
Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης εταιρείας στην περιοχή μετά από σχεδόν δύο έτη. Η Maersk χαρακτηρίζει την κίνηση ως μέρος μιας «σταδιακής προσέγγισης» για την επανέναρξη της ναυσιπλοΐας στην περιοχή, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν υφίσταται ακόμη σχεδιασμός για ολική επαναφορά της γραμμής Ανατολής-Δύσης μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και της Ερυθράς.
Η τακτική αυτή έρχεται σε αντιδιαστολή με την CMA CGM, η οποία προχωρά αμεσότερα στην χρήση της διαδρομής για την υπηρεσία INDAMEX από τον Ιανουάριο. Οι μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών συμπεριλαμβανομένης της Hapag-Lloyd, είχαν εκτρέψει τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας από τον Δεκέμβριο του 2023, αυξάνοντας τους χρόνους διέλευσης και τα ναύλα. Παρά τις προσδοκίες που δημιούργησε η εκεχειρία στη Γάζα, η επιφυλακτικότητα των πλοιοκτητών παραμένει κυρίαρχο στοιχείο.
Σε επίπεδο ανάλυσης αγοράς, ο Niels Rasmussen της BIMCO επισημαίνει τις επιπτώσεις στα θεμελιώδη μεγέθη. Η πλήρης επιστροφή στο Σουέζ εκτιμάται ότι θα μειώσει τη ζήτηση για πλοία κατά 10%, λόγω της συντόμευσης των αποστάσεων. Σε μια αγορά που αντιμετωπίζει ήδη προκλήσεις διαχείρισης στόλου, η μείωση των τονομιλίων ενδέχεται να πιέσει καθοδικά τα επίπεδα των ναύλων. Η κίνηση της Maersk, επομένως, εξετάζεται ως δείκτης για τις μελλοντικές ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ