Page 139 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 139
Με την ευγενική χορηγία
Γενικά, η απάντηση είναι καταφατική για τα μεγάλα νομοθετικών εξελίξεων. Ως εκ τούτου, χρειάζεται συν-
και γνωστά ναυπηγεία της Άπω Ανατολής, τα οποία δυαστική προσέγγιση, με σκοπό την εμπορική ελκυ-
συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών στικότητα των πλοίων.
για ναυπηγήσεις. Αντίθετα, τα μικρότερου μεγέθους
ναυπηγεία ή νεοσύστατα ναυπηγεία, που εξαρτώνται Πιστεύετε ότι η έλλειψη slots στα τρία κύρια ναυπηγικά
άμεσα από τις διακυμάνσεις της αγοράς πρώτων υλών κράτη (Νότια Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία) θα οδηγήσει στην
(χάλυβας, κ.λπ.) και έχοντας περιορισμένο αριθμό άνθηση ναυπηγείων άλλων κρατών, όπως για παράδειγμα
παραγγελιών, θεωρώ πως θα αντιμετωπίσουν δυσκο- της Ινδίας και του Βιετνάμ;
λία στην κατασκευή προηγμένων πλοίων. Η συνεχής Παρακολουθούμε τις συνεχείς προσπάθειες «εναλ-
εξέλιξη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τις απαι- λακτικών» τοποθεσιών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η
τήσεις της αγοράς και τους νέους κανονισμούς, θα πολιτική σταθερότητα στα παραδοσιακά ναυπηγικά
αναγκάσει τα ναυπηγεία να είναι σε συνεχή επαφή με κράτη, καθώς επίσης η εργασιακή κουλτούρα που
τις νέες τεχνολογίες και να ενσωματώνουν καινοτόμες έχουν αναπτύξει, αποτελούν βασικά συστατικά της
διαδικασίες και εξοπλισμό στις κατασκευές τους. Είναι ναυπηγικής τους επιτυχίας. Επιπροσθέτως, το χάσμα
αναπόφευκτο τα ναυπηγεία να χρειάζονται κεφάλαια σε τεχνολογικό και εμπειρικό επίπεδο μεταξύ των ήδη
για να αντιμετωπίσουν τις σημερινές και ερχόμενες καθιερωμένων γνωστών μεγάλων ναυπηγείων και των
προκλήσεις και να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της νεοσύστατων σε νέες χώρες είναι ευδιάκριτο.
αγοράς. Θεωρώ πιο πιθανή, στο κοντινό μέλλον, την ανακατα-
Όσον αφορά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, οι νομή βάρους μεταξύ των τριών κύριων ναυπηγικών
αυξημένοι νομοθετικοί περιορισμοί σχετικά με την κρατών, παρά την άνθηση ναυπηγείων σε άλλα κράτη,
ασφάλεια και το περιβάλλον επηρεάζουν τον τρόπο που δεν έχουν την τεχνογνωσία και την κουλτούρα των
κατασκευής των πλοίων και απαιτούν τη χρήση νέων ναυπηγήσεων. Η εμφανής βελτίωση της ποιότητας στα
τεχνολογιών και υλικών. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό κινεζικά ναυπηγεία στον τομέα νέων κατασκευών έχει
διαδραματίζει η σύγχρονη σχεδίαση με βελτιωμένες συντελέσει στη φαινομενική «έλλειψη» στους άλλους
γάστρες και μηχανές με χαμηλούς ρύπους. δύο εταίρους, ωστόσο δεν πιστεύω πως οι προσπά-
Τα εναλλακτικά καύσιμα έχουν ανοίξει έναν δρόμο θειες μεταφοράς του ναυπηγικού παγκόσμιου κέντρου
προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο πιστεύω ότι η προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και της
εφαρμογή τους και το παρόν επίπεδο των τεχνολο- Ινδίας είναι εύκολη κάτω από τις υπάρχουσες πολιτικές
γικών υποδομών δεν ακολουθούν την ταχύτητα των και κοινωνικές συνθήκες.
139