Page 18 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 18

Η «Καρτερία», το πρώτο   ναυτικός και η τεράστια συμβολή του στον Αγώνα.  σπασμα από τις οδηγίες που στέλνουν οι κάτοι-
           ατμοκίνητο πλοίο του Αγώνα.  Μέσα από τα ημερολόγια των πλοίων του Αγώνα  κοι της  Ύδρας στους κατοίκους της Σκιάθου τον
           Ανυπόγραφο. Υδατογραφία   μπορεί κανείς να διαπιστώσει τις δυσκολίες και τις  Απρίλιο του 1821, δηλαδή ο λαός προς τον λαό, για
           (19ος αιώνας),      κακουχίες που αντιμετώπισαν. Θα σταθώ μόνο  τον αγώνα κατά των Οθωμανών: «Ομογενείς, οι
           ΓΑΚ – Τμήμα  Ύδρας.
                               σε μια φράση ενός τεκμηρίου, ενδεικτικού για τις  προεστεύοντες των ελληνικών Νήσων, και όλοι οι
                               συνθήκες που επικρατούσαν: «ημέρα νύχτα πόλε-  κάτοικοι αυτών, ο πόλεμος τον οποίον κάμνομεν
                               μο και άυπνοι στο κρύο».                κατά των ασεβών τυράννων είναι όχι ληστρικός,
                                                                       αποφασισμένος θεόθεν και οργανισμένος από
                               Ποια είναι τα κυριότερα σημεία στα οποία θα   μεγάλους άνδρας. Ζητούμεν την ανεξαρτησίαν
                               έπρεπε να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του ο   του Γένους, και υπέρ ταύτης συνεισφέρομεν όλοι,
                               επισκέπτης της έκθεσης; Ποιο «αφήγημα» της   και όπλα και πλοία και σώματα».
                               ναυτικής μας ιστορίας θα θέλατε, ειδικά οι νέοι,
                               να κατανοήσουν;                         Ποιες θα χαρακτηρίζατε ως τις σημαντικότερες
                                                                       προκλήσεις (αλλά και ευκαιρίες) κατά τη
                               Πρόκειται για μια μοναδική έκθεση, με σπάνια τεκ-  διοργάνωση μιας έκθεσης στην εποχή του
                               μήρια και μουσειακά κειμήλια, που, σε συνδυασμό  Covid-19;
                               με τις ψηφιακές εφαρμογές, τη μοναδική μουσική
                               του Δημήτρη Πετσετάκη που γράφτηκε αποκλει-  Όπως σας είπα, οι προκλήσεις ήταν πολλές και
                               στικά για την έκθεση, καθώς και την αρχιτεκτονική  πρωτόγνωρες για όλους μας.  Όμως προσαρμο-
                               κατασκευή της «Architectonofilia», δίνουν στον  στήκαμε γρήγορα. Η έκθεση θα είναι προσβάσιμη
                               επισκέπτη μια μοναδική βιωματική εμπειρία. Με  στο κοινό με φυσική παρουσία όταν οι συνθήκες
                               αυτόν τον τρόπο, ο κάθε επισκέπτης θα μπορεί να  το επιτρέψουν. Γι’ αυτόν τον λόγο και παρατείνα-
                               φτιάξει το δικό του «αφήγημα». Το δικό μου αφή-  με τη διάρκειά της μέχρι τον Μάρτιο του 2022.
                               γημα συμπυκνώνεται σε ένα χαρακτηριστικό από-  Δεν περιοριζόμαστε όμως μόνο στη φυσική
                                                                       έκθεση, αλλά έχουμε προχωρήσει και στη δημι-
                                                                       ουργία εικονικού μουσείου, που σύντομα θα είναι
                “                                                      στη διάθεση του κοινού. Μεγαλύτερη πρόκληση
                                                                       αλλά συνάμα και ευκαιρία στη δημιουργία αυτής
                Μέσα από τα τεκμήρια που εκτίθενται,                   της έκθεσης, τόσο της φυσικής όσο και της εικο-
                                                                       νικής που ετοιμάζεται, αποτέλεσε η συνύπαρξη
                παρουσιάζονται όχι μόνο οι ηγετικές                    των ιστορικών τεκμηρίων, των μουσειακών κειμη-
                φυσιογνωμίες αλλά και ο απλός ναυτικός                 λίων και των σύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών,
                και η τεράστια συμβολή του στον Αγώνα.                 ώστε να εξοικειώσουμε το κοινό και κυρίως την
                                                                       εκπαιδευτική κοινότητα με τα ιστορικά γεγονότα
                ”                                                      και την εποχή τους, προβάλλοντάς τα μέσα από
                                                                       μια σύγχρονη οπτική γωνία.



           16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23