Page 78 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 78
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΟΙ ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ
ΕΡΥΘΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ
Με στοιχεία της Signal Ocean, αναλύουμε για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων και των
φορτηγών πλοίων το ποσοστό έκθεσης των εμπορευμάτων και των μεγεθών πλοίων στην τωρινή
κρίση της Ερυθράς Θάλασσας.
Το νέο έτος ξεκίνησε με την παγκό-
σμια ναυτιλία να δοκιμάζεται από την
κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, με διά-
χυτη ανασφάλεια και για το δεύτερο
εξάμηνο του νέου έτους. Μπορεί στην
αρχή η κρίση να φάνηκε σημαντική για
τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο η τωρινή
απειλή από τις επιθέσεις των Χούθι σε
εμπορικά πλοία δημιουργεί ανησυχίες
για τον βαθύτερο αντίκτυπο στην εξέ-
λιξη του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπο-
ρίου. Η παράκαμψη των πλοίων μέσω
του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος
μπορεί σίγουρα να αυξηθεί περαιτέρω,
καθώς συναντάμε και αναμένουμε ολο-
ένα και περισσότερες ανακοινώσεις για
αναστολή των αποστολών μέσω της
Ερυθράς Θάλασσας. Αρκετές μεγά-
λες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ήδη
ανακοινώσει την αναστολή των διελεύ-
σεων, ενώ περισσότερες δηλώνουν ότι
παρακολουθούν στενά την κατάσταση
και πρόκειται να λάβουν απόφαση. Οι
ναυτιλιακές ενώσεις BIMCO, ICS, CLIA,
IMCA, INTERCARGO, INTERTANKO
και OCIMF έχουν ήδη εκδώσει κοινές
κατευθυντήριες γραμμές, τονίζοντας
τη σημασία μιας σχετικής εκτίμησης
επικινδυνότητας και κινδύνου.
Με χρήση δεδομένων της Signal Ocean,
εξετάσαμε τις κατηγορίες πλοίων που
ήταν οι πιο εκτεθειμένες στις διελεύσεις
της Διώρυγας του Σουέζ για το 2023,
προκειμένου να αξιολογήσουμε την
της Μαρίας Μπερτζελέτου, ενδεχόμενη επιρροή στους ναύλους από
Market Analyst, Signal Group την τρέχουσα κατάσταση του θαλάσσιου
78