Page 66 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 66
ξεκινήσουν τον ερχόμενο Ιούνιο, καθώς προχω-
ρούν οι εργασίες ναυπήγησής του.
Υπενθυμίζεται ότι το κινεζικό ναυπηγείο καθέλ-
κυσε το πορθμείο κατανάλωσης LNG «Viking
Glory» τον περασμένο Ιανουάριο. Όπως ενημέ-
ρωσε σχετικά η φινλανδική εταιρεία, περίπου 800
άτομα εργάζονται προκειμένου η κατασκευή του
να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2021.
Με την ολοκλήρωση της παράδοσής του, το νεό-
τευκτο θα προστεθεί στον στόλο της εταιρείας
όπου υπάρχει ήδη το «Viking Grace», το οποίο
κατέχει μέχρι σήμερα τον τίτλο του πρώτου στον
κόσμο μεγάλου πορθμείου κατανάλωσης LNG.
Η Viking Line μάλιστα εκτιμά ότι το «Viking
Glory» θα καταναλώνει 10% λιγότερο καύσιμο
από το «Viking Grace», παρά το γεγονός ότι το
νεότευκτο θα είναι μεγαλύτερο.
Το πορθμείο, μήκους 222 μ., θα διαθέτει έξι κινη-
τήρες διπλού καυσίμου 31DF της Wärtsilä καθώς
Επιβατηγός Ναυτιλία και το σύστημα πρόωσης Azipod της ΑΒΒ. Το
πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει 2.800 επιβάτες, θα
– αντικαταστήσει το «Amorella» και θα εκτελεί το
δρομολόγιο Τουρκού-Στοκχόλμη στη Βαλτική.
TT-Line Company: Εκσυγχρονισμός
Η MSC Cruises ενισχύει την παρουσία του στόλου πορθμείων
της στη Μέση Ανατολή
Η φινλανδική Rauma Marine Constructions και
H Cruise Saudi, κρατικό επενδυτικό fund της η TT-Line Company, ναυτιλιακή εταιρεία της
Σαουδικής Αραβίας, και η MSC Cruises ανακοί- Τασμανίας, ολοκλήρωσαν μια συμφωνία για την
νωσαν πρόσφατα την έναρξη της κρουαζιέρας κατασκευή δύο πορθμείων μεταφοράς αυτοκινή-
στην Ερυθρά Θάλασσα τον ερχόμενο χειμώνα. των και επιβατών στο ναυπηγείο Rauma.
Το «MSC Magnifica» θα χρησιμοποιεί ως H κατασκευή των εν λόγω πορθμείων θα ξεκινή-
homeport το λιμάνι της Τζέντα, το δεύτερο μεγα- σει την άνοιξη του 2022, όπως σημειώνεται στην
λύτερο λιμάνι της Μέσης Ανατολής. Το πλοίο θα ανακοίνωση του φινλανδικού ναυπηγείου. Υπεν-
εκτελεί δρομολόγια από τον Νοέμβριο του 2021 θυμίζεται ότι, λόγω της πανδημίας, η ΤΤ-Line
έως τον Μάρτιο του 2022 και θα επισκέπτεται αναγκάστηκε να αποσυρθεί από ένα μνημόνιο
έναν αριθμό λιμανιών και προορισμών συμπερι- συνεργασίας που είχε υπογραφεί το περασμένο
λαμβανομένου του λιμανιού AlWajh. καλοκαίρι. Με πρωτοβουλία της τοπικής κυβέρ-
Καθώς το σαουδαραβικό βασίλειο προετοιμά- νησης της Τασμανίας, τον Μάρτιο του 2021, οι
ζεται να φιλοξενήσει το εναρκτήριο Grand Prix διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν εκ νέου ανάμεσα
2021 της Formula 1 στις 5 Δεκεμβρίου στην Τζέ- στα δύο μέρη.
ντα, οι επισκέπτες του «MSC Magnifica» θα έχουν Το πρώτο από τα δύο πορθμεία αναμένεται να
την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αυτό το αθλη- παραδοθεί στην ΤΤ-Line στα τέλη του 2023 και το
τικό γεγονός κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. δεύτερο στα τέλη του 2024. Μόλις ολοκληρωθεί η
Παράλληλα, το «MSC Virtuosa» θα ενισχύσει το παράδοσή τους, τα πλοία θα εκτελούν το δρομο-
χειμερινό πρόγραμμα κρουαζιέρας στον Αραβικό λόγιο Geelong-Devonport. Τα πορθμεία, τα οποία
Κόλπο, πραγματοποιώντας port calls στο λιμάνι θα αντικαταστήσουν τα Spirit of Tasmania I και II,
Dammam. ναυπηγημένα επίσης στη Φινλανδία, θα μπορούν
να μεταφέρουν έως και 1.800 επιβάτες.
Ένα ακόμα πορθμείο κατανάλωσης LNG Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Rauma
στη Βόρεια Ευρώπη Marine Constructions, η συμφωνία με την
TT-Line αποτελεί ένα θετικό βήμα για τις οικο-
Η φινλανδική Viking Line αναμένει ότι οι θαλάσ- νομικές προοπτικές της φινλανδικής εταιρείας το
σιες δοκιμές του υπό κατασκευή πορθμείου της 2021, καθώς μέσω αυτής αυξάνεται το orderbook
στο ναυπηγείο XSI στο Xiamen της Κίνας θα στα 1,6 δισ. ευρώ.
64