Page 82 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 82
ΑΝΑΛΥΣΗ
LR2 Clean Aframax Dirty MR1 Clean MR2 Clean LR1 Clean Panamax Dirty Suezmax Dirty VLCC Dirty
% OF VOYAGES SUEZ CROSSING
50% 12.500
40% 7.500
NO. OF VOYAGES
30% 5.000
20% 2.500
0% 0
ρευμάτων, δραττόμεθα της ευκαιρίας να τημα είναι εάν η Ινδία θα αναπτύξει εναλ- Total voyages discharge
σκεφτούμε τι μπορεί να συμβεί μέσω της λακτικές πηγές αργού πετρελαίου στον end date 2023
ανάλυσης ευαισθησίας. Τα τονομίλια θα Αραβικό Κόλπο ή στη Δυτική Αφρική. % of their total voyages crossing Suez
μπορούσαν ενδεχομένως να αυξηθούν Είναι επίσης αβέβαιο εάν η Ρωσία θα
σε διάφορα ποσοστά σεναρίων, σε περί- προσαρμόσει τις τιμές του αργού πετρε-
πτωση που υπάρξει απόφαση αλλαγής λαίου σε χαμηλότερα επίπεδα για να
της διαδρομής των πλοίων μέσω του παραμείνει ανταγωνιστική, λαμβάνοντας
Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος. Τα δεδο- υπόψη το πρόσθετο κόστος μεταφοράς. Γράφημα 3: Signal Ocean δεδομένα
μένα υποδεικνύουν σημαντικό αντίκτυπο, Αυτή η πολύπλοκη αλληλεπίδραση % ποσοστό του αριθμού ταξιδιών που διέσχισαν
με τα σενάρια αλλαγής δρομολόγησης παραγόντων υπογραμμίζει τη σημασία τη Διώρυγα του Σουέζ συγκριτικά με τον
συνολικό αριθμό ταξιδιών, ανά κατηγορία
μεριδίου άνω του 40% να οδηγούν σε των πιθανών αλλαγών στις θαλάσσιες μεγέθους πλοίων, δεξαμενόπλοια
πιθανή παγκόσμια αύξηση σε τονομίλια διαδρομές και τον ευρύτερο οικονομικό
άνω του 10%. αντίκτυπό τους.
Εξετάζοντας τα δεξαμενόπλοια μετα- Όσον αφορά τον τομέα των δεξαμενό-
φοράς αργού πετρελαίου μεγέθους πλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρε-
Suezmax που δραστηριοποιούνται στον λαίου, αξίζει να τονίσουμε τη στρατηγική
εμπορικό δρόμο μεταξύ της Μαύρης σημασία των ταξιδιών που διασχίζουν
Θάλασσας και της Ινδίας, ο πιθανός αντί- την Ερυθρά Θάλασσα με προορισμό την
κτυπος της αλλαγής δρομολόγησης μέσω Ευρώπη. Το γράφημα 4 (επόμενη σελίδα)
του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας είναι απεικονίζει τις βασικές κατηγορίες εμπο-
σημαντικός. Η διανυθείσα απόσταση θα ρευμάτων πετρελαίου με σημαντικά
ήταν τριπλάσια, που σημαίνει ότι το φορ- ποσοστά έκθεσης διελεύσεων από τη
τίο θα πρέπει να είναι σχεδόν διπλάσιο Διώρυγα του Σουέζ το 2023. Όπως εμφα-
για να επιτευχθούν τα ίδια κέρδη. Στην νίζεται, τα καύσιμα εσωτερικής καύσης,
περίπτωση της Μαύρης Θάλασσας προς η βενζίνη και η νάφθα αντιπροσωπεύ-
την Ινδία, για παράδειγμα, η αύξηση των ουν πάνω από το 70% των αποστολών
ναύλων θα μπορούσε να είναι της τάξεως καθαρών προϊόντων που διέρχονται από
των $4 εκατ. Αυτό αντιστοιχεί σε συνο- τη Διώρυγα του Σουέζ. Το μερίδιο της
λική αύξηση του κόστους μεταφοράς της νάφθας σε αυτό το σύνθετο ενεργειακό
τάξεως των $7 ανά βαρέλι. τοπίο είναι ένα εντυπωσιακό 18%.
Σε περίπτωση ενός τέτοιου σεναρίου Στρέφοντας την προσοχή μας στη δυνα-
αλλαγής της διαδρομής, το κρίσιμο ερώ- μική ροής πετρελαίου από τις αρχές του
82