε το γεγονός ότι οι τελευταίες   γένει, να διεκπεραιωθεί σε φάσμα δύο ή τριών μηνών, μέσα
               (και πιο υψηλές) δόσεις του υπό κατασκευή στόλου εν πολ-  στο οποίο ολοκληρώνεται η διαδικασία του S&P. Επιπροσθέ-
               λοίς τοποθετούνται κατά τη διάρκεια του 2025 και το 2026.   τως, εκτός από τον κλάδο των νεόδμητων, δεν υπάρχει πια
               Συνεπώς, κάποιες μορφές δανεισμού, όπως το leasing, θα   τόσο μεγάλη ζήτηση για χρηματοδοτήσεις πλέον του 70% σε
               είναι σε μεγαλύτερη από την τωρινή ζήτηση στο προσεχές   μεταχειρισμένα πλοία.
                                                                Από την άλλη, όσον αφορά τους Alternative Lenders, ενώ
               μέλλον.             GRC

























        PROVIDING EXCEPTIONAL INSURANCE SERVICES WORLDWIDE





    GREECE  |  DENMARK  | HONG KONG  |  LUXEMBOURG  |  JAPAN  |  SOUTH KOREA  |  SINGAPORE  |  SPAIN  |  TAIWAN  |  UK  |  USA





                                                REPRESENTATIVES OF THE MANAGERS: TINDALL RILEY & CO LIMITED (GREEK BRANCH) BRITANNIA
                                                Ionion Building, 7th Floor, Defteras Merarchias 2, Piraeus 185 35, Greece.
                                                T: +30 211 10 20 500  |  britanniapandi.com
                                                                                                            261


                                                                                                       18/04/2024   10:19:08
 Half Page Greek Ad.indd   1                                                                           18/04/2024   10:19:08
 Half Page Greek Ad.indd   1
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268