Page 29 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 29
ισόνομο τρόπο. Τέλος, υπογράμμισαν τις ανησυχίες της ναυτιλιακής βιο- ρούν να εισέλθουν σε μια μελλοντική αγορά καυ-
μηχανίας από την εφαρμογή μέτρων περιφερειακού χαρακτήρα, όπως η σίμων μηδενικού άνθρακα, εκσυγχρονίζοντας την
επέκταση του ETS στη ναυτιλία. ίδια ώρα τις δικές τους ενεργειακές και βιομη-
χανικές υποδομές. Οι δύο εκθέσεις αξιολογούν
Η χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου: Το debate συνεχίζεται ποιες αναπτυσσόμενες και ανεπτυγμένες χώρες
μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτές τις αναδυόμε-
H Παγκόσμια Τράπεζα ανακοίνωσε πρόσφατα τη δημοσιοποίηση δύο νέων νες ευκαιρίες επένδυσης και παρουσιάζουν case
reports με κύριο θέμα την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου, με studies για τη Βραζιλία, την Ινδία, τον Μαυρίκιο
τα ευρήματά τους να υπογραμμίζουν σημαντικές επιχειρηματικές και ανα- και τη Μαλαισία.
πτυξιακές ευκαιρίες τόσο για ανεπτυγμένες όσο και για αναπτυσσόμενες «Η ναυτιλιακή κοινότητα, ιδιαίτερα στις ανε-
οικονομίες. πτυγμένες χώρες, έχει μια μοναδική ευκαιρία με
Στην έκθεση με τίτλο «The Potential of Zero-Carbon Bunker Fuels in αφορμή τα ναυτιλιακά καύσιμα μηδενικού ισο-
Developing Countries», η Παγκόσμια Τράπεζα αναγνωρίζει δύο εναλλακτι- ζυγίου άνθρακα που αναδύονται», σημειώνει η
κά καύσιμα –και συγκεκριμένα την αμμωνία και το υδρογόνο– ως τα πλέον Bernice Van Bronkhorst, διευθύντρια για την Κλι-
υποσχόμενα ναυτιλιακά καύσιμα μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα, τα οποία ματική Αλλαγή της Παγκόσμιας Τράπεζας.
συναντώνται σε μεγαλύτερη κλίμακα και είναι περισσότερο ανταγωνιστικά Άμεση ήταν η απάντηση της SEA-LNG με αφορ-
σε ό,τι αφορά το κόστος σε σχέση με άλλα βιοκαύσιμα. μή το report της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Σε ένα δεύτερο report με τίτλο «The Role of LNG in the Transition Toward «Το να αναμένουμε μελλοντικά καύσιμα και μην
Low- and Zero-Carbon Shipping» σημειώνεται ότι το LNG θα διαδραματί- αξιοποιώντας πλήρως το LNG, το οποίο είναι
σει περιορισμένο ρόλο στην προσπάθεια απανθρακοποίησης του ναυτιλι- ασφαλές, ανταγωνιστικό και διαθέσιμο σήμερα,
ακού κλάδου με βάση τις συγκεκριμένες εξειδικευμένες εφαρμογές του σε είναι λάθος. Το να συνεχίζουμε να αναμένουμε μη
προϋπάρχουσες διαδρομές ή σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων. Παράλλη- αποδεδειγμένες εναλλακτικές απλώς καθιστά τα
λα αναφέρεται ότι οι χώρες πρέπει να αποφύγουν μια νέα δημόσια πολιτική υπάρχοντα προβλήματα εκπομπών GHG χειρότε-
που θα υποστηρίζει τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου. ρα», σημειώνεται στην τοποθέτηση της συμμαχίας.
Με τη μετάβαση προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα, πολλές Η SEA-LNG τονίζει επίσης ότι, εστιάζοντας σε
χώρες, ιδίως εκείνες με άφθονους πόρους ανανεώσιμης ενέργειας, μπο- θεωρητικές, μη αποδεδειγμένες λύσεις, η Παγκό-