Page 110 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 110
ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ
ΤΕΛΌΣ ΤΌ BEACHING ΣΤΑ ΗΝΩΜΕΝΑ
ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προωθούν φιλικές
και ασφαλείς προς το περιβάλλον ανακυκλώσεις
πλοίων, καθώς πρόσφατα εισήγαγαν μια νέα νομο-
θεσία που ουσιαστικά απαγορεύει το beaching.
O UAE Ship Recycling Regulation (UAE SRR) απαι-
τεί την ύπαρξη dry dock ή συναφών υποδομών
για την περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των
πλοίων. Η μετασχηματιστική αυτή νομοθεσία, η
οποία θα τεθεί σε ισχύ από τον Ιούνιο του 2025,
απαγορεύει ρητά το beaching πλοίων με σημαία
των ΗΑΕ καθώς και όλων των ξένων πλοίων που
εξέρχονται ή διέρχονται από τα ύδατα των ΗΑΕ
καθ’ οδόν προς τα διαλυτήρια της χώρας. Το
beaching έχει ήδη απαγορευτεί σε άλλες μεγά-
λες πλοιοκτητικές χώρες, όπως η Κίνα, η ΕΕ και
η Ιαπωνία. Τα νέα μέτρα των ΗΑΕ υπερβαίνουν
τον κανονισμό της ΕΕ για την ανακύκλωση πλοίων
και απαγορεύουν την αλλαγή σημαίας των πλοίων
λίγο πριν από τη διάλυσή τους. Παράλληλα, ο UAE
SRR προβλέπει ότι πλοία που εγγράφονται από
εδώ και στο εξής στο νηολόγιο των ΗΑΕ θα πρέ-
πει να διαθέτουν εν πλω κατάλογο επικίνδυνων
υλικών (IHM).
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΥΠΌΔΌΜΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΌΔΌΤΗΣΗ ΠΛΌΙΩΝ
ΣΕ ΠΡΩΤΌ ΠΛΑΝΌ
Την ανάγκη για προσέλκυση και ενθάρρυνση
κής μέσω της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας κάθε «πράσινης» επενδυτικής πρωτοβουλίας
και Λιμένων, ως μέρος της εθνικής θαλάσσιας στα λιμάνια μας και την παροχή ηλεκτρικής
αναπτυξιακής στρατηγικής. ενέργειας στα πλοία από ξηράς ανέδειξε ο
Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ένα σύγ- υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
χρονο και σαφές πλαίσιο δραστηριοποίησης Χρήστος Στυλιανίδης ως βασική προτεραιότητα
των commercial yachts στη χώρα μας, που θα του υπουργείου, μιλώντας σε ημερίδα του ΟΛΠ
ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις σύγχρονες στις 8 Δεκεμβρίου 2023. Το θέμα της ημερίδας
απαιτήσεις και προκλήσεις του διεθνοποιημέ- ήταν: «Ηλεκτροδότηση πλοίων στο λιμάνι του
νου θαλάσσιου τουρισμού. Πειραιά – Προοπτικές και προκλήσεις».
Συγκεκριμένα, μέσω του e-CharterPermission Κατά την ομιλία του, ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε
εκδίδεται ηλεκτρονικά η «Άδεια εκναύλωσης ότι «η απανθρακοποίηση και η πράσινη ναυτιλία
ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου ανα- είναι το μέλλον» και σημείωσε ότι «όσο πιο γρή-
ψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο γορα προσαρμοστούμε, τόσο πιο καθοριστικό
άλλης χώρας – Charter Permission», η οποία και πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχουμε». Τόνισε
αφορά σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό επίσης ότι η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία
ξένη σημαία άνω των 35 μ., στα οποία παρέ- και οι μεγάλες προκλήσεις που δημιουργεί ήταν
χεται δικαίωμα εκμετάλλευσης στην Ελλάδα, το πρώτο θέμα που απασχόλησε την πρόσφατη
υπό όρους και προϋποθέσεις. Οι δύο κατηγορίες σύνοδο του ΙΜΟ. Παράλληλα συζητήθηκαν το
της άδειας είναι η τύπου «Charter Permission», μεγάλο θέμα του ETS αλλά και το πώς θα δια-
για σύμβαση ολικής ναύλωσης που εκτελείται χειριστούμε τα ανταγωνιστικά λιμάνια που είναι
εξ ολοκλήρου εντός της ελληνικής επικρά- δίπλα μας.
τειας, και η τύπου «Charter Permission Plus», Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η ανάπτυξη της ηλεκτρι-
για εκτέλεση σύμβασης ολικής ναύλωσης, με κής ενέργειας από την ξηρά, το λεγόμενο SSE
τόπο έναρξης ή λήξης εντός Ελλάδος. Η διάρ- (Shore Side Electricity), δηλαδή ο εφοδιασμός
κεια της άδειας ορίζεται, κατ’ αρχάς, στις είκοσι και η τροφοδοσία ελλιμενιζόμενων πλοίων,
οκτώ ημέρες, στοιχείο δυναμικό, με πρόβλεψη αποτελεί βασικό μέτρο του “Fit for 55”. Στο
τροποποίησης. πλαίσιο αυτό, έχει εκδοθεί ήδη ο σχετικός
108