Page 64 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 64

ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ – ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ


                               της κλιματικής αλλαγής. Η ίδια πρόσθεσε ότι  της συμφόρησης και στους λιμένες της ανατολι-
                               η Αυστραλία αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στη  κής ακτής, λόγω της κατακόρυφης αύξησης της
                               θαλάσσια διατήρηση, διαθέτοντας το μεγαλύ-  καταναλωτικής ζήτησης και του αυξημένου όγκου
                               τερο σύστημα θαλάσσιων πάρκων του κόσμου  φορτίου προς διαχείριση, η λειτουργία του νέου
                               και σχηματίζοντας έναν κύκλο προστασίας γύρω  τερματικού έρχεται την κατάλληλη στιγμή, προ-
                               από τις ακτές. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι για πολλά  κειμένου να παράσχει την επιπλέον χωρητικό-
                               χρόνια υπήρχε ένα κενό μεταξύ της διαχείρισης  τητα που απαιτείται. Ενδεικτικό της κατάστασης
                               των ωκεανών και των επενδύσεων προς την επί-  αποτελεί το γεγονός ότι, σε σχέση με τον Μάρτιο
                               τευξη αυτού του στόχου.                 του 2020, τα εισαγόμενα φορτία για τον αντίστοι-
                                                                       χο μήνα ήταν αυξημένα κατά 50%.
                               Το πρώτο τερματικό εμπορευματοκιβωτίων   Τέλος, με την ολοκλήρωση και της δεύτερης
                               στις ΗΠΑ από το 2009                    φάσης κατασκευών, το τερματικό Leatherman θα
                                                                       διαθέτει συνολικά τρεις αποβάθρες, ενώ η συνο-
                               Το πρώτο τερματικό διαχείρισης εμπορευματο-  λική του χωρητικότητα θα φτάσει τα 2,4 εκατ.
                               κιβωτίων που ανοίγει στις ΗΠΑ μετά το 2009  TEUs κατ’ έτος. Στόχος της επένδυσης είναι αφε-
                               ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 30 Μαρτίου στη  νός να παρέχει αξιόπιστες και αποτελεσματικές
                               Νότια Καρολίνα. Τη λειτουργία του τερματικού  υπηρεσίες στους χρήστες του λιμένα και αφετέ-
                               Hugh K. Leatherman εγκαινίασε το πλοίο της  ρου να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της ευρύ-
                               Hapag Lloyd «Yorktown Express», το οποίο ήταν  τερης περιοχής της Νότιας Καρολίνας, πυροδο-
                               το πρώτο που έδεσε στο εν λόγω τερματικό.  τώντας την οικονομική ανάπτυξη, δημιουργώντας
                               Η κατασκευή του διήρκεσε είκοσι χρόνια, ενώ  νέες θέσεις εργασίας, εξασφαλίζοντας κατ’ αυτόν
                               η  επένδυση  για  την  ολοκλήρωση  της  πρώτης  τον τρόπο ένα καλύτερο μέλλον για τις επόμενες
                               φάσης έφτασε το $1 δισ., γεγονός που την κατα-  γενιές.
                               τάσσει ανάμεσα στα μεγαλύτερα και πιο σημα-
                               ντικά πολιτειακά έργα ανάπτυξης της Νότιας  Drones προς τον καθαρισμό ποταμών
                               Καρολίνας έως και σήμερα. Πιο συγκεκριμένα,  από σκουπίδια και πετρελαιοκηλίδες
                               το τερματικό διαθέτει μια αποβάθρα 426 μ., ενώ
                               μπορεί να διαχειριστεί τα μεγαλύτερα πλοία (έως  Σε έναν ποταμό στην Arhus της Δανίας, ένα
                               και 20.000 TEUs) που δένουν στους λιμένες της  μηχάνημα γνωστό και ως WasteShark μπορεί να
                               ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, αυξάνοντας κατ’  πλέει αυτόνομα και να συλλέγει σκουπίδια, τα
                               αυτόν τον τρόπο τις διαχειριστικές ικανότητες  οποία εν συνεχεία φέρνει στη στεριά, όπου και
                               του λιμένα.                             επαναφορτίζεται.
                               Επιπροσθέτως, το  τερματικό  Leatherman,  με  Τη λειτουργία του WasteShark έρχεται να υπο-
                               την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης κατασκευ-  στηρίξει ένα drone διά αέρος, το οποίο θα χρησι-
                               ής του, θα αυξήσει τη χωρητικότητα του λιμένα  μοποιεί φακούς συλλογής δεδομένων. Το drone
                               του Τσάρλεστον κατά 700.000 TEUs. Δεδομένης  θα μπορεί με αυτόν τον τρόπο να αναγνωρίζει και
                                                                       να εντοπίζει στον ποταμό κομμάτια πλαστικού ή
                                                                       άλλων σκουπιδιών και εν συνεχεία να κατευθύνει
                                                                       το WasteShark για τη συλλογή τους. Το καινο-
                                                                       τόμο αυτό σύστημα μπορεί επίσης να εντοπίζει
                                                                       πετρελαιοκηλίδες, τις οποίες το WasteShark
                                                                       δύναται να καθαρίζει με ένα ειδικό φίλτρο.
                                                                       Ενώ το μικρό drone που σαρώνει και «τρώει»
                                                                       σκουπίδια στον ποταμό δεν αποτελεί καινούργια
                                                                       ιδέα, η προσθήκη του διά αέρος drone διευκο-
                                                                       λύνει τον εντοπισμό περισσότερων σκουπιδιών
                                                                       πιο γρήγορα.
                                                                       Το project τρέχουν από κοινού το Υπουργείο Κλί-
                                                                       ματος της Δανίας και η νεοφυής εταιρεία τεχνο-
                                                                       λογίας Kinetica. Δεν είναι η πρώτη φορά που η
                                                                       Kinetica επιστρατεύει drones για τη συλλογή σκου-
                                                                       πιδιών, καθώς πρόσφατα είχε συνεργαστεί με το
                                                                       μη κερδοσκοπικό ινστιτούτο San Francisco Estuary
                                                                       για τη δοκιμή ενός άλλου project χρήσης drones,
                                                                       που στόχο είχε να παρακολουθεί πόσα σκουπίδια
                                                                       εισέρχονται σε θαλάσσια περιβάλλοντα.



           62
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69