
Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters– διαψεύδοντας τις προσδοκίες για ταχεία υποκατάσταση της χαμένης ευρωπαϊκής αγοράς. Αν και οι εξαγωγές μέσω αγωγών αυξήθηκαν φέτος κατά 25% προς Κίνα και ο αγωγός Power of Siberia υπερέβη τη σχεδιασμένη δυναμικότητά του, φτάνοντας τα 38,7 bcm, τα μεγέθη αποκαλύπτουν το στρατηγικό αδιέξοδο της Gazprom. Το ρωσικό Υπουργείο Οικονομίας παραδέχεται πλέον ότι η αξία των πωλήσεων στην Κίνα θα παραμείνει σταθερά 30% με 40% χαμηλότερη συγκριτικά με τα ευρωπαϊκά συμβόλαια έως και το 2028.
Η ενεργειακή στροφή προς την Ασία αποδεικνύεται δομικά πιο δυσχερής στο αέριο απ’ ό,τι στο πετρέλαιο. Παρά τις συμφωνίες του Σεπτεμβρίου για σταδιακή αύξηση των ετήσιων ροών στα 44 bcm και την επέκταση του αγωγού της νήσου Sakhalin από το 2027, το μείζον project Power of Siberia 2 παραμένει μετέωρο λόγω διαφωνιών στην τιμολόγηση. Το δημοσιονομικό αποτύπωμα είναι βαρύ, καθώς τα έσοδα εξαγωγών αερίου θα περιοριστούν φέτος στα 470 δισ. ρούβλια, ποσό μειωμένο κατά 71% από το ρεκόρ του 2022 και χαμηλότερο από το 2024. Με την οριστική παύση της διαμετακόμισης μέσω Ουκρανίας και μοναδική δυτική δίοδο τον TurkStream, η ρωσική πλευρά αναγκάζεται να αποδεχτεί όρους που διαβρώνουν την κερδοφορία της προκειμένου να διατηρήσει μερίδια αγοράς, καταλήγει το Reuters.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ