Page 111 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 111

κανονισμός για να μπορούν τα πλοία να χρησι-  πρωταγωνιστικό μας ρόλο. Η ελληνική ναυτι-
            μοποιούν, εντός λιμανιού, ηλεκτρική ενέργεια   λία είναι πρωταγωνίστρια, πρέπει να παραμεί-
            από την ξηρά. Είναι ένα μέσο περιορισμού των   νει πρωταγωνίστρια και συνεχώς να ανεβαίνει
            emissions».                              βαθμίδες και να επηρεάζει όλο το παγκόσμιο
            Ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε στη συνέχεια ότι,   σκηνικό σε αυτά τα κρίσιμα θέματα».
            από την 1η Ιανουαρίου 2030, ο στόχος είναι να
            υπάρχει υποχρεωτική ηλεκτροδότηση των επι-  ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΠΛΕ ΌΜΌΛΌΓΑ
            βατηγών πλοίων, των κρουαζιερόπλοιων και των  ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
            πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για   Την έκδοση των πρώτων μπλε ομολόγων ανα-
            όσο χρόνο βρίσκονται στο λιμάνι. Επομένως,   κοίνωσε πρόσφατα η MOL. Η ιαπωνική εταιρεία
            όπως είπε, «προϋπόθεση είναι λιμάνια όπως   θα εκδώσει τα μπλε ομόλογα μέσω δημόσιας
            το μεγαλύτερο της χώρας, ο Πειραιάς, να δια-  προσφοράς στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας
            θέτουν υποδομή OPS (Onshore Power Supply),   στις αρχές του έτους. Τα έσοδα των ομολόγων
            κάτι που μας φέρνει όλους ενώπιον των ευθυ-  θα αξιοποιηθούν για την προώθηση της βιώσι-
            νών μας».                                μης γαλάζιας οικονομίας.
            Και ο κ. υπουργός κατέληξε: «Το λιμάνι του Πει-  Τα ομόλογα έλαβαν την υψηλότερη αξιολόγηση
            ραιά, με την πράσινη μετάβαση και τις υπόλοι-  «Blue1» από τον Ιαπωνικό Οργανισμό Αξιολό-
            πες πρωτοβουλίες, θα μπορέσει να καταστεί   γησης Πιστοληπτικής Ικανότητας, Ltd. (JCR),
            μια επιπλέον δύναμη για ανάπτυξη στη χώρα.   δεδομένου του θετικού περιβαλλοντικού αντι-
            Θεωρώ ότι ο Πειραιάς πλέον έχει γίνει ένα   κτύπου που θα φέρουν.
            ευρωπαϊκό λιμάνι δυναμικής και καίριας σημα-  Το μπλε ομόλογο είναι ένα είδος πράσινου ομο-
            σίας για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στις εργα-  λόγου, το οποίο εκδίδεται για τη χρηματοδότηση
            σίες του IMO, σε αυτή τη μεγάλη συνέλευση   πράσινων έργων που αποσκοπούν στην επίλυση
            όλων των κρατών-μελών, είδα τον ανταγωνισμό   περιβαλλοντικών ζητημάτων. Τα έσοδα που θα
            που δημιουργείται πλέον στα θέματα της πρά-  αντληθούν αναμένεται να περιοριστούν σε έργα
            σινης μετάβασης. Επομένως, όσο καλύτερα και   που σχετίζονται με την πρόληψη της θαλάσσιας
            πιο μεθοδικά προχωρούμε, τόσο περισσότερο   ρύπανσης, τους βιώσιμους θαλάσσιους πόρους
            κερδίζουμε έδαφος για να κρατήσουμε τον   κ.ο.κ.













































                                                                                                            109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116